کد خبر: 51181
A

نماینده مجلس: دولت به‌جای تخصیص ارز به زوار با اختصاص یارانه حمل‌ونقل در عراق را رایگان کند/ عراقی‌‎ها بدون ویزا در شهرهای مرزی ایران حضور می‌‎یابند

نماینده مردم سنقر در مجلس پیشنهاد داد که دولت به جای اختصاص ارز به زوار که می‌‎تواند زمینه سوء استفاده و خدشه وارد کردن به زوار امام حسین(ع) را فراهم کند با اختصاص یارانه، هزینه‌هایی از قبیل حمل و نقل در عراق را رایگان کند.

نماینده مجلس: دولت به‌جای تخصیص ارز به زوار با اختصاص یارانه حمل‌ونقل در عراق را رایگان کند/ عراقی‌‎ها بدون ویزا در شهرهای مرزی ایران حضور می‌‎یابند
به گزارش دیده بان ایران؛ سیدجواد حسینی‌کیا با اشاره به اهمیت برگزاری هرچه باشکوه‎تر مراسم اربعین حسینی(ع)، اظهار کرد: این راهپیمایی عظیم عبادی سیاسی یک ظرفیت بسیار مناسب نه تنها برای ایران بلکه برای کل منطقه است و حضور 20 تا 30 میلیونی جمعیت در این راهپیمایی عظیم اقتدار منطقه را ارتقا می‌‎دهد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی برگزاری با شکوه راهپیمایی عظیم اربعین را موجب تقویت وحدت بین شیعه و سنی تقویت دانست و ادامه داد: دو دولت ایران و عراق باید در راستای شکوه و عظمت برگزاری این راهپیمایی عظیم باید تمام قوای خود را به کار گیرند.

عراقی‌‎ها بدون ویزا در شهرهای مرزی ایران حضور می‌‎یابند

وی بر لغو روادید بین ایران و عراق برای سهولت برپایی راهپیمایی اربعین تأکید و اضافه کرد: همانطور که عراقی‌ها اجازه دارند بدون ویزا در شهرهای مرزی ایران حضور یابند و خریدهای خود را انجام دهند، در مقطع زمانی اربعین نیز ضرورت دارد که نسبت به لغو روادید اقدامات لازم انجام گیرد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس افزود: البته دولت عراق درآمد مناسبی از صدور روادید کسب می‌کنند و تنها مانع برای مسئله لغو روادید کارشکنی دولت عراق بوده و ایران در زمینه بارها اعلام آمادگی کرده است.

لغو روادید میان دو ملت، امنیت عراق را تضمین می‌کند

حسینی‌کیا تصریح کرد: در صورت لغو روادید بین دو ملت، امنیت عراق به دلیل جمعیت فراوانی که از ایران به کشور می‎‌رود، بیش از آنچه که امروز است در تمام ادوار سال و نه تنها در اربعین حسینی(ع) تضمین خواهد شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مسئولیت مذاکره برای لغو روادید با وزارت امور خارجه و دستگاه مجری در این زمینه سازمان حج و زیارت و نهادهای نظامی نیز مسئولیت تأمین امنیت زوار را به عهده دارند.

ضرورت اختصاص ارز با نرخ مناسب به زوار برای هزینه‌های حداقلی

وی یادآور شد: در صورت عدم توفیق دولت در لغو روادید، دولت باید ارزی با نرخ مناسب و حداقل با نرخ بازار ثانویه در اختیار زوار قرار دهد تا این سفر معنوی برای زوار ممکن شود و هزینه‌های حداقلی آنان را پوشش دهد.

حسینی کیا یادآور شد: حتی دولت می‌تواند برای جلوگیری از ایجاد فضای ملتهب، ارز در اختیار زوار قرار ندهد و امکانات رفاهی مانند حمل و نقل زوار در عراق را فراهم کنند تا هرج و مرج نیز در این مسیر ایجاد نشود و به چهره زوار نیز لطمه‌ وارد نکند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر