کد خبر: 52389
A

عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با دیده بان ایران به تشریح آخرین جزییات ربوده شدن مرزبانان میرجاوه پرداخت: برخی از مسئولان برقراری امنیت در حادثه تروریستی اهواز ، دوروز پیش از حادثه جا به جا شده بودند که این موضوع شبهه برانگیز است

عضو کمیسیون امنیت ملی درباره پیگیری پرونده نظامیان بازداشت شده حادثه تروریستی افراد توسط قوه قضائیه بیان کرد: این موضوع به قدری با اهمیت است که روند پیگیری آن از سوی قوه قضائیه به سرعت و با دقت در حال پیگیری است و درحال حاضر این پرونده در حال نهایی شدن است. از طرفی دو روز پیش از عملیات تروریستی اهواز تعدادی از مسئولان مربوطه جابه جا و یا تعویض شدند که با توجه به این شرایط این جابه جایی ها نباید انجام می شد و از سویی دیگر نیز تمامی مسئولان این مراسم لازم بود تمام اقدامات و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از بروز چنین عملیاتی را در نظر می گرفتند که متاسفانه این اتفاق صورت نگرفت بنابراین تمامی افراد نامبرده جهت شفاف سازی و پاسخگویی باید در قوه قضائیه حضور پیدا کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با دیده بان ایران به تشریح آخرین جزییات ربوده شدن مرزبانان میرجاوه پرداخت:

برخی از مسئولان برقراری امنیت در حادثه تروریستی اهواز ، دوروز پیش از حادثه جا به جا شده بودند که این موضوع شبهه برانگیز است

دیده بان ایران:  امروز صبح خبری منتشر شد مبنی بر اینکه در هنگ مرزی میرجاوه تعدادی از بسیجیان و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط عوامل تروریستی ربوده شده اند. همین موضوع سبب شد تا اخبار این حادثه را بررسی کنیم. 

 

در همین رابطه ابوالفضل حسن بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست های خارجی مجلس، به  پایگاه خبری و تحلیلی  دیده بان ایران گفت: مسئولیت حمایت و تامین امنیت برگزاری مراسم 31 شهرماه در اهواز برعهده ارتش بود. درهمین رابطه نیز ارتش تمام تمهیدات و اقدامات لازم برای تامین امنیت این مراسم را به صورت قرار دادن سه حلقه در اطراف مراسم تدارک دیده بود. امنیت حلقه اول در اختیار ارتش 92، براساس برخی از ضوابط امنیت حلقه دوم نیز برعهده لشگر 92 اهواز بود و امنیت حلقه سوم نیز برعهده نیروهای انتظامی مستقر در مراسم و اطراف آن بود.

 

وی ادامه داد: براساس بررسی هایی که در مجلس به ویژه در کمیسیون امنیت ملی صورت گرفت، مشخص شد که وجود برنامه و هماهنگی های مدون جهت همکاری برای تامین امنیت منطقه بین این سه حلقه باید انجام می شد. از سویی دیگر تمامی عوامل امنیتی می بایستی در شورای عالی استان نیز مصوب می شد.  

 

نماینده مردم دامغان همچنین خاطرنشان کرد: این عملیات بسیار فاجعه بار و تاسف برانگیز بود. در این عملیات سه عضو گروهک تروریستی توانستند از حلقه های دوم و سوم عبور کنند و به حلقه ی اول یعنی جایی که مردم به تماشای رژه نیروهای مسلح (در نزدیک جایگاه ویژه) ایستاده بودند نزدیک شوند و 12 دقیقه به طور مداوم مردم بیگناه را به گلوله ببندند.

 

رئیس فراکسیون اقتصاد مقاومتی مجلس تصریح کرد: پس از پایان این عملیات تروریستی، تمامی عناصر اعم از فرمانده، معاون، حفاظت، بازرسی، دژبان و همچنین یگانی که مسئولیت برقراری امنیت این منطقه را برعهده داشتند و همچنین نیروهای امنیتی و انتظامی برمبنای مسئولیت خود جهت بازرسی، دریافت اطلاعات و شفاف سازی به قوه قضائیه احضار شدند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی درباره پیگیری پرونده نظامیان بازداشت شده حادثه تروریستی افراد توسط قوه قضائیه  بیان کرد: این موضوع به قدری بااهمیت است که روند پیگیری آن از سوی قوه قضائیه به سرعت و با دقت در حال پیگیری است. گفتنی است درحال حاضر این پرونده در حال نهایی شدن است. از طرفی  دور روز پیش از عملیات تروریستی اهواز تعدادی از مسئولان مربوطه جابه جا و یا تعویض شدند که با توجه به این شرایط این جابه جایی ها نباید انجام می شد و از سویی دیگر نیز تمامی مسئولان این مراسم لازم بود تمام اقدامات و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از بروز چنین عملیاتی را در نظر می گرفتند که متاسفانه این اتفاق صورت نگرفت بنابراین تمامی افراد نامبرده جهت شفاف سازی و پاسخگویی باید در قوه قضائیه حضور پیدا کنند.

حسن بیگی افزود: با توجه به بررسی های قوه قضائیه عناصر حلقه دوم و سوم بازررسی شده اند و کسانی که در رابطه با این موضوع مقصر نبوده اند تبرئه و عناصری که برمبنای سلسله مراتب یک، دو، سه با خلاء هایی مواجه بودند به وسیله قوه قضائیه در صف گرفتن احکام خود هستند.

 

این نماینده مجلس همچنین در خصوص ربوده شدن تعدادی از مرزبانان در مرز میرجاوه توسط یکی از گروهک های تروریستی اظهار کرد  اطلاعات دقیقی از این موضوع در دست نیست.

 

لازم به ذکر است که صبح امروز باشگاه خبرنگاران جوان اولین رسانه ای بود که اقدام به انتشار خبر ربوده شدن تعدادی از مرزبانان در مرز میرجاوه کرد اما دقایقی پیش این رسانه به علاوه خبرگذاری صدا و سیما اقدام به حذف این خبر از روی سایت خود کردند.

گفتنی است دقایقی پیش، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه هم در اطلاعیه ای اعلام کرد: شامگاه گذشته (دوشنبه 23 مهرماه) تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی میرجاوه استقرار داشتند، با خیانت وتبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک های ضد انقلاب ربوده شدند.(اینجا)

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر