کد خبر: 39495
A
بیانیه حزب اتحاد دموکراتیک سوریه:

هدف اصلی دولت ترکیه از حمله به عفرین انتقال بحران داخلی خود به خارج است

حزب اتحاد دموکراتیک سوریه در بیانیه ای با اشاره به حمله ارتش ترکیه به عفرین عنوان کرده است: هدف اصلی از حرکت نظامی ارتش ترکیه در عفرین انتقال بحران داخلی ترکیه به خارج است.

هدف اصلی دولت ترکیه از حمله به عفرین انتقال بحران داخلی خود به خارج است

 دیده بان ایران: حزب اتحاد دموکراتیک سوریه در بیانیه ای با اشاره به حمله ارتش ترکیه به عفرین عنوان کرده است: مقاومت مردم عفرین تا پیروزی ادامه خواهد داشت. یک بار دیگر دولت ترکیه ثابت کرده است که بزرگترین قدرت در حمایت از گروه های تروریستی بوده و به این سیاست خود پایان نخواهد داد. بیش از 2 سال راه را برای حملات داعش باز گذاشت. اکنون نیز با تمام قدرت خود برای تقویت داعش و گروه های مسلح وارد حرکت شده است. عفرین یک منطقه امن برای پناهندگان سوریه هست. در پی ایجاد ثبات در عفرین و ضربات مهلک به داعش و گروه های وابسته به آن به سیاست و طرح های دولت ترکیه ضربه وارد شده است. در پی پیروزی های ارتش دموکراتیک سوریه تهدیدات و حملات ترکیه افزایش پیدا کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: دولت ترکیه در داخل و خارج با یک بحران عمیق روبه است. از ابتدا برای حمله به عفرین دنبال بهانه بوده است. هدف اصلی انتقال بحران داخلی ترکیه به خارج است. اردوغان با اقدام به اشغال عفرین تلاش می کند تا توجه ها را از پرونده های فساد مالی خود دور کند. ما به عنوان حزب اتحاد دموکراتیک سوریه حمله به شهروندان عفرین را به شدت محکوم می کنیم. حمله به عفرین یک اقدام مقابله گرایانه با دموکراتیزه سازی منطقه است. روسیه و آمریکا باید نظرات خود در برابر بمباران ترکیه را آشکارا بیان کنند. عدم شفافیت در رفتار این دو کشور به معنی تایید حملات ارتش ترکیه است. تمام جهان باید از مقاومت عفرین حمایت کنند. قول می دهیم که مقاومت عفرین روی دیگری از مقاومت کوبانی خواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر