کد خبر: 41221
A
شیویاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت و گو با دیده بان ایران؛

یکی از دلایلی استیضاح علی ربیعی؛ عملکرد برخی زیر مجموعه های وزارت کار است که حتی به حرف وزیر هم گوش نمی دهند / وزارت کار وزیر مقتدر و قوی می خواهد/ عملکرد ربیعی در حوزه مدیریتی ضعیف است

یعقوب شیویاری نماینده میانه : نمایندگان مجلس چیزی جز وظایف وزارت کار از ربیعی طلب نکرده اند من به وزیر گفته ام برخی در حوزه های وزارت کار به دنبال تضعیف وزیر هستند مجموعه حاکم بر بانک رفاه کارگران واقعا عملکرد موفقی نداشته اند. مجموعه مدیریت بانک رفاه در راستای ایجاد اشتغال و برنامه های وزارت کار حرکت نکرده اند. در حوزه شهرستان ها مدیران شهرستانی این وزارتخانه نتوانسته اند عملکرد مثبتی داشته باشند. آقای ربیعی باید پاسخگوی عملکرد زیرمجموعه خود باشد ما وزیری می خواهیم که زیر مجموعه از ایشان حرف شنوی داشته باشد. متاسفانه برخی از افراد در زیر مجموعه وزارت کار حتی از وزیر حرف شنوی ندارند و در جهتی خلاف اهداف دولت حرکت می کنند. ما وزیری می خواهیم که قوی باشد و زیرمجموعه پاسخگوی عملکردش باشد. وزیری قوی می خواهیم؛ نه وزیری که احساس ضعف را به نمایندگان منتقل کنند. انتظار ما از وزیر این است که مقتدارنه رفتار کند نه از سر احساس ضعف در جمع نمایندگان حضور پیدا کند.

یکی از دلایلی استیضاح علی ربیعی؛ عملکرد برخی زیر مجموعه های وزارت کار است که حتی به حرف وزیر هم گوش نمی دهند / وزارت کار وزیر مقتدر و قوی می خواهد/ عملکرد ربیعی در حوزه مدیریتی ضعیف است

دیده بان ایران: سه وزیر در آستانه استیضاح! نمایندگان مجلس این بار می خواهند نقد جدی مردم در حوزه "اشتغال، کار و تولید " را در صحن علنی مجلس به رای بگذارند. چند ماه از آغاز فعالیت دولت دوازدهم می گذرد در این دوره علی ربیعی با هزار اما و اگر توانست اعتماد نمایندگان مجلس دهم را کسب کند. وزیری که معروف به وزیر لابی است در جریان رای اعتماد تنها با چند رای موافق توانست در دولت دوازدهم باقی بماند و بر صندلی ریاست بزرگترین سکان دار اقتصادی ایران تکیه بزند.

"قول و وعده" بخش جدایی ناپذیر عملکرد وزیر کار در چند سال اخیر بوده است چند ماه قبل قول داده بود به وعده هایش عمل کند این بار هم به وعده ها عمل نکرد. اکنون نمایندگان مجلس دهم می خواهند وزیر رفاه را به دلیل عمل نکردن به وعده هایش استیضاح کنند.

 یعقوب شیویاری نماینده مجلس دهم و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  در گفت و گو با دیده بان ایران  به تشریح  وضعیت استیضاح کار پرداخت و در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی ادعایی را درباره نمایندگان به کار برده است گفت:

 

 این که برخی می گویند؛  نمایندگان مجلس پس از هر استیضاح به دنبال منافع شخصی هستند حرف نادرستی است این اظهارات بی انصافی در حق مجلس و نمایندگان محترم است. مسلما هر نماینده ای تلاش می کند وضعیت حوزه انتخابیه خود را ارتقاء دهد نمی توان تلاش نمایندگان را نوعی امتیاز گیری یا باج خواهی تعبیر کرد. من بعید می دانم نمایندگان از این کارها انجام می دهند. ذکر این موارد در رسانه ها در شان نمایندگان نیست. در خصوص آقای ربیعی پیش از هر چیز ذکر این نکته مهم لازم است که من شخصا با آقای ربیعی دوست هستم و ایشان را فردی متدین و پادکدست می دانم فلذا طرح این مسائل را از سوی ایشان نا مناسب تشخیص می دهم.

 در آغاز دوره نمایندگی ام با ایشان صحبت کردم و عنوان کردم که به ایشان کمک خواهم کرد تا اهداف سازمانی خودشان را به درستی دنبال کند.

نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی در خصوص دلایل خود برای استیضاح وزیر کار گفت: باید بدانیم وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی یک وزارتخانه عریض و طویل است. در واقع سه وزارتخانه بزرگ در مجموع وجود دارد اگر فرض کنیم سه وزارتخانه از هم جدا شوند و هر کدام از آنها را یک وزیر اداره کند با توجه به حجم وظایف در هر کدام از حوزه ها مسلما کار سنگینی بود. شخص من به عنوان یک نماینده که از سوی مردم برگزیده شدم تا آنان را نمایندگی کرده و بر دولتمردان نظارت کنم. طبق قانون وظیفه نماینده نظارت بر کار دولتمردان است. در راستای انجام وظایف خود معتقدم وزیر کار در هر سه حوزه یعنی کار، تامین اجتماعی و رفاه نمره قبولی نمی گیرد.

 

یعغوب شیویاری افزود: از هر صد نفر بخش زیادی از مراجعه کنندگان به دفتر من افرادی هستند که به نوعی مسائلشان با عملکرد این وزارتخانه مهم گره خورده است. از آنجای که تنها وزارتخانه ای است که در آن معاونت اشتغال وجود دارد و مطابق قانون و وظایفی که دولت برای مجلس تعیین کرده؛ نمایندگان وظیفه دارند بر عملکرد وزارت کار نظارت کنند. وقتی ما می بینیم وضعیت اشتغال نامناسب می باشد وظیفه نمایندگی بر من حکم می کند که از وزیر پاسخ بخواهم

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: اشتغال زایی باید اولویت اول دولت باشد بسیاری از آمارهایی که در سال های اخیر درباره اشتغال زایی منتشر شده است غیر واقعی می باشد. به عقیده من و بر اساس مشاهدات آنچه تحت عنوان آمار اشتغال اعلام می شود به واقعیت نزدیک نیست. وظیفه تعریف شده وزارت کار در قانون هم فراهم آوردن امکان و برنامه ریزی برای اشتغال است. نمایندگان هم چیزی جز وظایف این وزارتخانه کلیدی از وزیر طلب نکرده اند.

 

نماینده  میانه افزود: من به خود وزیر هم گفتم در مجموعه وزارتخانه شما یکسری کم کاری های گسترده ای صورت گرفته است. این وزارتخانه درحوزه تعاون عملکرد مناسبی نداشته در حالی که بخش تعاون می تواند موتور محرک اقتصاد ایران باشد. بررسی ها و مشاهدات ما نشان می دهد در بخش هایاین وزارتخانه  کم کاری شده است. شستا و تامین اجتماعی هم اوضاع خوبی ندارند. متاسفانه برخی در زیر مجموعه های وزارت کار شعار حمایت از کارگر می دهند اما برعکس آن عمل می کنند. احساس می کنم برخی از زیر مجموعه های وزارت کار با وزیر همراهی ندارند و می خواهند این وزارتخانه را تضعیف کنند.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: من به وزیر گفته ام برخی در حوزه های وزارت کار به دنبال تضعیف وزیر هستند مجموعه حاکم بر بانک رفاه کارگران واقعا عملکرد موفقی نداشته اند.  مجموعه مدیریت بانک رفاه در راستای ایجاد اشتغال و برنامه های وزارت کار حرکت نکرده اند. در حوزه شهرستان ها مدیران شهرستانی این وزارتخانه نتوانسته اند عملکرد مثبتی داشته باشند. آقای ربیعی باید پاسخگوی عملکرد زیرمجموعه خود باشد ما وزیری می خواهیم که زیر مجموعه از ایشان حرف شنوی داشته باشد. متاسفانه برخی از افراد در زیر مجموعه وزارت کار حتی از وزیر حرف شنوی ندارند و در جهتی خلاف اهداف دولت حرکت می کنند.  ما وزیری می خواهیم که قوی باشد و زیرمجموعه  پاسخگوی عملکردش باشد. وزیری قوی می خواهیم؛ نه وزیری که احساس ضعف را به نمایندگان منتقل کنند. انتظار ما از وزیر این است که مقتدارنه رفتار کند نه از سر احساس ضعف در جمع نمایندگان حضور پیدا کند. انتظار در جلسه استیضاح هم قوی ظاهر شود تنها در این صورت است که نمایندگان برای اداره این وزارتخانه بزرگ به آقای  ربیعی اعتماد می کنند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر