کد خبر: 40969
A
در همایش استانداران، مدیران کل سیاسی و فرمانداران سراسر کشور مطرح شد؛

افشانی: وظیفه اصلی ما اجرای عدالت است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی ما اجرای عدالت است‌ گفت: با تسلط فرمانداران بر قانون بسیاری از مشکلات حل می شود. فرمانداران نقش بسیار مهمی در درست اجرا شدن قانون دارند.

 افشانی: وظیفه اصلی ما اجرای عدالت است

دیده بان ایران: محمدعلی افشانی با اشاره به اینکه استقرار عدالت و اجرای قانون مهم ترین عامل استحکام حاکمیت است اظهار کرد:  قانون ابزار خدمت و قدرت است. اگر فرمانداران اشراف کاملی بر قانون داشته باشند، مشکلات خود بخود حل می شود.

وی با اشاره به برنامه های دولت در زمینه توانمندسازی بافت های فرسوده و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی تصریح کرد: ما در وزارت کشور باید این طرح را پیش ببریم زیرا سود این طرح برای مردم است. توسعه عدالت اجتماعی  و کاهش تبعیض و بهبود زیست شهری از مزایای اجرای این طرح است.

افشانی همچنین با اشاره به اینکه مقابله با زمین خواری، مدیریت پسماند شهری، جلوگیری از تخلفات ساختمانی، مدیریت مصرف آب، مناسب سازی فضای شهری برای معلولان و جانبازان از وظایف فرمانداران است تصریح کرد: تلاش کنید برنامه های پنج ساله شهرداری ها سریعتر تصویب شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه باید بر هزینه پروژه های عمرانی نظارت شود خاطرنشان کرد: هر چه در شهرستان ها انجام می شود تحت نظارت فرمانداران است. سفرهای نوروزی در پیش است و در صورت رعایت قانون و مقررات و با برگزاری مرتب جلسات شورای عالی ترافیک و کمیته ایمنی راه ها می توانید  تلفات جاده ای را کاهش دهیم.

افشانی تصریح کرد: دستگاه های مختلفی متولی روستاها هستند اما متولی اصلی فرمانداران هستند و فرمانداران اجازه ندهند بدون اطلاع آنها جلسه ای با دهیاران برگزار شده و درباره روستاها تصمیم گیری شود. اجازه ندهید اعتبار دهیاری ها در جای دیگری هزینه شود. من در دستگاه های مختلفی بودم و  وزارت کشور را سالم ترین دستگاه می دانم بنابراین نباید اجازه تخلف را داد. باید بازرسی و حسابرسی دقیقی انجام شود. همچنین نباید برای دهیاری ها دیون ایجاد کرد.

افشانی با بیان اینکه باید نگاهمان را به روستا عوض کنیم گفت: دنبال اشتغال زایی در روستاها باشید. الان آب کم است و باید در کنار کشاورزی، به دنبال گسترش مشاغل مفید دیگر از جمله در عرصه آی تی  در روستاها باشیم. این طرح در روستاها  شروع شده است. همچنین باید گردشگری را در روستاها توسعه دهیم و از این مسیر اشتغال درست کنیم. در محیط های روستایی باید به فکر ایجاد درآمد پایدار باشیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید نهاد انتخابات را تقویت کنیم تاکید کرد: به ما ربطی ندارد مردم چه کسی را تقویت می کنند. ما باید نهاد شوراهای اسلامی را تقویت کنیم. تقویت نهاد شوراهای اسلامی وظیفه ماست. فرمانداران در شوراها نماینده ناظر داشته باشند و به شوراهای اسلامی توجه زیادی داشته باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر