کد خبر: 54673
A
توضیحات سخنگوی وزارت کشور درباره حکم شهردار منتخب تهران:

وزارت کشور حتی یک لحظه در صدور حکم برای فردی که دارای شرایط قانونی است تاخیر نخواهد کرد / وزارت اطلاعات پاسخ استعلام وزارت کشور را نمی دهند، نمی توانیم بدون استعلام وزارت اطلاعات حکم حناچی را ابلاغ کنیم/ کماکان پیگیر اخذ پاسخ صریح از وزارت اطلاعات هستیم

سید سلمان سامانی: در خصوص صلاحیتهای عمومی فرد نیز مطابق قانون صرفاً وزارت اطلاعات می بایست اعلام نظر نماید که تاکنون وزارت اطلاعات در پاسخ به استعلام به عمل آمده برای شهرداران پیشنهادی تهران، مشهد، یزد، کرمانشاه و رشت اعلام نظر رسمی نداشته است که از الزامات صدور حکم است.

وزارت کشور حتی یک لحظه در صدور حکم برای فردی که دارای شرایط قانونی است تاخیر نخواهد کرد / وزارت اطلاعات پاسخ استعلام وزارت کشور را نمی دهند، نمی توانیم بدون استعلام وزارت اطلاعات حکم حناچی را ابلاغ کنیم/  کماکان پیگیر اخذ پاسخ صریح از وزارت اطلاعات هستیم
 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد:

 

مطابق قانون وظایف مشخصی برای شوراهای اسلامی شهر، وزارت کشور و سایر نهادهای مسئول تعیین شده است، که هر کدام می بایست در زمان خود به درستی اجرا شود. قطعاً بررسی گزینه‌ها و انتخاب فردی که بتواند سیاست‌های شورای شهر در اداره امور شهری را اجرایی سازد، با شورای شهر است لکن؛ قانون گذار برای اطمینان از رعایت چارچوب‌های قانونی در تصمیمات شوراها، مراجعی مثل وزارت کشور، وزارت اطلاعات و هیأت‌های تطبیق مصوبات شوراها را مسئول دانسته و وظایفی را برای آن‌ها تعیین کرده است.

 

آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار مصوب ١٣٧٧ هیأت وزیران؛ -همانگونه که از نام آن بر می‌آید-مستند قانونى براى بیان شرایطی است که پس از احراز آن، فرد پیشنهادی، تصدی سمت شهرداری را برعهده خواهد گرفت. در این راستا؛ احراز هر یک از این ویژگی ها بر اساس نظریه دستگاه مسوول محقق می شود؛ به عنوان نمونه برخورداری از مدرک تحصیلی دانشگاهى با گرایشهای مشخص شده در زمره شرایط تعیین شده ای است که مرجع صالح برای تائید آن صرفاً وزارت علوم است. در خصوص صلاحیتهای عمومی فرد نیز مطابق قانون صرفاً وزارت اطلاعات می بایست اعلام نظر نماید که تاکنون وزارت اطلاعات در پاسخ به استعلام به عمل آمده برای شهرداران پیشنهادی تهران، مشهد، یزد، کرمانشاه و رشت اعلام نظر رسمی نداشته است که از الزامات صدور حکم است.

 

وزارت کشور در خصوص صدور احکام شهرداران، ضمن احترام به تصمیمات تمامی شوراهای کشور، پس از جمع بندی نظر دستگاه‌های مسئول و دریافت بلامانع بودن انتصاب فرد از سوی وزارت اطلاعات، نظر نهایی خود را اعلام و احکام مربوطه را صادر می‌نماید که کماکان پیگیر اخذ نظر صریح وزارت اطلاعات در این خصوص هستیم.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر