کد خبر: 41524
A

محمود صادقی: پیش نیاز مبارزه با فساد بحث فرهنگ دوری از اسراف و سالم کار کردن است

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم ریشه های فساد را بشناسیم، گفت: از نگاه من «مبارزه با فساد» می تواند مهمترین شعار سال آینده باشد.

محمود صادقی: پیش نیاز مبارزه با فساد بحث فرهنگ دوری از اسراف و سالم کار کردن است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمود صادقی در مورد اولویت های کشور برای سال 97 اظهار داشت: به نظرم در حوزه سیاست داخلی کماکان کمبود اعتبارات و چالش های اقتصادی مثل اجرای طرح های عمرانی در اولویت خواهد بود. مسائل بانک ها، مؤسسات مالی و اعتباری، بیکاری و بحث های معیشتی مهمترین مشکلات ما است؛ که البته در سال 96 هم با آنها مواجه بودیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: داغ شدن برخی از اختلافات سیاسی می تواند سال آینده جزو چالش های ما باشد. البته راه حل آن گفت و گو است که همه دلسوزان انقلاب و نظام سعی کنند به نقاط تفاهمی برای فائق آمدن بر این چالش ها برسند.

وی با تأکید بر اینکه برای گفت و گوی ملی باید به یک نقاط مشترک حداقلی برسیم، تصریح کرد: طرف های این گفت و گو، که عمدتا در دو طیف سیاسی قابل دسته بندی هستند، باید همدیگر را به رسمیت بشناسند. یعنی روی حداقل هایی به اشتراک برسند تا بعد بتوانند روی مشترکات گفت و گو کنند و از مشترکات به حل نقاط اختلافی برسند و به نوعی به هم نزدیک شوند.

صادقی با بیان اینکه اولین شرط گفت و گوی ملی به رسمیت شناختن یکدیگر است، ادامه داد: اختلاف نظرها به طور طبیعی هست و باید هم باشد؛ خودش باعث رشد می شود. اما تفرقی که ایجاد و منجر به تلاش برای حذف یکدیگر شده به این قضیبه آسیب می زند. دو طرف باید این را به عنوان یک واقعیت سیاسی به رسمیت بشناسند که همه در عرصه سیاسی حضور دارند و همه دل در گرو این آب و خاک و انقلاب و نظام دارند.

وی افزود: می شود از اینجا شروع کرد و به حل نقاط اختلافی رسید؛ مقداری گسل ها و اختلافاتی که از گذشته باقی مانده را ترمیم کرد و به سمت گره گشایی از مسائل اساسی کشور برویم. به عنوان مثال یکی از مسائلی که اخیرا رهبری هم روی آن تأکید کرده اند بحث «فساد» در کشور است. فسادی که در ساختارها و فرآیندها رسوخ کرده است. باید تلاش کنیم که اولا ریشه های این فساد را بشناسیم و به سمت حل آنها پیش برویم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه سیاست خارجی هم، پیش بینی می شود که رئیس جمهور ماجراجوی آمریکا ماجراجویی بیشتری کند. یعنی با تغییر اخیر وزیر امور خارجه و انتصاب رئیس سازمان سیا به این سمت، که در مقوله ضدیت با ایران با او هماهنگ تر است، اگر روند این طور جلو برود پیش بینی می شود که در حوزه برجام ما با مشکلات بیشتری رو به رو شویم.

وی تأکید کرد: من شخصا فکر می کنم که هرچه ترامپ سیاست های یک جانبه گرایی خودش را گسترش دهد، توافق بیشتری در طرف های دیگر برای افزایش مشروعیت ایران در عرصه بین المللی ایجاد می شود. به هر حال باید طوری این موضوع را مدیریت کرد که ما بتوانیم حساب ایالات متحده را از طرف های دیگر جدا کنیم. به نظرم این یک حرفه ای گری در سیاست خارجی لازم دارد که همه را به یک چوب نرانیم و بتوانیم با طرف های دیگر تعامل کنیم.

صادقی در پاسخ به سؤالی در مورد چالش های فرهنگی سال آینده و نحوه برخورد و حل آنها اظهار داشت: مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مجزا از هم نیست. طبعا اقتصاد در فرهنگ و فرهنگ در اقتصاد اثر می گذارد. چالش ها و مشکلات معیشتی به نوعی روی حوزه فرهنگی سایه انداخته است. من فکر می کنم که خیلی از مسائل ما به حوزه فرهنگ بر می گردد. در واقع اصلاح حوزه های مختلف فرهنگ می تواند به بهبود وضع سیاسی و اقتصادی منجر شود.

وی تأکید کرد: پیش نیاز مبارزه با فساد بحث فرهنگ دوری از اسراف و سالم کار کردن است. به نظر من در حوزه فرهنگ کارهای زیربنایی باید شروع شود. کارهای روبنایی بخش های مختلف فرهنگی هم مهم است اما به نظر من در حوزه فرهنگ نیاز به کارهای بنیادین ریشه ای داریم که منجر به اصلاح رفتارها شود. از نگاه من «مبارزه با فساد» می تواند مهمترین شعار سال آینده باشد که علی رغم اقتصادی بودن پایه آن بیشتر فرهنگی و سیاسی است./جماران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر