کد خبر: 43412
A

نماینده مجلس: آتش‌زدن نمادین برجام در راستای حفظ منافع ملی بود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: آتش‌زدن نمادین برجام در راستای منافع ملی کشور بود، به این موضوع باید توجه داشته باشیم که اغلب مردم آمریکا از سیاست‌ها ترامپ ناراضی هستند.

نماینده مجلس: آتش‌زدن نمادین برجام در راستای حفظ منافع ملی بود

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد خدابخشی در خصوص خروج آمریکا از برجام ، اظهار داشت: از ابتدا همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا با مردم ایران صداقت نداشت و خروج این کشور از توافق‌نامه برجام قابل پیش‌بینی بود اما این یک تجربه پیش روی ملت ایران است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم به این نتیجه رسیدند که آمریکا صداقت ندارد، گفت: عمده مشکلاتی که داریم بیشتر متاثر از ناکارآمدی مدیریتی طی سال‌های گذشته است و به‌خوبی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشور استفاده نکرده‌ایم.

نماینده مردم الیگودرز با تاکید بر اینکه باید ضمن داشتن رابطه با کشورهای دنیا این نگاه که تمامی مشکلات با برقراری ارتباط با کشورهای مختلف برطرف می‌شود غلط است، عنوان کرد: تحریم‌‌هایی که آمریکا بعد از خروج از برجام برعلیه ایران اعمال می‌کند را باید دید، اما قطعا بخشی از این تحریم‌ها نفتی و بخشی بانکی و مالی است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای واردکننده نفت ایران عمدتا کره، ژاپن، هند، چین و اتحادیه اروپا هستند، ادامه داد: در حال حاضر موضعی که اتحادیه اروپا در مقابل اقدامات آمریکا و پایبندی بر توافقنامه برجام گرفته ظرفیتی است که باید از آن استفاده کنیم و تک صدایی را که این کشور به‌دنبال آن بود را با تعامل با سایر کشورها کم‌رنگ کنیم.

خدابخشی با بیان اینکه کشورهایی مانند چین که از ما نفت خریداری می‌کرده‌‎اند در شرایط سخت نیز در کنار ما بوده‌اند و تصمیمات آنها متاثر از سیاست‌های آمریکا نیست، گفت: ایران با برخی کشورها صادرات و واردات دارد که می‌تواند با استفاده از تهاتر بدهی‌ها تحریم‌های مال و بانکی را بی‌اثر کند اما مشکل اساسی در روابط اقتصادی با کشورهایی است که به آنها  تنها صادرات داریم که در این بخش نیز باید دیپلماسی اقتصادی را فعال کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اولویت اول وزارت خارجه باید فعال کردن دیپلماسی اقتصادی باشد و با استفاده از دیپلماسی مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم، عنوان کرد: باید به توان ملت، ظرفیت عظیمی که مردم دارند و پتانسیل‌های درون کشور تکیه کنیم مردم نیز درصورتی که اطلاع‌رسانی شود و شرایط را بدانند قطعا همکاری می‌کنند و ما می‌توانیم از تجاربی که از تحریم‌ها در سال‌های گذشته کسب کرده‌ایم استفاده کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص به آتش کشیدن نمادین برجام در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود فرمودند اگر آمریکا برجام را پاره کند ما آن را به آتش می‌کشیم؛ به آتش کشیدن نمادین برجام در صحن علنی مجلس در راستای منافع ملی کشور بود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در پایان  با تاکید بر اینکه درصد بالایی از مردم آمریکا از سیاست‌های ترامپ ناراضی هستند، خاطرنشان کرد: شخصا با آتش زدن پرچم یک کشور موافق نیستم اما هدف افرادی نیز که این اقدام را انجام دادند در راستای محکوم کردن سیاست‌های آمریکا بود و با ملت آمریکا مشکلی ندارند./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر