کد خبر: 40457
A
دیده بان ایران نامه رئیس جمهور سابق و پاسخ سخنگوی شورای نگهبان را بررسی می کند؛

مهندس احمدی نژاد؛ دکتر کدخدایی

احمدی نژادِ 61 ساله این روزها بدجوری دلش ضعف می رود برای پاستور؛ با بقایی به دادگاه می رود و نطق می کند، به سفرهای استانی می رود و از آرمان های انقلاب سخن می گوید و هر از چند گاهی همه نامه می نویسد. او این روزها خودش را در جایگاه رهبر اپوزوسیون می داند و میخواهد انتخابات زودهنگام برگزار شود تا برگردد. برگردد تا این بار به همراه ترامپ توازن قدرت دیوانگان را در دو طرف کره زمین برقرار کند.

مهندس احمدی نژاد؛ دکتر کدخدایی
 دیده بان ایران: ساکن بن بست هدایت؛ روز گذشته در نامه‌ای که به رهبری نوشت، شورای نگهبان‌ را به مهندسی انتخابات متهم کرد. اتهامی که تاکنون واکنش تعدادی از اصولگرایان را به دنبال داشت. 
 
 12 ساعت پس از انتشار نامه احمدی نژاد محمدعلی رامین یارغار دوران قدرت او در تلگرامش تند ترین واکنش را نسبت به نامه او  از خودش نشان داد. رامین؛ احمدی نژاد را روانپزشک لازم دانست و نوشت او فقط یک شیطان ابله است.
 
رسایی هم دیگر احمدی نژادی بود که در واکنش به نامه رییس جمهور محبوب دیروزش در توییتر نوشت که نامه احمدی نژاد وقیحانه بود.
اما در این بین دکترعباسعلی کدخدایی نخستین فرد مسئولی بود که در کانال تلگرامی خودش خطاب به احمدی نژاد نکات جالب را یادآوری کرد؛ او تلویحا" خطاب به رییس دولت دهم نوشت: بگویم چه کسی میخواسته که انتخابات ریاست جمهوری سال 88 را مهندسی کند؟! مگر شما نبودید که میخواستید نتیجه انتخابات را هرچه زودتر اعلام کنیم؟!
 
کدخدایی البته این را هم مطرح کرد که موضوع دیگری نیز در جلسه ام با احمدی نژاد مطرح شد که فعلا از حوصله این متن خارج است.
«شاید پس از اظهار نظر رییس دولت دهم درباره این خاطره گویی سخنگوی شورای نگهبان!!»

کدخدایی درباره دیدارش با محمود احمدی نژاد نوشت: علیرغم شلوغی کارها، با مشورت دبیر محترم و در ساعت مقرر (ظاهرا دوشنبه ۲۵ خرداد ۸۸) به دفتر ایشان رفتم. در دفتر با آقای الهام مواجه شدم. به شوخی گفتم معلوم شد موضوع چیست و کار، کار چه کسی است؟ اظهار بی اطلاعی کرد. به همراه رئیس جمهور به یکی از اطاق ها رفتیم. بعد از تعارفات گفت چرا نتیجه انتخابات را اعلام نمی‌کنید؟ _منظور اعلام صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان بود_ گفتم هنوز شکایت ها بررسی نشده است و در زمان دریافت و بررسی شکایات هستیم. قطعا بعد از بررسی شکایات، نتیجه نهایی اعلام خواهد شد. اصرار از ایشان که نتیجه را زودتر اعلام کنید و مقاومت از سوی من مبنی بر اینکه تا زمانی که شکایات رسیدگی نشود، امکان اعلام صحت انتخابات نیست. البته موضوع دیگری نیز مطرح شد که فعلا از حوصله این متن خارج است.

 

کدخدایی می گوید ظاهرا" 25 خرداد 88؛ یعنی یک روز پس از آنکه احمدی نژاد در تجمع میدان ولیعصر طرفداران رقیبش را خس و خاشاک نامید و گفت: در ایران در انتخابات ۴۰ میلیون نفر خودشان بازیگر اصلی و تعیین‌کننده اصلی بودند حالا ۴ تا «خس و خاشاک» در این گوشه‌ها یک کاری می‌کنند. 
 
اما مهندس احمدی نژاد حالا درخواست برگزاری فوری و آزاد انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی آنهم  بدون مهندسی شورای نگهبان و دخالت نهادهای نظامی و امنیتی و آزاد گذاردن مردم برای انتخاب را  دارد.
 
درست زمانیکه کشور مورد علاقه او یعنی ونزوئلا هم می خواهد انتخابات زودهنگام برگزار کند و به قول خودش یک تمدید دموکراتیک داشته باشد.
 
اینکه احمدی نژاد به دنبال چیست و اصلا" برای چه هر از چند گاهی هوس تیتر یک بودن به سرش می زند هدف نگارنده این مطلب نیست. اینکه امروز چه کسانی باید پاسخگوی حال امروز او هم باشند هدف نیست.
 
اما کاش حالا که سخنگوی شورای محترم نگهبان برای احمدی نژاد خط و نشان کشیده و ظهر روز 25 خرداد با اجازه دبیر محترم آن شورا به دیدار احمدی نژاد رفته! آیت الله جنتی هم حوادث آن خرداد را یکبار دیگر با خودش مرور کند تا شاید خاطره ای برای گفتن داشته باشد.

برای مهندس احمدی نژاد این روزها کسی جز بقایی و مشایی و جوانفکر نمانده. رحیمی و داوری هم که در زندان اخبار رییس جمهورشان را دنبال می کنند. او خوب می داند که تنها راه تیتر شدن در بین این حجم از اخبار ناگوار همین چنگ انداختن به ریسمان سالهای ریاست خود است. ریسمانی که بسیاری از کارشناسان سیاسی اعتقاد دارند چیزی نمانده که به انتها برسد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • سید صابر صباری

    جناب آقای کدخدایی! از شما بعید است که جمله ایی را بدون تفکر پاسخ دهید ! احمدی نژاد گفته انتخابات بدون مهندسی(یعنی بدون حسابگری و محاسبات) شورای نگهبان انجام شود نه بدون نظارت!!!!
    چون شورای نگهیان گاهی پا را فراتر از وظیف نظارتی خود می گذارد و می گوید: این افراد مشکلی از لحاظ مخالفت با اصول نظام ندارند ولی بنظر ما به درد ریاست جمهوری ندارند.
    مردم می گویند:شما فقط به وظیفه نظارت و صلاحیّت بپردازید دیگر محاسبه نکنید. بنظرم این حرف احمدی نژاد است.

ارسال نظر