کد خبر: 51490
A

غلامعلی جعفرزاده: روحانی نمی‌تواند بعد از 5 سالی که از ریاست‌جمهورش می‌گذرد بگوید که من دارم می‌گردم/ لازم است هرچه سریع‌تر وزیر کار معرفی شود

نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین گفت: نهضت استیضاح باید تعطیل شود و در حال حاضر نتیجه‌ای ندارد. با توجه به اینکه استیضاح‌ها بی‌نتیجه بوده، استمرار استیضاح‌ها بی‌شک مقبولیت مردمی هم ندارد. فکر نکنیم که با استیضاح‌ها خودمان را تبرئه می‌کنیم.

غلامعلی جعفرزاده: روحانی نمی‌تواند بعد از 5 سالی که از ریاست‌جمهورش می‌گذرد بگوید که من دارم می‌گردم/ لازم است هرچه سریع‌تر وزیر کار معرفی شود

به گزارش دیده بان ایران؛ غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی نماینده رشت و نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین مجلس  با تأکید بر لزوم معرفی هرچه سریع‌تر وزرای کار و اقتصاد، گفت: من با استیضاح‌ها مخالف هستم و معتقدم به‌جز ایجاد کدورت میان دولت و مجلس کار دیگری انجام ندادیم و نتیجه و محصولی نداشته است اما تعلل رئیس‌جمهور در معرفی وزرای کار و اقتصاد پذیرفته نیست.

او خطاب به دولت، ادامه داد: استیضاح اتفاق افتاد و من هم آن را نقد می‌کنم اما حوزه کارگری و شورای حقوق و دستمزد در این شرایط اقتصادی که باید حقوق و دستمز را نسبت به تعیین ارتقای سطح معیشت کارگران معلوم کند، بدون متولی است. بنابراین لازم است که هرچه سریع‌تر وزیر کار معرفی شود.

او یادآور شد: جدا از این پیش‌نویس بودجه 97 در حال تصویب است و ما در جنگ اقتصادی هستیم اما وزارت اقتصاد ما بدون وزیر است. به هر صورت نمایندگان رأی دادن و دو وزیر استیضاح شدند دولت نباید این وزارتخانه‌ها را بلاتکلیف بگذارد.

این نماینده مجلس تأکید کرد: رئیس دولت مسئول است و وظیفه دارد که وزرا را معرفی کند بنابراین تقاضا داریم که هر چه سریع‌تر دست‌به‌کار شود. در این شرایط آقای رئیس‌جمهور نباید بگوید برای معرفی وزرا سه ماه فرصت دارم حتی سه روز فرصت نداشت، یعنی مردم فرصت ندارند. بنابراین به همین جهت اصرار دارم که هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین و انتخاب وزرا متناسب با شرایطی که ارجح‌تر باشد انتخاب کند.

جعفرزاده گفت: رئیس‌جمهور نمی‌تواند بعد از 5 سالی که از ریاست‌جمهورش می‌گذرد بگوید که من دارم می‌گردم! ما انتظار داریم شخصی که 5 سال رئیس‌جمهور بوده و با کارشناسان، افراد خبره و مقامات ارتباط داشته و در جلسات متعدد شرکت کرده برای هر وزارتخانه 3 نفر جایگزین داشته باشد. ما از آقای روحانی به خاطر شرایط حاد کشور انتظار سرعت عمل داریم. کشوری که در جنگ است وزارت اقتصادش نباید معطل بماند.

او با اشاره به بی‌تأثیر بودن استیضاح‌ها، تأکید کرد: نهضت استیضاح باید تعطیل شود و در حال حاضر نتیجه‌ای ندارد. بالاخره اقدامی که می‌کنیم باید خروجی داشته باشد و کارنامه‌ای به مردم بدهیم والان کارنامه ما چیست؟ با توجه به اینکه استیضاح‌ها بی‌نتیجه بوده، استمرار استیضاح‌ها بی‌شک مقبولیت مردمی هم ندارد. مردم به همه‌چیز مطلع هستند و ما فکر نکنیم که با استیضاح‌ها خودمان را تبرئه می‌کنیم.

این نماینده مجلس گفت: فارغ از هیاهوهایی که در جامعه وجود دارد اگر نمایندگان مجلس با دولت در یک فضای تعاملی صحبت کنند نتیجه بهتری می‌گیریم، چون استیضاح‌ها کدورت و شکاف هم ایجاد می‌کند./اعتمادانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر