کد خبر: 44261
A

رئیس فراکسیون زنان: لایحه تامین امنیت زنان همچنان منتظر امضای رئیس قوه قضاییه است/ احتمال کاندیداتوری عارف برای ریاست مجلس وجود دارد

رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: هنوز لایحه امنیت زنان از سوی رئیس قوه قضاییه امضا نشده است. پیگیری‌های بسیاری کردیم اما به نتیجه نرسیدیم. باید با دولت رایزنی کنیم و قاعدتاً نباید این لایحه به قوه قضاییه ارجاع داده می‌شد. اما چون گفتند که جرم انگارانه است قوه قضاییه هم باید بر روی آن نظر دهد و این کار را هم کردند.

رئیس فراکسیون زنان: لایحه تامین امنیت زنان همچنان منتظر امضای رئیس قوه قضاییه است/ احتمال کاندیداتوری عارف برای ریاست مجلس وجود دارد

پروانه سلحشوری نماینده تهران و رئیس فراکسیون زنان مجلس در خصوص حضور زنان در هیات رئیسه مجلس، گفت: حمایت مجلس برای حضور زنان در هیات رئیسه مجلس بسیار بهتر از سال‌های قبل است و مردان هم اعتراف می‌کنند که باید زن‌ها هم در هیات رئیسه حضور داشته باشند.

 

به گزارش دیده بان ایران؛ او در ادامه تاکید کرد: معتقدم چون در انتخابات هیات رئیسه مجلس فراکسیون‌های سیاسی دخالت می‌کنند باید اسامی زنان از طریق این فراکسیون‌ها برای انتخابات هیات رئیسه مطرح شود. از سال گذشته، جناح بندی‌ها مشخص‌تر و واضح‌تر شد بنابراین باید از طریق فراکسیون‌ها این تلاش صورت بگیرد. ممکن است هر فراکسیون یک زن را برای انتخابات هیات رئیسه پیشنهاد کند و از این میان شانس یک نفر بیشتر می‌شود و به هیات رئیسه راه پیدا می‌کند.

 

این نماینده تهران ادامه داد: قطعاً تغییراتی را در هیات رئیسه مجلس شاهد خواهیم بود اما از میزان این تغییرات اطلاعی ندارم.

 

سلحشوری گفت: هنوز هیچ کدام از فراکسیون‌های مجلس به جمع بندی برای انتخابات هیات رئیسه مجلس نرسیده‌اند.

 

او با اشاره احتمال کاندیداتوری عارف برای ریاست مجلس، تاکید کرد: احتمال کاندیداتوری آقای عارف برای ریاست مجلس وجود دارد اما به صورت دقیق در جریان نیستم. من کار تشکیلاتی انجام می‌دهم و هر آنچه فراکسیون امید بگوید را انجام خواهم داد.

 

رئیس فراکسیون زنان در خصوص چرایی عدم ارجاع لایحه امنیت زنان به مجلس، گفت: هنوز این لایحه از سوی رئیس قوه قضاییه امضا نشده است. پیگیری‌های بسیاری کردیم اما به نتیجه نرسیدیم. باید با دولت رایزنی کنیم و قاعدتاً نباید این لایحه به قوه قضاییه ارجاع داده می‌شد. اما چون گفتند که جرم انگارانه است قوه قضاییه هم باید بر روی آن نظر دهد و این کار را هم کردند. بیش از دو ماه است که در انتظار امضای رئیس قوه قضاییه هستیم.

 

سلحشوری ادامه داد: در پیگیری که از رابط‌های قوه قضاییه در خصوص لایحه امنیت زنان داشتم آن‌ها گفتند که رئیس قوه قضاییه این لایحه را شخصاً و با دقت می‌خوانند به همین دلیل شامل گذر زمان شده است.

 

او تاکید کرد: تأخیر در ارائه لایحه امنیت زنان به مجلس، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر