کد خبر: 54432
A

خرم: مجلس به جای استیضاح مقابله با پولشویی را در دستور کار قراردهد

کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر اینکه حتی طرح مساله استیضاح وزیر خارجه در شرایط کنونی درست نیست، گفت: مجلس باید شفافیت و مقابله با پولشویی را در دستور کار قرار دهد که خواست همه مردم ایران است.

خرم: مجلس به جای استیضاح مقابله با پولشویی را در دستور کار قراردهد

به گزارش دیده بان ایران؛ «علی خرم» درباره حواشی ایجاد شده در زمینه اظهارات وزیر امور خارجه درخصوص پولشویی و تلاش برخی از نمایندگان برای جمع آوری امضا برای استیضاح وی، گفت: همانطور که همه می دانند ما اکنون در شرایط معمولی نیستیم، ما ویترینی داریم که این ویترین بایستی با تمام تقابل های خارجی از آمریکا گرفته تا اسرائیل، عربستان و بقیه که به طرق مختلف به ایران حمله می کند، بتواند بایستد، مقاومت کند و بجنگد. 
وی با بیان اینکه عقل سلیم ایجاب می کند در این شرایط همه با یک نوع درایت و حکمت برخورد بکنند، افزود: از این نظر حتی طرح موضوع هم می‌تواند به تضعیف آقای دکتر ظریف بیانجامد، بنابراین بایستی هم اکنون نظام این موضوع را به عنوان تشخیص مصلحت نظام ببیند و از این زاویه در حال حاضر وقت طرح چنین بحثی نیست و حتما کسانی که متعادل هستند این ضرورت را تشخیص می دهند که وقت چنین کارهایی نیست.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: مطالبی هم که ایشان گفته‌اند چیزی نیست که برای اولین بار مطرح شده باشد و این مطالب قبلا هم در مجلس و دیگر جاها گفته شده است. 
خرم خاطرنشان کرد: وقتی که سازمان جهانی شفافیت - که در بازل سوئیس است از همه کشورها گزارش می دهد - ایران را از نظر شفافیت و پولشویی در میان 147 کشور در رتبه آخر قرار می دهد، این خود دلیل محکمی در تایید حرف های آقای ظریف است که چنین اتفاقی صورت می گیرد، حال اینکه ما چگونه جلوی آن را بگیریم بحث دیگری است.
این دیپلمات سابق کشورمان گفت: مجلس شورای اسلامی به جای کارهایی که خودزنی محسوب می شود، باید ببیند موضوع را چگونه حل کند. ما اگر داستان پولشویی و سایر داستان ها جلوی پایمان نباشد، اصولاً نه این سازمان های بین المللی ما را به عنوان آخرین کشور قرار می‌دهند و نه در داخل ما مشکل خواهیم داشت.
خرم تصریح کرد: موضوع شفافیت بایستی اکنون در دستور کار باشد این هم چیزی است که همه مردم ایران می‌خواهند و مردم ایران خواستار این هستند که شفافیت باشد و درباره هر موضوعی درست تصمیم بگیریم. 
وی یادآورشد: داستان لوایح چهارگانه و بحثی که آقای ظریف درباره یکی از آنها (یعنی پولشویی) گفتند ایجاب می کند که ما از زاویه مصلحت کشور نگاه کنیم.
کارشناس مسائل بین المللی ادامه داد: شرایط عادی نیست که درباره چنین وزیری اینگونه صحبت شود، ایشان بایستی تمام‌عیار در صحنه خارجی بجنگد و طرح چنین مسائلی به صلاح نیست. 
خرم درباره اظهارات ظریف درباره لوایح چهارگانه و پولشویی گفت:درباره این لوایح آقای ظریف بعنوان وزیر خارجه باید حرف بزنند، اصرار کنند و کاری کنند که تصمیمی که به مصلحت کشور است، اتخاذ و عمل شود. 
وی گفت:اگر ظریف درباره اینها حرف نزند چه کسی باید بگوید. وزیر آموزش و پرورش و وزیر کشاورزی که نمی‌توانند این حرف‌ها را بزنند، حتما باید وزیر خارجه این حرف‌ها را بزند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر