کد خبر: 44605
A
سخنگوی حزب اعتماد ملی به دیده بان ایران خبر داد؛

استعفای کروبی فردا در جلسه شورای مرکزی بررسی می شود / یکی از دلایل استعفای آقای کروبی، اختلافات درون حزب است

اسماعیل گرامی مقدم در رابطه با علت استعفای مهدی کروبی گفت: استعفای ایشان شامل دلایل متفاوتی می شود که یکی از دلایل آن عبارت است از "اختلافات درون حزبی که به دلیل نبود دبیرکل رخ داد ." طبق برنامه قرار است روز جمعه (فردا 11 خرداد) جلسه ماهیانه شورای مرکزی برگزار شود که در این جلسه شورای مرکزی استعفای آقای کروبی و دلایل آن را مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در این خصوص تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.

استعفای کروبی فردا در جلسه شورای مرکزی بررسی می شود / یکی از دلایل استعفای آقای کروبی، اختلافات درون حزب است

دیده بان ایران: عصر روز گذشته  الیاس حضرتی از نامه ای خبر داد که طی آن حجت الاسلام و المسلمین مهدی کروبی برای دومین بار از دبیرکلی حزب اعتماد ملی استعفا کرده بود.

مهدی کروبی در این نامه خطاب به اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، خواسته تا برای دومین بار، درخواست او مبنی بر استعفاء از سمت دبیرکلی حزب را بررسی و با آن موافقت کنند. دبیرکل اعتماد ملی در حالی درخواست استعفا کرده که جمعه گذشته، دومین کنگره سراسری حزب اعتماد ملی، با وجود برخی اختلافات داخلی در این حزب برگزار شد و البته شاهد تنش هایی نیز بود.

 

اما یکروز پس از استعفای آقای کروبی رسول منتجب نیا هم برای چندمین مرتبه از قائم مقامی دبیرکل این حزب استعفا کرد.

 

لذا در راستای تشریح استعفای کروبی و منتجب نیا از حزب اعتماد ملی و همچنین برنامه های آتی این حزب؛ اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی و نماینده مجلس نهم، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: طبق برنامه قرار است روز جمعه (فردا 11 خرداد) جلسه ماهیانه شورای مرکزی برگزار شود که در این جلسه شورای مرکزی استعفای آقای کروبی و دلایل آن را مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در این خصوص تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.

 

وی در رابطه با پذیرش و یا عدم پذیرش استعفای مهدی کروبی از سوی شورای مرکزی گفت: نمی توان پیش بینی کرد که استعفای ایشان مورد قبول قرار می گیرد یا خیر اما مسئله مهم اینجاست که آقای کروبی به عنوان دبیرکل حزب اعتماد ملی برای بار دوم استعفا کرده اند و دلیلی که برای استعفای خود ذکر کرده اند، طولانی شدن مدت زمان حصر و در ارتباط نبودن با اعضای حزب است که باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده ای برای حزب شده است.

 

 

نماینده اسبق مردم بجنورد درباره دستورالعمل وزارت کشورمبنی بر تشکیل فوری کنگره و زمان برگزاری کنگره بعدی حزب اعتماد ملی اظهار کرد: کنگره دوم حزب با حضور بیش از 2000شرکت کننده  برگزار شد و تمامی اسناد و مدارکی که توسط احزاب تکمیل شده بود به وزارت کشور تحویل و داده شد. از طرفی تمامی مواردی که در این کنگره به تصویب رسیده به کمیسیون ماده 10 احزاب تحویل داده شد و این کمیسیون نیز در اسرع وقت این لایحه را مورد بررسی قرار خواهد داد و نتیجه را به حزب اعلام خواهد کرد.  

 

گرامی مقدم درمورد اختلافات داخلی حزب که در چند ماه اخیر شدت گرفته و همچنین استعفای منتجب نیا تصریح کرد: حتما این اختلافات در روزهای آتی قابل حل خواهد بود. موضوع استعفای آقای منتجب نیا هم که شب گذشته برای بار چهارم اعلام شد، قطعا مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

 

سخنگوی حزب اعتماد ملی در پایان در رابطه با علت استعفای مهدی کروبی گفت: استعفای ایشان دلایل متفاوتی را شامل می شود که یکی از دلایل آن عبارت است از "اختلافات درون حزبی  که ناشی از شرکت نداشتن دبیرکل در جلسات حزب است." به دنبال این اختلافات نیز برخی از افراد که به دنبال رای گیری در کنگره بودند و با قیام و قعود مخالف بودند، این دسته از افراد حزب متاسفانه با تحریک جوانان مسبب ایجاد تشنج در کنگره حزب شدند که قاعدتاً این مسئله نیز در استعفای آقای کروبی تاثیر به سزایی داشته است. شورای مرکزی نیز والاترین مقامی است که می تواند تصمیم نهاییی را در این رابطه اتخاذ نماید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر