کد خبر: 56305
A

حاشیه‌های جلسه دکتر لاریجانی با کامیونداران/ درد ودل رانندگان با رییس نهاد قانونگذاری

صحبت‌های رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری توجه همگان را به خود جلب کرد و باعث تشویق مکرر حاضران شد اما این صحبت‌ها که موردپسند رانندگان و کامیونداران قرار گرفت درباره چه بود؟

حاشیه‌های جلسه دکتر لاریجانی با کامیونداران/ درد ودل رانندگان با رییس نهاد قانونگذاری

به گزارش دیده بان ایران؛ در ماه‌های اخیر در نقاط مختلف کشور خبر اعتراضات رانندگان و کامیونداران به گوش همه رسید و همین موضوع بهانه ای شد که رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت رانندگان و کامیونداران که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد حاضر شود و به بهانه گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری به ایراد سخنرانی بپردازد.

در ابتدای این جلسه عبدالهاشم حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به ایراد سخنرانی پرداختند و پس از آن علیرغم اینکه دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به علت برنامه سفر به بندرعباس زمان محدودی داشت اما با درخواست رانندگان زمانی برای صحبت آنها اختصاص پیدا کرد.

 

گلایه از نبود قطعات یدکی، لاستیک و بی‌توجهی دولت

این قشر زحمت کش در صحبت‌های دردمندانه خود از نبود قطعات یدکی، لاستیک و بی‌توجهی دولت به این صنف گلایه مند بودند . آنها معتقد بودند دولت باید زمان بیشتری برای حل مشکلات آنها اختصاص دهد.

براساس این گزارش نمایندگانِ کامیونداران و رانندگان در صحبت‌های خود از به بی‌نتیجه بودن جلسات دولت و مجلس درباره حل مشکلات آنها گلایه‌مند بودند، به زعم آنها وزیر راه و شهرسازی پیش از آنکه بتواند منصب وزارت را به دست آورد در جلسات متعدد قول‌هایی مبنی بر رفع مشکلات داد اما حال که رانندگان خواستار برگزاری جلسه هستند آنها را به معاون خود ارجاع می دهد.

اگرچه مقرر بود هر یک از نمایندگان صحبت‌های خود را تنها در 3 دقیقه خلاصه کنند اما دل پردردشان باعث شد این زمان به حدود 30 دقیقه افزایش پیدا کند پس از صحبت‌های آنها رییس مجلس شورای اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت

 

دکتر علی لاریجانی مشورت با تشکل‌های حوزه حمل و نقل جاده‌ای را پیش از اتخاذ تصمیمات مربوط به این بخش ضروری دانست و به وزیر راه و شهرسازی توصیه کرد از تجربه‌های رانندگان برای حل مشکلات آنها استفاده کند.

رییس نهاد قانونگذاری مجلس ضمن آنکه معتقد بود با شروع تحریم‌ها بسیاری از قطعات صنعت خودروسازی نمی‌تواند به راحتی وارد کشور شود خطاب به اسلامی گفت: اقتصاد راه‌های بسیار پیش روی ما گذاشته و نیاز است از سایر  مسیرها نیازهای رانندگان رفع شود.

تحریم‌ها تاثیری بر شرایط کاری رانندگان و کامیونداران ندارد

وی ضمن اشاره به "تئوری مرد دیوانه در سیاست" خطاب به رانندگان، تاکید کرد: هرچند رئیس جمهور عجیب و غریب آمریکا با به کارگیری این تئوری به دنبال ایجاد هراس در دنیاست اما نمی‌تواند با این روش برای ایران مشکلی ایجاد کند. شما نگران تحریم‌ها نباشید و ادعاهای آمریکا دل شما را خالی نکند از مسیرهای مختلف مانند تقویت تولید داخلی و استفاده از ظرفیت همسایگان زمینه رونق شغل رانندگان فراهم می‌شود.

صحبت‌های رییس مجلس شورای اسلامی امید و نشاط زیادی در میان رانندگان و کامیونداران ایجاد کرد اگرچه در ابتدای جلسه حاضران بسیار ناراضی و گلایه‌مند بودند اما در پایان جلسه برق امید در چشمان برخی از آنها به وضوح دیده می‌شد

رییس مجلس شورای اسلامی رانندگان را فرزندان انقلاب خطاب کرده و گفت: باید با فعال کردن شفافیت در حمل ونقل از فساد و دغل بازی جلوگیری کرد چرا با تضییع حقوق کامیونداران و رانندگان آنها دلسرد می‌شوند.

قول‌ها و وعده‌های رییس مجلس شورای اسلامی بار دیگر تشویق و تشکر حضار را به دنبال داشت اما این وعده ها چه بود؟

دکتر لاریجانی قول داد اگر رانندگان و کامیونداران با فعال کردن تشکل‌های خود از قاچاق جلوگیری کنند مجلس با تمام توان از آنها حمایت کرده و موانع موجود را با تغییر قانون برطرف می‌کند. وی با جمله "اگر شما از قاچاق جلوگیری کنید هر خواسته‌ای که داشته باشد روی چشم ما است و آن را انجام خواهیم داد" بر تلاش مجلس برای رفع نیازهای رانندگان صحه گذاشت.

زمانی که رییس مجلس شورای اسلامی از وزیر راه و شهرسازی خواست تا به منظور تامین اجتماعی رانندگان جدیدالورود در هیات وزرا رایزنی‌های لازم را انجام دهد تا آسایش روانی آنها تامین شود حاضران بار دیگر تشکر خود را برای این صحبت ها از وی نشان دادند./ خبرگزاری ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر