کد خبر: 42386
A
عضو فراکسیون امید در گفت و گو با دیده بان ایران؛

کارنامه و عملکرد وزارت کشور مثبت است/ مجموعه وزارت کشور توانسته رویدادهای امنیتی و سیاسی را در یک سال گذشته به خوبی مدیریت کند

معصومه آقا پور علیشاهی : وزارت کشور توانست بخش اعظمی از این انتظارها را برآورده کند. این مجموعه توانست رویداد های امنیتی و سیاسی یک سال گذشته را به خوبی مدیریت و کنترل نماید از همین رو عملکرد این وزارت خانه در دولت دوازدهم مثبت بوده و می توان عملکرد آن را مثبت دانست

کارنامه و عملکرد وزارت کشور مثبت است/ مجموعه وزارت کشور توانسته  رویدادهای امنیتی و سیاسی را در یک سال گذشته به خوبی مدیریت کند
دیده بان ایران: بررسی عملکرد وزرای دولت روحانی؛ می تواند این تحلیل واقع بینانه ایی را از شرایط موجود و عملکرد به فعالان سیاسی و رسانه ای دهد. چرا که بخش زیادی از مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ... با عملکرد وزارتخانه ها نسبت مستقیم دارد.  بررسی عملکرد وزارت کشور در دولت دوازدهم موضوع گفت و گوی دیده بان ایران با نمایندگان مجلس دهم است.
 
معصومه آقاپور علیشاهی، نماینده شبستر در مجلس دهم، در خصوص عملکرد وزارت کشور در دولت دوازدهم به خبرنگار دیده بان ایران گفت: به عنوان یک نماینده مجلس شاهد بودم  در دولت دوازدهم وزیر کشور از جانب گروه ها و جریان های  مختلف سیاسی تحت فشار بودند تا خواسته های آنان را در حوزه انتخاب استاندار، فرماندار و  مسائل دیگر عملی کند وزیر کشور به عنوان مسئول این وزارتخانه توانست ضمن احترام به تمام گروه های سیاسی، بر اساس برنامه های دولت دوازدهم فعالیت کرده و تحت تاثیر فشار اشخاص و جریان ها قرار نگیرد. 
 
 از طرفی نمایندگان مجلس و همچنین جامعه از وزارت کشور انتظارات به عنوان یک وزارتخانه مهم و کلیدی انتظارت  به حقی داشتند.  می توان گفت وزارت کشور توانست بخش اعظمی از این انتظارها را برآورده کند.انتظار می رود مجموعه این وزارتخانه مهم در راستای تعامل بیشتر با جامعه و نمایندگان گام های بیشتری بردارد. به طور کلیکارنامه و عملکرد وزارت کشور مثبت است
 
 از طرف دیگر مبحث ایجاد امنیت کشور و آرام نمودن تجمعات اخیر دی ماه باعث شد تا وزارت کشور بیش از پیش مشغله داشته باشند. در شرایط فعلی نیزبحران  شرایط اقتصادی که تبدیل به واکنش های سیاسی و اجتماعی تبدیل شده بود، وزارت کشور توانست این واکنش ها را به خوبی مدیریت و کنترل نماید از همین رو عملکرد این وزارت خانه در دولت دوازدهم مثبت بوده و می توان نمره 17-18 را برای آن در نظر گرفت. 

 

این نماینده اصلاحطلب مجل افزود: با توجه به تمامی چالش ها و هجمه های اخیر، وزیر کشور با همکاری و مشورت رئیس جمهور، کار را به خوبی پیش بردند اما این مسئله تنها در کوتاه مدت جوابگو است. انتظار نمایندگان نیز این است که در روزهایی آتی 5 وزیر اصلی که به ترتیب شامل وزیر کشور، وزیر مسکن، راه و شهرسازی، وزیر اقتصاد، وزیر کار و در نهایت وزارت صنعدت و معدن جلسه ها و کمیته های تخصصی ویژه برگزار نمایند .

 

نماینده مردم شبستر همچنین ادامه داد: هم اکنون کشور ما در پیچ پرخطر اقتصادی است که از این رو لازم است این 5 وزارت خانه جهت بررسی و چاره اندیشی جهت مقابله با دشمنان و عوامل داخلی و هم عوامل خارجی و تحریم هایی که از طرف کشورهای متفاوت به کشور تحمیل می شود و در نهایت نیز موقعیت ایران در خاورمیانه و جهان جلسات متعددی را برگزار نمایند.

 

آقاپور خاطرنشان کرد: طی 20 سال گذشته تعداد حاشیه نشینان شهری ما به 11 میلیون نفر رسیده است که همین مسئله می تواند عامل به وجود آورنده بحرانی جدی باشد. از طرفی بنگاه های متوسط و کوچک ما در رابطه با ادامه اشتغال وضعیت مناسبی ندارند. در پایان نیز باید گفت که کشور ما گران اداره می ششود چه در بخش های دولتی و چه در بخش های خصوصی که باعث می شود مزیت نسبی قیمت کالاها در کشور بسیار بالاتر از سایر کشورهای جهان باشد و همین موضوع باعث می شود که کشور ما سهم بازار کشورهای همسایه و اروپایی را از دست دهد. 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر