کد خبر: 39595
A
سید محمود علیزاده طباطبایی در گفت و گو با دیده بان ایران:

محمود احمدی نژاد در تمامی طول 8 سال ریاست جمهوری خود به هیچ فردی اجازه تجمع نداد/ احمدی نژاد تحت عنوان کدام تشکل می خواهد تجمع برگزار کند!

عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در خصوص اعای اخیر احمدی نژاد مبنی بر رد تجمع وی و طرفدارانش گفت: در همین باره باید به آقای محمود احمدی نژاد یادآوری نمود که آیا در تمامی طول 8 سال ریاست جمهوری خود به کسی اجازه تجمعات داده شد که حال انتظار اجازه و صدور مجوز برای تجمعات خود را از وزارت کشور دارد؟

محمود احمدی نژاد در تمامی طول 8 سال ریاست جمهوری خود به هیچ فردی اجازه تجمع  نداد/  احمدی نژاد تحت عنوان کدام تشکل می خواهد تجمع برگزار کند!

دیده بان ایران : روز گذشته  به گفته نزدیکان و مشاوران محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق کشور، وی درخواست تجمعی آرام به جهت اعتراض به وضعیت معیشیتی قالب بر کشور را به وزارت کشور اعلام داشته است اما شب گذشته  یک مقام آگاه از وزارت کشور به پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران گفت که نامه درخواست تجمع نزدیکان به رئیس جمهور سابق به وزارت کشور ارسال نشده است.

 

وی افزود: قانون به صراحت شرایط درخواست و صدور مجوز تجمعات را مشخص کرده است و در این خصوص برابر با قانون اقدام خواهد شد.

استاندار تهران هم در گفت و گو با دیده بان ایران از ارسال درخواست به استانداری این شهر اظهار بی اطلاعی کرد.

 

در راستای تشریح همین امر و قانونی بودن و یا نبودن درخواست تجمع افراد در جامعه سید محمود علیزاده طباطبائی، عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: اولا مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تجمع نیازی به مجوز ندارد و مجوز قانونی که برای تجمعات احزاب در قانون اساسی آمده است. قانون اساسی آزادی بیان ، قلم ، تجمع ، تشکیلات و ... را برای عموم شهروندان پذیرفته و چارچوب های آنرا نیز تعیین نموده و تنها دو شرط را برای فعالیت گروهها اعلام کرده است که عبارتند از : اول اینکه این فعالیت ها مخل به مبانی اسلام و حقوق عمومی نباشد و ثانیاً مسلحانه نباشد .

براساس دو شرط مذکور قانون فعالیت احزاب ، جمعیتها ، انجمنهای سیاسی و صنفی و انجمنهای اسلامی و  اقلیتهای دینی می توانند تجمع برگزار کنند حال  می توان این سوال را پرسید که آقای احمدی نژاد تحت عنوان کدام تشکل می خواهد تجمع برگزار کند؟!

 

وی ادامه داد: در همین باره باید به آقای محمود احمدی نژاد یادآوری نمود که آیا در تمامی طول 8 سال ریاست جمهوری خود به کسی اجازه تجمعات داده شد که حال انتظار اجازه و صدور مجوز برای تجمعات خود را از وزارت کشور دارد؟

 

 

 طباطبائی همچنین  پایان افزود: البته خود آقای احمدی نژاد می دانند که سیاست دولت ها به گونه ای نیست که با تجمع همه افراد موافقت کنند اما اوتنها هدف او از این کار، محقق شدن اهداف خود و مظلوم نمایی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر