کد خبر: 39564
A
محمد صادق جوادی حصار در گفت و گو با دیده بان ایران:

تیم اطلاع رسانی دولت در پنج سال گذشته ضعیف عمل کرده است / تیم مشاوره ای دولت در حوزه اجتماعی با دغدغه های مردم آشنایی ندارد / گفتگوی رئیس جمهور به دلیل عدم شفاف سازی و ابهام زدایی از مشکلات جامعه، رضایتمند نبود

محمد صادق جوادی حصار فعال سیاسی اصلاح طلب : یکی از دلایل عدم توفیق رئیس جمهور در این امر، درک نکردن دغدغه های مردم از طرف تیم مشاوره ای دولت درحوزه اجتماعی و رسانه ای است. از طرفی تیم اطلاع رسانی دولت در این 5 سال بسیار ضعیف عمل کرده است و همین موضوع نشانه ای از نارضایتی مردم و عدم ارتباط دو جانبه بین مردم و رئیس جمهور است. گفتنی است تنها تیمی از دولت که در این مدت بسیار قوی و مستحکم به کار خود ادامه می دهد تیم سیاسی و وزارت خارجه است. آقای ظریف در این مدت خدمات بسیار مطلوبی را به ملت ایران ارائه کردند. باید اذعان کرد که تیم اقتصادی دولت نیز در گذشته عملکرد مطلوبی از خود به یادگار گذاشت اما درحال حاضر وضعیت جالبی ندارد و نتوانسته است رضایتمندی مردم را جلب کند.

تیم اطلاع رسانی دولت در پنج سال گذشته ضعیف عمل کرده است / تیم مشاوره ای دولت در حوزه اجتماعی با دغدغه های مردم آشنایی ندارد / گفتگوی رئیس جمهور به دلیل عدم شفاف سازی و ابهام زدایی از مشکلات جامعه، رضایتمند نبود
دیده بان ایران: یک روز از مصاحبه رئیس دولت دوازدهم با مردم کشور می گذرد اما بازهم حواشی مرتبط با این گفتگو از دید مردم و کارشناسان و تحلیل گران به اتمام نرسیده است.  ملت شریف ایران باوجود تمامی مشکلات اجتماعی و اقتصادی اخیر کشور، منتظر مصاحبه ای کوبنده تر و به دنبال شفاف سازی معضلاتی که روزانه مردم و به طور کلی کشور با آن دست و پنجه گرم می کنند، بودند اما او متاسفانه حتی نیم نگاهی از جانب رئیس جمهور به این مسائل نشد. عده ای بر این باور هستند که شاید دلیل مصاحبه نه چندان مطلوب رئیس جمهور به دلیل ناآشنایی مجری برنامه با کلیات مسائل سیاسی بود اما رضا رشید پور صبح روز گذشته در برنامه حالا خورشید اعلام کرد که مدت زمان این گفتگو کوتاه بوده و اوهم تنها وظیفه طرح سوال از شخص رئیس جمهور را داشته است و نه مناظره با ایشان. 

 

به دنبال همین موضوع و تشریح آن محمد صادق جوادی حصار، عضو  حزب اعتماد ملی، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: به طورکلی می توان گفت که گفتگوی رئیس جمهور به هیچ وجه راضی کننده نبود. باید بدانیم که رئیس جمهور هرچند وقت یک بار از طریق صدا و سیما پای گفتگو با مردم می نشیند و وظیفه  روشن کردن زوایای پنهان کشور برای مردم و همچنین ابهام زدایی از علل ناکامی های جامعه را دارد. 

 

وی ادامه داد: مسائلی که در این گفتگو از جانب مجری برنامه مطرح و از طریق رئیس دولت به ان پاسخ داده شد، به هیچ عنوان مناسب این گفت و گو در شرایط حاضر نبود.  چرا که مردم به دنبال ابهام زدایی پاره ای از مسائل مهم اقتصادی، سیاسی و اجتماعی از جانب رئیس جمهور هستند و مسائل حاشیه ای همچون حضور یافتن و یا نیافتن آقای روحانی در مناطق زلزله زده دغدغه و جزو مطالبات اصلی مردم نیست. از طرفی علاوه بر نا آشنایی مجری برنامه با سوالات مرتبط با معضلات کشور و شخص رئیس جمهور، خود آقای روحانی نیز به صورت مطلوب پاسخ ندادند. بنده معتقدم لازم نیست حتما رئیس قوه مجریه در مناطق زلزله زده اصلا حضور پیدا کند اما لازم است به  گونه ای اعضای دولت را بچینند و کار و اعمال آنها را سازماندهی نمایدتا این اعضا بتوانند در منطقه بدرخشند و مطالبات مردم را پیگیری کنند. 

 

جوادی حصار همچنین اضافه کرد: مطرح کردن این پرسش های گفت و گوی رئیس جمهور با مردم از سوی مجری برنامه می تواند دلالت بر برخوردهای پوپولیستی و عوام گرایانه باشد. در مجموع می توان گفت گفتگو، گفتگوی مورد نظر مردم نبود و در این موضوع هم مجری و هم رئیس جمهور هردو نقص داشتند. 

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب درخصوص عدم تعامل و ارتباط رئیس قوه مجریه با مردم بیان کرد: یکی از دلایل عدم توفیق رئیس جمهور در این امر، درک نکردن دغدغه های مردم از طرف تیم مشاوره ای دولت درحوزه اجتماعی و رسانه ای است. از طرفی تیم اطلاع رسانی دولت در این 5 سال  بسیار ضعیف عمل کرده است و همین موضوع نشانه ای از  نارضایتی مردم و عدم ارتباط دو جانبه بین مردم و رئیس جمهور است. گفتنی است تنها تیمی از دولت که در این مدت بسیار قوی و مستحکم به کار خود ادامه می دهد تیم سیاسی و وزارت خارجه است. آقای ظریف در این مدت خدمات بسیار مطلوبی را به ملت ایران ارائه کردند. باید اذعان کرد که تیم اقتصادی دولت نیز در گذشته عملکرد مطلوبی از خود به یادگار گذاشت اما درحال حاضر وضعیت جالبی ندارد و نتوانسته است رضایتمندی مردم را  جلب کند. 

 

جوادی حصار در گفت و گو با دیده بان ایران در رابطه با ناامیدی و بی اعتمادی اخیر مردم نسبت به آقای روحانی و تاثیر یا عدم تاثیرگذاری آن در انتخابات 98 مجلس و یا ریاست جمهوری 1400 اظهار کرد: در پاسخ به این سوال می توان گفت که این موضوع هم می تواند در انتخابات پیش رو موثر باشد و یا هیچ گونه تاثیری در این انتخابات برجای نگذارد. اگر ما بی اعتمادی مردم نسبت به دولت را به پای جریان های حامی دولت همانند اصلاح طلبان بگذاریم می تواند در انتخاب اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو تاثیر بگذارد اما اگر اصلاح طلبان اطلاع رسانی کنند که حمایت ما از برنامه های موثر و کارآمد دولت است و نه از شخص خاصی(هرچند که تمامی اشخاص درون دولت محترم هستند) است، آنگاه به این وسیله می توانند اعتماد عموم مردم به خود را جلب کنند و در انتخابات موفق عمل کنند. 

 

وی در پایان افزود: حساب دولت از حساب اصلاح طلبان جداست. اصلاح طلبان باید همانند گذشته به مردم اعلام کنند که اگر دولت در انجام اعمال خود کوتاهی نماید ما به آنان تذکر و سرانجام انتقاد خواهیم نمود و حمایت ما از دولت در راستای انجام برنامه های کاآمد و سازنده است. بنده معتقدم تنها در این صوورت است که مردم می توانند در انتخابات پیش رو بازهم به اصلاح طلبان اعتماد و از آنان حمایت کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر