کد خبر: 40319
A

انتقاد از رخوت وزارت خارجه در پیگیری حقوق قربانیان فاجعه منا

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بعد از فاجعه منا پیگیری‌هایی از سوی وزارت خارجه انجام شد ولی متاسفانه پس از آن وزارت خارجه دچار رخوت شد البته شاید هم پیگیری می‌کنند و ما در جریان نیستیم.

انتقاد از رخوت وزارت خارجه در پیگیری حقوق قربانیان فاجعه منا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ مسعود گودرزی  در خصوص لزوم پرداخت دیه به کشته شدگان حادثه منا و سقوط جرثقیل به حجاج از سوی حکومت عربستان سعودی، اظهار داشت: جا دارد از برگزاری خوب حج امسال تشکر کنیم ولی حدود یک ماه و نیم پیش نیز تذکری را به مسئولان وزارت خارجه دادم تا موضوع قربانیان فاجعه مرا پیگیری شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عربستان سعودی در فاجعه منا به لحاظ حقوقی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و معنوی مقصر بود، بیان کرد: حج، آئینی عبادی است و کسی که خود را خادم حرم می‌داند باید خدمتگزاری خود را بهترین نحو انجام دهد.

وی افزود: بعد از فاجعه منا پیگیری‌هایی از سوی وزارت خارجه انجام شد ولی متاسفانه پس از آن وزارت خارجه دچار رخوت شد البته شاید هم پیگیری می‌کنند و ما در جریان نیستیم در هر صورت وزارت خارجه باید صورت جدی این موضوع را پیگیری کند.

گودرزی ادامه داد: وزارت خارجه باید برای استیفای حقوق حقوق جان باختگان و خسارت دیدیگان فاجعه منا تلاش کند تا به نتیجه‌ای عملی برسد.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حق صرفا دیه نیست، بلکه باید توجه داشت که وقتی فردی با نیت قربت الی الله به حج می‌رود و با چنین حادثه ای جان خود را از دست می‌دهد، سیستم حاکم و مدیریت این مجموعه در مورد این ضعف مدیریت پاسخ بدهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حکومت عربستان باید عذرخواهی کند، گفت: عربستان باید تقصیر معنوی و مادی خود را در حادثه منا بپذیرد و جبران کند. خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر