کد خبر: 49507
A

معاون حقوقی رئیس جمهوری: اتفاق حوزه علمیه جرم مشهود علیه روحانی است

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: جرم بودن اتفاقی که در حوزه علمیه قم علیه رئیس جمهوری رخ داد، بر کسی پوشیده نیست و به عنوان یک کارشناس حقوقی آن را از جنس جرم مشهود می دانم و مقامات قضایی هم باید پیگیری کنند چون روشن است.

معاون حقوقی رئیس جمهوری: اتفاق حوزه علمیه جرم مشهود علیه روحانی است

به گزارش دیده بان ایران، لعیا جنیدی روز یکشنبه در نشست خبری با گرامیداشت هفته دولت، در پاسخ به سوالی درباره وقایع اخیر حوزه علمیه قم و دفاع از رئیس جمهوری افزود: شخص رئیس جمهوری در بسیاری از مسائل دیدگاه انعطاف پذیر دارد و انتقاداتی که توسط رسانه ها، جراید و اشخاص در مطبوعات، جلسات یا فضای مجازی مطرح می شود حتی اگر از نوع انتقاد سخت باشد نوعا انتقاد می بینند زیرا معتقد است، رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی باید آزاد باشند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، چندی پیش در نشست سخنرانی که در محل حوزه علمیه قم برگزار شد، عده ای از حاضران با در دست داشتن پلاکاردهایی، جملات و شعارهایی را به نمایش گذاشتند که متضمن جملات تهدید آمیز علیه رئیس جمهوری بود. 
معاون حقوقی رئیس جمهوری ادامه داد: اما گاهی برخی اقدامات جرم است و فقط جنبه شخصی ندارد بلکه مضر به اعتماد و امید عمومی است بنابراین از جایی که جرم عمومی می شود و وجدان اجتماعی، احساس امنیت و اعتماد را متزلزل و امید جامعه را تضعیف می کند، نقطه ای است که به منفعت عمومی لطمه می زند.
جنیدی خاطرنشان کرد: امید اجتماعی اراده ایجاد می کند و در جایی که احساس شود به فرد منتخب ملت توهین شده است، زیان عمومی بسیار گسترده ای به همراه دارد.
جنیدی اظهار داشت: مقدمات شکایت در این مورد فراهم شده است، استعلامی از مراجع امنیتی و اطلاعاتی هم کرده ایم و باید با رئیس جمهوری مشورت کنم که با اطلاعات موجود شکایت کنیم یا منتظر استعلام دستگاههای اطلاعاتی امنیتی بمانیم یا تصمیم دیگری اتخاذ شود.
معاون حقوقی رئیس جمهوری درباره مهمترین اقدامات معاون حقوقی در یک سال اخیر گفت: اجرای قانون به قدر قانونگذاری مهم است و وجود اراده جدی دولت- ملت و همگان برای اجرای قانون مهمتر است.
وی خاطرنشان کرد: مجموع امور باید در یک سیستم صحیح و قاعده مند در چارچوب قانون شکل گیرد و این مسأله شاخصی برای اعتلای کشور است.
جنیدی اظهارداشت: لایحه جامع شفافیت، لایحه مدیریت تعارض منافع در خدمات عمومی، پیگیری وضعیت دانشجویان ستاره دار، لایحه نظام جامع انتخابات، طرح دعاوی در مجامع بین‌المللی و پیگیری آنها از جمله اقدامات اخیر این معاونت است و نمی توانم یکی از آنها را بر دیگری تقدم بخشم زیرا همه امور در جای خود اقدام موثری است./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • محمد

    خانم دکتر از ارکان بزه مستقیم بودن آن است کتاب های رفرنس کارشناسی گویا در لوای اخذ حقوق و جایگاه فراموشتون شده

ارسال نظر