کد خبر: 43391
A

کوهکن:خروج آمریکا از برجام هیچ اثری روی زندگی مردم ندارد/ دوستی با آمریکا مشکل اقتصادی هیچ کشوری را حل نکرده است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: دولتی را سراغ نداریم که دوستی با آمریکا مشکلات اقتصادی‌اش را حل کرده باشد.

کوهکن:خروج آمریکا از برجام هیچ اثری روی زندگی مردم ندارد/ دوستی با آمریکا مشکل اقتصادی هیچ کشوری را حل نکرده است

به گزارش دیده بان ایران؛ محسن کوهکن در خصوص خروج آمریکا از برجام، اظهار داشت: برجام یک عهدنامه بود که طرفین تعهداتی را پذیرفته بودند باید آن را اجرائی می‌کردند که مطابق اعلام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران به تعهدات خود عمل کرده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با بهانه گیری‌های خود یا به تعهدات خود عمل نکرده یا تعهدات برجامی خود را ناقص اجرا کرده است، بیان کرد: برجام قراردادی بین ایران و آمریکا نیست و همواره 1+5 طرف ایران بوده است.

وی با بیان اینکه پس از خروج آمریکا از برجام، حاکمیت تصمیم می‌گیرد که با توافق هسته‌ای چه کاری انجام دهد، افزود: برداشت حقوقی این است که در یک عهدنامه، وقتی یکی از طرفین به تعهدات خود عمل نمی‌کند آن عهدنامه هوا می‌شود، پس از برجام وقفه‌ای در فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده ولی به غیر از این، هزینه دیگری را متحمل نشده ولی در عوض دشمنان نمی‌توانند اجماع جهانی را در مسائل هسته ای علیه ایران ایجاد کنند.

کوهکن ریزی با بیان اینکه اینکه خروج آمریکا از برجام تاثیر منفی روی سفره مردم ندارد، زیرا زمانی که برجام محقق شد این توافق هسته‌ای تاثیر مثبتی بر سفره مردم نداشته است، ادامه داد: اکنون که آمریکا از برجام خارج می‌شود، تاثیر منفی آن را نیز بر زندگی مردم شاهد نخواهیم بود.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: با افتخار می‌گوییم که جمهوری اسلامی ایران بر اساس آموزه‌های دینی خود به تعهدات برجامی عمل کرده‌ایم ولی طرف مقابل باید آثار خروج از برجام را بپذیرد و ایران نیز بر اساس منافع ملی عمل می‌کند.

وی با اشاره به حُسن تحقق برجام، افزود: قبل از پذیرش برجام برخی افراد می گفتند که تا کی باید با آمریکا کل کل کنیم ولی در تجربه برجام مشخص شد که کنار گذاشتن مشکلات با آمریکا و انجام مذاکره نیز بی نتیجه است، از این پس هر موضوعی که در عرصه بین‌المللی رخ بدهد که آمریکا یک طرف آن باشد، به صورت طبیعی ایران اعتقاد و اعتمادی به این کشور نخواهد داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به درستی هر گونه مذاکره با آمریکایی‌ها به غیر از موضوع هسته ای را ممنوع کردند، اظهار داشت: با خروج آمریکا از برجام اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد، نه ایران از ابتدای انقلاب ضعیف تر است نه آمریکا شرایط 25 سال پیش خود را دارد؛ وضع اقتصادی آمریکا و حیطه نفوذ این کشور در سایر نقاط جهان مناسب نیست و در لبنان و عراق و سوریه شکست خورده و از قدرت سابقش کم شده است.

کوهکن ریزی با اشاره به اینکه اگر عقلانیت محض در آمریکا سر کار بیاید، باید اعلام کند من واقعیتی به نام جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت می شناسم زیرا دشمنی با ایران دستاوردی برای آمریکا نداشته است، گفت: دولتی را سراغ نداریم که دوستی با آمریکا مشکلات اقتصادی‌اش را حل کرده باشد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید در ادامه با واقع بینی عمل کنیم و روی خط مقاومت ایستادگی کنیم و با منطق حرف بزنیم؛ یعنی پارچه قرمز در مقابل گاو وحشی بالا نریم و اگر هم این گاو وحشی حمله کرد، باید تدبیری داشته باشیم که شاخ آن را بشکنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر