کد خبر: 55374
A
علی خرم در گفت و گو با دیده بان ایران؛

در شرایط فعلی ایران باید از انجام اقدامات تحریک آمیزی نظیر پرتاب آزمایشی موشک اجتناب کند/ عمده ترین مزیت پایبندی به برجام"امنیت نظامی" برای ایران است

علی خرم کارشناس امور بین الملل در خصوص مزایای ماندن دربرجام و پافشاری نمایندگان تندرو مجلس دهم در رابطه با خروج ایران از آن تصریح کرد: بنده معتقدم خروج از برجام با توجه به شرایط فعلی ایران در جهان به صلاح نیست. در واقع مهم ترین و عمده ترین مزیت پایبندی به برجام"امنیت نظامی" برای ایران است. به واسطه همین امنیت نظامی است که آمریکا و اسرائیل نمی تواند از نظر نظامی گزندی به کشورمان برسانند.

در شرایط فعلی ایران باید از انجام اقدامات تحریک آمیزی نظیر پرتاب آزمایشی موشک اجتناب کند/ عمده ترین مزیت پایبندی به برجام"امنیت نظامی" برای ایران است

دیده بان ایران_سپیده اجلالی: پس از طرح ادعای آزمایش موشکی ایران توسط مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا، فرانسه و انگلیس برای برخورد با این موضوع ادعایی خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت پشت درهای بسته شدند.

 

اما نشست شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل باوجود اقدامات آمریکا، فرانسه وانگلیس بدون هیچ اجماع خاصی پایان یافت. 

 

 

علی خرم، دیپلمات پیشین ایران و کارشناس امور بین الملل، در همین رابطه و در توضیح بیشتر اظهارات خود به خبرنگار دیده بان ایران گفت: در شرایط فعلی ایران باید از انجام اقدامات تحریک آمیز اجتناب کند و در واقع  بهانه ای دست آمریکا ندهد.

 

وی در خصوص مزایای ماندن دربرجام و پافشاری نمایندگان تندرو مجلس دهم در رابطه با خروج ایران از آن تصریح کرد: بنده معتقدم خروج از برجام با توجه به شرایط فعلی ایران در جهان به صلاح نیست. در واقع مهم ترین و عمده ترین مزیت پایبندی به برجام"امنیت نظامی" برای ایران است. به واسطه همین امنیت نظامی است که آمریکا و اسرائیل نمی تواند از نظر نظامی گزندی به کشورمان برسانند.

 

این دیپلمات پیشین ایران همچنین افزود: در صورت خروج ایران از برجام، آمریکا بهانه تعرض نظامی را پیدا خواهد کرد. البته در حال حاضر آمریکا نمی تواند به چنین کاری متوسل شود چراکه روسیه، چین و اروپائیان به دلیل خروج آمریکا از برجام مدعی این کشور هستند و حق را به ایران می دهند.

 

 

خرم خاطرنشان کرد :  خروج ایران از برجام برعلیه کشور و منافع ملی است به عبارتی دیگر خروج ایران از برجام را می توان بر مبنای ازدیاد و تشدید فشارها بر ایران  در نظر گرفت.

 این کارشناس امور بین الملل در رابطه با سرنوشت CFT  با توجه به ارجاع برخی از مواد آن به مجمع تشخیص مصلحت نام توسط مجلس گفت: بنده از تصویب شدن و یا نشدن آن بی اطلاع هستم. CFT  به مثابه ابزاری برای ایران است که به وسیله آن ایران می تواند مسیر خود را در میان تحریم ها طی کند. در واقع عدم تصویب  CFT  محروم کردن کشور از دست یافتن به حقوقش می باشد. به عبارتی دیگر در صورت عدم پیوستن به این لایحه ایران درآمد حاصل از فروش نفت و صادرات خود را نمی تواند وارد کشور کند.

 

خرم در پایان تشریح کرد: بنده تاکید می کنم با توجه به شرایط فعلی کشور دو اقدام مهم باید صورت گیرد. یکی اجتناب و جلوگیری از اقدامات تحریک آمیز نظیر آزمایشات موشوکی و دیگر این که  مسیر مالی خود را به گونه ای تنظیم کنیم تا سایر کشورها همانند چین، روسیه و ... بتوانند در مدت تحریم های ایران به ما یاری برسانند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر