کد خبر: 5271
A
عارف در جمع خبرنگاران:

رقبا باید واقعیت رقابت و واقعیت اکثریت را بپذیرند

رئیس فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه پیام رأی مجلس به سه وزیر پیشنهادی،‌ همراهی با دولت بود، گفت: رقبا هم باید واقعیت رقابت و واقعیت اکثریت را بپذیرند، در حالی که ما هیچ ادعایی در مجلس نداریم و همین مسیر را با اکثریتی که داریم امیدواریم بتوانیم بهتر پیش ببریم.

رقبا  باید واقعیت رقابت و واقعیت اکثریت را بپذیرند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: انصافاً نمایندگان همراهی کردند و پیام رأی دیروز مجلس همراهی با دولت بود.

وی گفت: فراکسیون امید هم با بررسی که از هفته قبل بر روی برنامه‌های وزرا و ویژگی‌های آنها انجام داد به این جمع‌بندی رسید که باید به هر سه نفر رأی دهیم، البته دیگران هم کمک کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه اظهار کرد: فکر می‌کنم باید به نقش محوری فراکسیون امید اذعان داشته باشیم که ان‌شاءالله موفقیت هم حاصل آید.

وی ادامه داد: توجه به مطالبات مردم به ویژه اقتصاد و اشتغال امروز مهمترین مسأله ما است که امیدواریم دولت با ترمیمی که در کابینه انجام داد به اشتغال جوانان و معیشت مردم بپردازد.

رئیس مجمع نمایندگان تهران،‌ ابراز کرد: در بخش هایی که وزرا دیروز از مجلس رای گرفته و انتخاب شدند مطالباتی وجود دارد به ویژه مطالبات دیرینه معلمان، هنرمندان و اصحاب رسانه که در شرایط جدید باید به طور جدی دنبال شود.

عارف گفت: یکی از مهمترین موضوعات در بخش اشتغال مسأله توریسم است که فکر می‌کنم که سهم بالایی در صنعت گردشگری داشته باشد و با وزیر جدید به طور جدی پیگیری شود.

وی در پاسخ به اینکه در دیدار با رئیس جمهور چه مطالبی از طرف فراکسیون امید مطرح خواهد شد، گفت: طبیعی است ما تعاملاتی داریم، همیشه هم داشتیم و ان‌شاءالله بر روی تعامل بیشتر مجلس با دولت به خصوص در برنامه ششم توسعه و تبیین سازوکار برای آن که در دستور کار مجلس است بتوانیم بیشتر همکاری داشته باشیم.

رئیس فراکسیون امید مجلس در پاسخ به سوال دیگری درباره تفاوت مجلس دهم با مجلس گذشته، گفت: آن مجلس نهم بود این مجلس دهم است. خوشبختانه مجلس به عقلانیت رسیده، ما قبل از شروع مجلس شعار آرامش را دنبال می‌کردیم و روز گذشته هم خیلی رعایت کردیم که این آرامش حفظ شود.

عارف تصریح کرد: افرادی را فرستادیم صحبت کنند که فضا را تند نکنند و اگر از طرف یکی از مخالفین تند نمی‌شد قطعاً دوستان ما برخورد تندی نمی‌کردند.

وی افزود: انتظار ما این است که همه فراکسیون‌ها تلاش‌شان بر حفظ آرامش و حاکمیت عقلانیت بر مجلس باشد که این راهبرد فراکسیون امید است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره تغییرات دیگر در کابینه، گفت: تحرک بیشتر اقتصادی مورد نیاز است و ما امروز با مشکل رکود اقتصادی و بیکاری و معیشت روبرو هستیم. اما اگر همین ترکیب تیم اقتصادی دولت بتواند تحرک ایجاد کند بهتر است اما اگر نشود انتظار مجلس این است که در آن بخش ترمیمی داشته باشیم.

عارف در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه پیام رأی مجلس چه بود، گفت: در واقع تشکر از مردم بود که با رأی خوب فراکسیون امید پاسخ‌ زحمت‌های مردم را دادیم. رقبا هم باید بپذیرند واقعیت رقابت و واقعیت اکثریت را، ما هیچ ادعایی در مجلس نداریم و همین مسیر را با اکثریتی که داریم دنبال می‌کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر