کد خبر: 42985
A

العربیه به نقل از دیدبان حقوق بشر سوریه مدعی شد؛ «اکثر کشته شدگان حملات موشکی به سوریه نظامیان ایرانی هستند»

العربیه نوشت؛ دیدبان حقوق بشر سوریه دوشنبه 30 آوریل اعلام کرد در حملات موشکی که شامگاه یکشنبه 29 آوریل، پایگاه‌های نظامی در دو منطقه حومه حلب و حومه حماه در سوریه را هدف قرار داد، دستکم 26 نظامی کشته شدند که اکثر آن‌ها ایرانی هستند.

العربیه به نقل از دیدبان حقوق بشر سوریه مدعی شد؛ «اکثر کشته شدگان حملات موشکی به سوریه نظامیان ایرانی هستند»

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ العربیه نوشت؛ دیدبان حقوق بشر سوریه دوشنبه 30 آوریل اعلام کرد در حملات موشکی که شامگاه یکشنبه 29 آوریل، پایگاه‌های نظامی در دو منطقه حومه حلب و حومه حماه در سوریه را هدف قرار داد، دستکم 26 نظامی کشته شدند که اکثر  آن‌ها ایرانی هستند.

به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، در این حملات دستکم 26 تن کشته شدند که 4 تن از آن‌ها سوریریال اکثر آن‌ها ایرانی و تعدادی هم از شبه‌نظامیان خارجی وابسه به ایران هستند.

بنا بر اعلام رسانه‌های وابسته به رژیم سوریه، شامگاه یکشنبه، سلسله انفجارهایی پی در پی، دو منطقه حومه حماه و حومه حلب را لرزاند.

در حالی که برخی از گزارش‎‌ها حکایت از آن داشت که انفجارها در حومه حماه، ناشی از آتش گرفتن انبار مهمات نیروهای دولتی بود، منابعی دیگر گفتند که حمله‌ای موشکی، مواضع نیروهای دولتی سوریه و نیروهای ایرانی را در این منطقه هدف قرار داد.

حضور نیروهای ایرانی

از سویی دیدبان حقوق بشر سوریه با تاکید بر این‌که عامل انفجارها «حمله موشکی» بود، افزود: «نیروهای ایرانی در دو پایگاه‌نظامی بمباران شده حضور داشتند».

دیدبان حقوق بشر سوریه اما طرفی که دست به این حملات موشکی زده را نتوانسته مشخص کند.

مواضع هدف قرار گرفته

فعالان سوری می‌گویند که پایگاه لشکر-47 در حومه جنوبی حماه که نیروهای ایرانی در آن مستقر هستند و همچنین مناطقی دیگر در نزدیکی شهرک سلحب، هدف حمله موشکی قرار گرفتند.

علاوه بر آن، مواضع نیروهای نظام سوریه و متحدانشان در منطقه فرودگاه نظامی النیرب وافع در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی حلب نیز بمباران شد. در پی این بمباران، آتش در مواضع هدف قرار گرفته، شعله‌ور شد.

تلویزیون نظام سوریه هم به نقل از منابع نظامی گزارش داد موشک‌های شلیک شده، چند پایگاه نظامی در حومه‌های حماه و حلب را هدف قرار داد. این گزارش، حمله موشکی را «تجاوزی جدید از سوی دشمنان» توصیف کرد.

تلویزیون نظام سوریه در خبری فوری که به صورت زیر نویس ظاهر شد، اعلام کرد: «مواضع نظامی در حومه‌ حماه و حومه حلب به وسیله موشک‌های دشمنان، حدود ساعت 10:30 شب، در معرض تجاوز جدید قرار گرفت».

شایان ذکر است که از آغاز بحران سوریه در سال 2011، اسرائیل بارها مواضعی متعلق به نظام سوریه و حزب‌الله لبنان را در سوریه بمباران کردند. مواضعی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق هم بارها توسط اسرائیل هدف قرار گرفته است.

9 آوریل، در حمله‌ای هوایی که فرودگاه نظامی «تی فور» در استان حمص را هدف قرار داد، دستکم 14 تن از جمله 7 تن از نیروهای سپاه پاسداران ایران کشته شدند. ایران و نظام سوریه، اسرائیل را عامل این حمله دانستند اما تل‌آویو تا کنون این اتهام را تایید نکرده است.

اسرائیل تلاش کرد از ورود مستقیم در جنگ سوریه خودداری کند، اما در عین حال تاکید کرده که حملاتش با هدف جلوگیری از دست‌یافتن حزب‌الله لبنان به اسلحه پیشرفته صورت می‌گیرد.

به گزارش دیده بان ایران منابع ایرانی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ انتشار این اخبار را تکذیب کرده و اعلام کرده اند هیچ یک از نیروهای نظامی ایران در سوریه به شهادت نرسیده است 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر