کد خبر: 52977
A
ابوالفضل حسن بیگی در گفت و گو با دیده بان ایران؛

عقبه نیروهای "جیش العدل" شناسایی شده و بسیاری از اقوام آن ها در داخل کشور اقامت دارند/ انتشار خبر بدون هماهنگی از حادثه گروگانگیری می تواند منجر به پایان دادن جانِ هموطنان ربوده شده شود

حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درمورد دلایل ابهامات در تعداد افراد ربوده شده گفت: از جمله دلایل این موضوع می توان به شناسایی عقبه های افراد تروریسم، مواجه شدن تروریسم ها با جنگ روانی، حفظ جان ربوده شدگان و مرزداران، در دست داشتن برخی از نکات محرمانه در خصوص برخورد کشور و یا کشورهای همسایه با تروریسم ها اشاره کرد. به عنوان مثال یکی از دلایلی که باعث شد تا کماکان گروهک های "موساد" و "سیاه" نتوانند دست جمهوری اسلامی ایران را بخوانند، حفظ اسناد و اطلاعات کشور است.

عقبه نیروهای "جیش العدل" شناسایی شده و بسیاری از اقوام آن ها در داخل کشور اقامت دارند/ انتشار خبر بدون هماهنگی از حادثه گروگانگیری می تواند منجر به پایان دادن جانِ هموطنان ربوده شده شود

دیده بان ایران_ سپیده اجلالی: ابوالفضل حسن بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در رابطه با ابهامات در تعداد مرزبانان ربوده شده در مرز میرجاوه به خبرنگار دیده بان ایران گفت: این قبیل اخبار بیشتر جنبه امنیتی دارند و مستقیماٌ  به زندگی و حیات تعدادی از انسان ها وابسته است. گفتنی است در برخی از موارد، انتشار خبری از حادثه می تواند منجر به پایان دادن به جان از هموطنان ربوده شده  و یا برای آنان حاثه آفرین باشد.

 

وی ادامه داد: بر خلاف کشورما در سایر نقاط جهان اطلاع رسانی در خصوص چنین مسائلی بسیار بسیار کم و ضعیف است و علت آن هم میزان حساسیت موضوع و جان مرزبانان و یا افراد ربوده شده است. متاسفانه در کشور ما تعداد رسانه ها، خبرگزاری ها و سایت های خبری زیاد بوده و دایره اظهاراتشان باز است از همین رو هرکدام از این رسانه ها اقدام به انتشار مطلبی در مورد ربوده شدن مرزبانان در مرز میرجاوه می کنند و همنین مسئله می تواند باعث به خطر افتادن جان هموطنان ربوده شده باشد.

 

نماینده مردم دامغان گفت: موضوع ربوده شدن مرزبانان موضوعی امنیتی است و تمامی عناصری که در این حادثه دخیل هستند باید برای حفاظت از جان مرزبانان از هیچ کوششی دریغ نکنند.

 

حسن بیگی درمورد دلایل ابهامات در تعداد افراد ربوده شده بیان کرد: از جمله دلایل این موضوع می توان به  شناسایی عقبه های افراد تروریسم،  مواجه شدن تروریسم ها با جنگ روانی، حفظ جان ربوده شدگان و مرزداران، در دست داشتن برخی از نکات محرمانه در خصوص برخورد کشور و یا کشورهای همسایه با تروریسم ها اشاره کرد. به عنوان مثال یکی از دلایلی که  باعث شد تا کماکان گروهک های "موساد" و "سیاه" نتوانند دست جمهوری اسلامی ایران را بخوانند، حفظ اسناد و اطلاعات کشور است.

 

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین خاطرنشان کرد: درحال حاضر نیز سردار پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه، طی سفر به پاکستان و دیدار با مسئولان آن کشور برای پیدا شدن هرچه زودتر مرزبانان نکاتی را مورد بررسی قرار دارد. به همین ترتیب قرار بر این شد که مسئولان ارشد پاکستان در خصوص این پرونده با ایران همکاری کرده و آنان را هی کند.

 

نمایندده مردم دامغان افزود: از طرفی عقبه نیروهای جیش العدل شناسایی شده است که بیشتر دوستان و آشنایان آن ها در داخل کشور هستند.

 

وی در پایان تصریح کرد: گفتنی است بارها برخی از افراد عادی توسط گروه های مختلف ربوده شده اند که این افراد با کمک وزارت اطلاعات و سپاه بدون این که این موضوعات رسانه ای شوند آزاد شده و به خانه هایشان باز گشتند. در پایان تاکید می کنم که به هیچ عنوان رسانه ها به این مسائل دامن نزنند تا بدین وسلیه هیچگونه خللی در روند آزادی  و جانِ مرزبانان صورت نگیرد.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر