کد خبر: 39134
A

مردم در راهپیمایی با شکوه دفاع از نظام، صلابت و قدرت خود را به تصویر کشیدند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به راهپیمایی چند روز اخیر مردم سراسر کشور در دفاع از نظام اسلامی گفت: آفرین بر شما مردم که در این چند روزه؛ صلابت، هیبت و قدرت خود را در برابر فتنه گران به تصویر کشیدید و اثبات کردید که این نظام به جان شما بسته است

مردم در راهپیمایی با شکوه دفاع از نظام، صلابت و قدرت خود را به تصویر کشیدند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌ اول نمازجمعه این هفته تهران، با اشاره به آیه 123سوره توبه و لزوم الویت بندی در مقابله با دشمنان گفت: از این آیه اینگونه استفاده می شود که اول باید به سراغ دشمنانی که نزدیکترند بروید و آنها را سرکوب کنید.
امام جمعه موقت تهران افزود: تقوا فقط تقوای پرهیز نیست، تقوای ستیز هم هست بنابراین در برابر دشمن بایستید و قدرت خود را نشان دهید.
آیت الله خاتمی با اشاره به آیه 36 سوره توبه اظهار داشت: در این آیه، بر لزوم وحدت و انسجام در جامعه و مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان تاکید شده است که خود این عمل مصداق تقوا است و خدا از اهل تقوا حمایت می کند.
و اهل تقوا را تنها نمی گذارد.
خطیب جمعه موقت تهران بر لزوم فرهنگ جهاد و آمادگی در برابر دشمنان به عنوان رکنی از تقوا تاکید کرد و افزود: به تعبیر امیرمومنان علی (ع) جهاد لباس تقواست و لباس مایه زینت است و دین را حفظ می کند پس شما را به تقوا توصیه می کنم که هم ذات و توشه و هم پناهگاه شما از شر دشمنان است.
آیت الله خاتمی تصریح کرد: همه انبیا مردم را به تقوا سفارش کرده اند اما جامع ترین مضمون آن، همان واژه تقوا و اخلاق اسلامی و مصادیقی است که قرآن برای تقوا بیان کرده و آن مصداق فرهنگ جهاد و شهادت است از این رو، اهل تقوا با جهاد مانوس و عاشق شهادتند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر