کد خبر: 46100
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد؛

جزییات جلسه کمیسیون امنیت ملی پیرامون تجمعات اخیر در بازار تهران/ رضایی: ممکن است کسانی که اقدام به آسیب رساندن کرده اند تحت تاثیر عوامل احساسی قرار گرفته باشند/ فرمانده نیروی انتظامی در کمیته "امنیت ملی" ، کمیسیون امنیت ملی مجلس حاضر شد

محمد ابراهیم رضایی در خصوص فیلم منتشر شده مبنی بر خسارات اموال عمومی برخی نیروهای منسوب به نیروی انتظامی (لباس شخصی) بیان کرد: بنده این فیلم را ندیده ام. اما معتقدم ساختن این قبیل فیلم ها در دنیای امروز کار آسانی است اما اگر در مقابل گروهی که دست به تهدید و یا آسیب رساندن به اموال عمومی و بازاریان زده اند، ایستادگی نشود این تهدیدها مبدل به یک تنش بزرگ و آسیب های جدی تر که جبران ناپذیر باشد و منجر به تلفات شود.

جزییات جلسه کمیسیون امنیت ملی پیرامون تجمعات اخیر در بازار تهران/ رضایی: ممکن است کسانی که اقدام به آسیب رساندن کرده اند تحت تاثیر عوامل احساسی قرار گرفته باشند/ فرمانده نیروی انتظامی در کمیته "امنیت ملی" ، کمیسیون امنیت ملی مجلس حاضر شد

دیده بان ایران: به دنبال افزایش بی رویه نرخ ارز و اجناس بازاریان به طور جدی از روز دوشنبه 4 تیرماه اقدام به تعطیل کردن مغازه های خود و همچنین تجمعات کردند. بازاریان در همان روز به سمت ساختمان مجلس حرکت کردند و در مقابل ساختمان پارلمان ملی اقدام به تجمع و سردادن شعار کردند اما نیروهای امنیتی مقابل ساختمان بهارستان به وسیله گاز اشک آور سعی کردند تا مردم را از آنجا دور کنند.

این تجمعات در روز سه شنبه و چهارشنبه نیز ادامه داشت.

در این بین در فضای مجازی فیلمی مبنی بر خسارت به اموال بازاریان توسط برخی نیروهای منسوب به نیروی انتظامی (لباس شخصی) منتشر شد. محتوای این فیلم نمایانگر آسیب رساندن به طور نامناسب به اموال بازایان نظیر پرتاب سنگ به شیشه ها، کوبیدن باتوم به کرکره های مغازه و به زمین انداختن موتور بازاریان (پارک شده روبروی مغازه ها) است.

 

عصر روز گذشته نیز قرار بر این بود که اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی مجلس جلسه ای در رابطه با اعتصاب بازاریان داشته باشند.

 

در مورد همین مسئله  با سه تن از اعضای این کمیسیون  گفت و گو کردیم تا جزئیات جلسه را از آنها جویا شویم.

                           

محمد ابراهیم رضایی: ممکن است کسانی که اقدام به آسیب رساندن کرده اند تحت تاثیر عوامل احساسی قرار گرفته باشند

 

محمد ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم، در رابطه با جلسه روز گذشته مجلس درباره روند اعتصاب بازاریان در چند روز اخیر به خبرنگار دیده بان ایران گفت: روز گذشته فرمانده نیروی انتظامی شهر تهران در جلسه حضور پیدا کرد و گزارشی از اتفاقات پیش آمده در چند روز اخیر را ارائه دادند. همچنین در این جلسه تدابیر و نقطه نظرات ایشان و سایر نمایندگان در مورد تجمعات بازاریان مطرح شد.

 

وی افزود: مجموع اظهارات در این جلسه نیز حاکی از این بود که نیروی انتظامی هوشمندانه و با برنامه ای دقیق آماده برخورد با سودجویان و همچنین مدیریت این تجمعات است. لازم به ذکر است که نیروی انتظامی در وهله اول توانست با صبر و متانت با بازاریان برخورد کند تا حادثه ای در این مورد برای کسی پیش نیاید.

 

نماینده مردم خمینی در خصوص فیلم منتشر شده مبنی بر خسارات اموال عمومی برخی نیروهای منسوب به نیروی انتظامی (لباس شخصی) بیان کرد: بنده این فیلم را ندیده ام. اما بنده معتقدم ساختن این قبیل فیلم ها در دنیای امروز کار آسانی است اما اگر در مقابل گروهی که دست به تهدید و یا آسیب رساندن به اموال عمومی و بازاریان زده اند، ایستادگی نشود این تهدیدها مبدل به یک تنش بزرگ و آسیب های جدی تر که جبران ناپذیر باشد و منجر به تلفات شود.

 

رضایی همچنین خاطرنشان کرد: البته ممکن است کسانی که اقدام به آسیب رساندن کرده اند تحت تاثیر عوامل احساسی قرار گرفته باشند.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون در این مورد ورود پیدا خواهد کرد یا خیر بیان کرد: در کمیسیون حجم موضوعات کلیدی و حساس بسیار بالاست. در این موارد نیز اگر کسی شکایتی از فردی داشته باشد با ارائه گزارش کمیسیون حتما پیگیر خواهد شد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی در رابطه با حضور یافتن و یا عدم حضور اعضای کمیسیون در بازار و یا تشکیل جلسه ای با حضور نمایندگان اصناف بازار اظهار کرد: خیر این مسئله جز برنامه های کمیسیون امنیت و این موضوع جز برنامه های کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور است که در صورت لزوم به این مسئله نیز ورود خواهند کرد.

 

علی نجفی: هفته آینده پس از ارائه گزارش از سوی مراجع مسئول، در مورد دیدار نمایندگان اصناف تصمیم گیری خواهیم کرد

 

علی نجفی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، در خصوص جلسه روز گذشته به خبرنگار دیده بان ایران گفت: درواقع جلسه به هفته آینده موکول شده است. البته جلسه ای مختصر با حضور فرمانده و برخی مسئولان نیروی انتظامی تشکیل شد.

 

وی افزود: در این جلسه درباره آخرین وضعیت اعتصاب کنندگان و روند برخورد با آنان گزارشی ارائه شد.

 

نجفی در پاسخ به این سوال که آیا قرار نیست اعضای کمیسیون در بازار حضور پیدا کنید و یا با نمایندگان اصناف دیداری داشته باشید، بیان کرد: هفته آینده پس از ارائه گزارش مراجع مسئول و دولت و مسئولان ذی الربط به  بحث و گفت و گو در آن ها می پردازیم و سپس در خصوص دیدار با نمایندگان اصناف و یا حضور در بازار تصمیم گیری خواهد شد.

 

ابوالفضل حسن بیگی: آقای رضایی مسئول کمیته امنیت ملی است و شاید جلسه در کمیته تشکیل شده است.

 

حسن بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی، در رابطه با جلسه روز گذشته و جزئیات آن به خبرنگار دیده بان ایران گفت: جلسه ای روز گذشته برگزار نشد ودرواقع جلسه به هفته آینده موکول شد.

 

وی پس از اطلاع از اظهارات نجفی و رضایی مبنی بر تشکیل جلسه تصریح کرد: کمیسیون در عصر یکشنبه و سه شنبه جلسه ی کمیسیونی  دارد و همان صبح دیروز جلسه به هفته آینده موکول شد.

 

حسن بیگی گفت: البته آقای رضایی مسئول کمیته امنیت ملی است و شاید جلسه در کمیته تشکیل شده است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر