کد خبر: 40559
A
داریوش قنبری در گفت و گو با دیده بان ایران؛

هدف احمدی نژاد از اظهارات و اقدامات اخیرش، گریز از تنهایی و خارج شدن از انزوا است/ عدم مجازات اقدامات اخیر احمدی نژاد، جدی نگرفته شدن وی از جانب حاکمیت و سیستم قضایی است

مشاور پارلمانی شهرداری تهران در رابطه با اظهارات باهنر درباره احمدی نژاد و عدم آمادگی مجازات وی بیان کرد: اگر احمدی نژاد اصلاح طلب بود، تاکنون بارها مجازات شده بود. بنابراین در همین خصوص باید گفت که در برخورد با احمدی نژاد اصولگرا و اصلاح طلبان نوعی دوگانگی دیده می شود.

هدف احمدی نژاد از اظهارات و اقدامات اخیرش، گریز از تنهایی و خارج شدن از انزوا است/ عدم مجازات اقدامات اخیر احمدی نژاد، جدی نگرفته شدن وی از جانب حاکمیت و سیستم قضایی است
 

دیده بان ایران - سپیده اجلالی : چندی پیش محمود احمدی نژاد، رئیس دولت دهم، به همراه دوستانش بقایی و مشایی برای حضور در دادگاه غیر علنی بقایی رفته بودند که  توسط نیرو های قوه قضائیه از ورود به دادگاه منع شدند.

احمدی نژاد هم پس از چند روز نامه ای خطاب به رهبری نوشت و در این نامه از برگزاری انتخابات بدون مهندسی حرف زد.
وی همچنین با توجه به وضع فعلی جامعه ، از رهبری خواست تا دستور بر برگزاری زود هنگام انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی دهند.
 
علی مطهری، ‌نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی دیروز با انتشار یادداشتی به بررسی این نامه پرداخت. در این بین نیز بسیاری از فعالان سیاسی، نسبت به نامه احمدی نژاد، واکنش نشان دادند. 

 

در رابطه با همین موضوع به سراغ داریوش قنبری، نماینده مجلس هشتم و مشاور پارلمانی شهرداری تهران، رفتیم تا اظهارات وی را در رابطه با تازه ترین ادعا و اظهارات احمدی نژاد بدانیم. مشروح گفت و گوی دیده بان ایران با داریوش قنبری  به شرح زیر است. 

 

آقای قنبری به نظرشما هدف آقای احمدی نژاد از نامه ارسالی خود به رهبری چه بوده است؟

 

صحبت های آقای احمدی نژاد بیشتر به مانند طنز می ماند چرا که این رویه و گفتمانی که وی در پیش گرفته است، نه تنها خاصیت و آینده ای را در پیش رو ندارد بلکه باعث آسیب رساندن و تخریب اذهان عمومی نسبت به خود او خواهد شد. شاید آقای احمدی نژاد دچار فراموشی شده اند. حال که وی سخن از انتخابات بدون مداخله شورای نگهبان می زند باید گفت چرا در زمان ریاست جمهوری خود، رد صلاحیت های گسترده توسط هیئت های اجرایی صورت گرفت و احمدی نژاد هیچ سخنی را به میان نیاورد. در رابطه با همین امر وی لازم به پاسخگویی است. این نمونه ای از کارنامه سیاه و تلخی است که احمدی نژاد از خود به یادگار گذاشت. 

 

وی ادامه داد: کسی که چنین کارنامه ای از خود به یادگار گذاشته است، نمی تواند امروز درباره انتخابات اظهار نظر کند. احمدی نژاد و طرفدارانش در انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری به وسیله تمسک جویی به رفتارهای عوام فریبانه و پوپولیستی هم موفق به اخذ آرای مردم و اطمینان آنها نشدند. هدف احمدی نژاد نیز از اظهارات و اقدامات اخیر خود، جهت گریز از تنهایی و خارج شدن از انزوای خود است چرا که دیگر وی در درون حاکمیت و همچنین مردم از جایگاه اجتماعی مطلوبی برخوردار نیست. وی همچنین بر این باور است که اقدامات اخیرش می تواند باعث تشکیل اپوزوسیونی که خود در راس آن باشد جهت رسیدن به پایگاه اجتماعی مطلوب برای وی شود. 

 

آقای قنبری به نظر شما دلیل تناقص موجود در بین اظهارات باهنر درباره آشکارا بودن مدارک جرم احمدی نژاد اما عدم برخورد فعلی با وی چیست؟
 
بنده معتقدم احمدی نژاد هم راضی به محدود شدن در برخی مقاطع است چرا که این مقاطع مانع مطرح شدن وی است. با وجود تمامی اقدامات او، تابه حال برخورد جدی از طرف حاکمیت با وی صورت نگرفته است که این موضوع دلالت بر 2دلیل دارد یکی این که شاید حاکمیت و سیستم قضایی احمدی نژاد و عملکرد وی را جدی نمی گیرند و دلیل دوم این که احمدی نژاد رئیس دولت قبل بوده است و برخورد با وی تبعاتی را به همراه خواهد آورد.

 

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری افزود: البته لازم به ذکر است که اگر احمدی نژاد اصلاح طلب بود، تاکنون بارها مجازات شده بود. بنابراین در همین خصوص باید گفت که در برخورد با احمدی نژاد اصولگرا و اصلاح طلبان نوعی دوگانگی دیده می شود. 

 

با توجه به اظهارات رئیس جمهور در روز 22 بهمن، به نظر شما چه کسانی و در چه شرایطی مجبور به ترک قطار انقلاب شدند؟
 
منظور رئیس جمهور از این سخن این بود که می شد بسیاری از افراد انقلابی را در چرخه سیاسی کشور نگاه داشت. مقام معظم رهبری نیز تذکراتی در این باره داده بودند. ایشان همواره اعلام داشتند که سیاست باید جذب حداکثری و دفع حداقلی را دارا باشد اما متاسفانه عده ای به سخنان رهبر توجهی نکردند و افرادی را که تاثیر به سزایی در نظام داشتند را از عرصه میادین سیاست به دور کردند. در همین هنگام احمدی نژاد برخلاف سخنان مقام رهبری عمل کرده و سیاست دفع حداکثری را در پیش گرفت. همان کسی که این روزها ژست دمکراسی برخود گرفته است و بر مسند اپوزوسیون نشسته است، بسیاری از نیروهای به سزای سیاسی را از قطار انقلاب پیاده کرد. 
وی خاطرنشان کرد: بنده معتقدم منظور دکتر روحانی از بیان کردن این سخنان، شخص احمدی نژاد و اقدامات قبلی او در خصوص بساری از فعالان سیاسی بوده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر