کد خبر: 58016
A
علیرضا زاکانی و مصطفی تاجزاده در مناظره‌ای درباره حوادث سال 78 و 88 مطرح کردند:

زاکانی: به آقای تاج زاده گفتم وای بر دولتی که شما معاون سیاسی آن هستید/ تاجزاده: در مورد حوادث کوی دانشگاه بدون تسامح حوادث را نقد کنیم

علیرضا زاکانی که شروع کننده مناظره با مصطفی تاج زاده بود با بیان اینکه در حادثه کوی دانشگاه عده‌ای در عرصه سیاسی کم آوردند،‌ گفت: تیتری را روزنامه سلام زد و بعد از آن روزنامه توقیف شد. بعد از آن گفتند پاسخ این موضوع را می‌دهیم و کوی دانشگاه شروع شد. کسی از قانون‌شکنی‌ها چیزی نمی‌گوید. یک نفر را به گروگان گرفتند، وزیر کشور آقای موسوی‌لاری وارد شد و و برخوردها غلط در غلط بود. ما همان موقع هم محکوم کردیم اما دوستان آقای تاجزاده این را نمی‌بینند. نیروی انتظامی هم تخریب کرد و این واقعیت است و اشتباه بود و ما هم این را می‌‌گوییم. در آن زمان کشته‌گیری و اربعین‌گیری شد. ۷۰ پلیس زخمی شدند.

زاکانی: به آقای تاج زاده گفتم وای بر دولتی که شما معاون سیاسی آن هستید/ تاجزاده: در مورد حوادث کوی دانشگاه بدون تسامح حوادث را نقد کنیم

به گزارش دیده بان ایران ؛ علیرضا زاکانی که شروع کننده مناظره با مصطفی تاج زاده بود با بیان اینکه در حادثه کوی دانشگاه عده‌ای در عرصه سیاسی کم آوردند،‌ گفت: تیتری را روزنامه سلام زد و بعد از آن روزنامه توقیف شد. بعد از آن گفتند پاسخ این موضوع را می‌دهیم و کوی دانشگاه شروع شد. کسی از قانون‌شکنی‌ها چیزی نمی‌گوید. یک نفر را به گروگان گرفتند، وزیر کشور آقای موسوی‌لاری وارد شد و و برخوردها غلط در غلط بود. ما همان موقع هم محکوم کردیم اما دوستان آقای تاجزاده این را نمی‌بینند. نیروی انتظامی هم تخریب کرد و این واقعیت است و اشتباه بود و ما هم این را می‌‌گوییم. در آن زمان کشته‌گیری و اربعین‌گیری شد. ۷۰ پلیس زخمی شدند.


 او ادامه داد: به آقای تاج‌زاده گفتم وای بر دولتی که شما معاون سیاسی آن هستید که نمی‌دانید افرادی که در خیابان هستند پای سفره نهضت آزادی نشسته‌اند.


زاکانی گفت: جلسه‌ای با وزیر کشور و اقای تاجزاده و برخی دیگر برگزار شد. آن زمان به ما اجازه تجمع ندادند و گفتند که شما مجوز ندارید. ما اعتراض کردیم که چند وقت است مردم بدون مجوز وسط خیابان هستند. امثال آقا تاجزاده دیکتاتورهایی هستند که الان دم از آزادی می‌زنند.

 

تاج‌زاده: در مورد ۷۸ بدون تسامح حوادث گذشته را نقد کنیم

 

مصطفی تاج زاده در پاسخ به زاکانی با بیان اینکه باید برای کسب تجربیات از گذشته گفت، گفت: در مورد حادثه ۱۸ تیر بعدها وزارت اطلاعات اعلام کرد که هیچ سرنخی از دست داشتن نیروهای خارجی و ضدانقلاب در آن وجود نداشت. ۱۸ تیر که اتفاق افتاد یک جلسه در شورای عالی امنیت ملی برگزار شد. دو نفر از سپاه به این تیم اضافه شد.

 

او گفت: فرمانده نیروی انتظامی هم در آن شرکت داشت و بعد از تحقیقات مفصل نهایتا گزارشی ارائه شد. هم رهبری و هم رییس جمهوری تاکید داشتند که مسبب این اتفاقات باید مشخص شود. برای اولین و آخرین بار گزارش از رادیو تلویزیون خوانده شد و به تایید سپاه، قوه قضاییه، رهبری، رییس جمهور، شورای عالی امنیت ملی و وزارت علوم رسید.

 

تاجزاده ادامه داد: بعد از اینکه دانشجویی پایش به جدول میخورد سنگپرانی از طرف دانشجویان آغاز می شود. پس از این موضوع تازه درگیری شروع شد. تا قبل از این درگیری نبود. از اینجا تنش بین دانشجویان و نیروها بالا گرفت. نماینده ای می رود و از طرف من به دانشجویان مذاکره میکند. اما بعد از نشست یک تیراندازی موجب التهاب بیشتر می شود.

در حوادث کوی دانشگاه سال 78 محسن جوانی شاگرد اول کنکور کشور به خاطر برخورد گلوله گاز اشک آور یک چشمش درآمد. شما بگویید چه کسی به او شلیک کرد؟

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر