کد خبر: 61421
A

نماینده مجلس: رییسی با رانت‌خوران قاطع برخورد کند

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رییسی بر قوه قضاییه گفت: آقای رییسی باید ضمن حفاظت از سرمایه‌ گذاران پاکدست از فضای مسموم فضای مجازی، باید با رانت‌خواران با قاطعیت برخورد کنند.

نماینده مجلس: رییسی با رانت‌خوران قاطع برخورد کند

به گزارش دیده بان ایران، ابوالفضل حسن‌بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: این روزها مطالب زیادی در خصوص خشکسالی به ویژه خشکسالی ۱۶ استان کشور که متاسفانه شرایط آنها سخت‌تر می‌شود و مردم را به مهاجرت از شهر خود وادار می‌کند مطرح شده است. فضای مجازی مخرب به رای مجلس شورای اسلامی در این خصوص انتقاداتی را وارد کرده است.

وی ادامه داد: هم از اعضای کمیسیون تلفیق از مجلس شورای اسلامی و هم از شورای نگهبان که این مصوبه مجلس را تایید و به دولت ابلاغ کرد تشکر می‌کنم. مقایسه دریای مازندران با دریاچه ارومیه قیاس مع‌الفارق است، چرا که همه می‌دانیم دریای مازندران ۷۸ هزار میلیارد مترمکعب آب دارد، دریاچه ارومیه ۳۳ میلیارد مترمکعب آب دارد طول متوسط دریای خزر ۱۰۰۰ کیلومتر است، طول متوسط دریاچه ارومیه ۹۵ کیلومتر است. عرض دریای خزر ۳۰۰ کیلومتر است، عرض دریاچه ارومیه ۲۲ کیلومتر است. عمق دریای خزر ۱۶۰۰ ولی عمق دریاچه ارومیه بین ۹ تا ۱۱ می‌باشد، ورودی آب خزر بالغ بر ۵۰۰ مترمکعب است. همه اینها نشان می‌دهد که این قیاس مع‌الفارغ است. انتقال آب به فلات مرکزی از جنوب به دریای عمان ۱۶۰۰ کیلومتر و از دریای خزر ۱۶۰ کیلومتر.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اقدام مجلس شورای اسلامی در این خصوص بسیار میمون و مطلوب بود. هفته گذشته جمعی از نخبگان کشور محضر مقام معظم رهبری حاضر شدند. رهبر معظم انقلاب خطاب به آنها تاکید کردند که شما دانشمندان جوان و با انگیزه برای رفع مشکل کم‌آبی کشور چاره‌اندیشی کنید و در جهت شیرین‌کردن آب از دریاها اقدامات لازم را انجام دهید. از مقام معظم رهبری در این خصوص تشکر می‌کنم که به همه نقاط کشور نگاه یکسان داشتند و برای رفع محرومیت‌ها همیشه اقدامات لازم را انجام دادند. همچنین از ایشان ممنونم که آقای رییسی را به عنوان رییس قوه قضاییه منصوب کردند. از آقای رییسی انتظار می‌رود که به مطالبه مردم در خصوص محافظت سرمایه‌گذاران پاکدست از شر فضای مجازی مسموم توجه کند. همچنین آقای رییسی با رانت‌خواران که در حق مردم ظلم می‌کنند محکم برخورد کنند تا فساد در این خصوص کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: همه می‌دانیم که متاسفانه اصل ۴۴ قانون اساسی در برخی مقاطع به خوبی عملی نشده است. در دو دهه ابتدای انقلاب بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری زیربنایی انجام شد که اگر سود آن به خزانه باز می‌گشت اکنون دلار هزار تومان بود و ترامپ هم شکست می‌خورد. همه مسئولین گزارش دادند که در سال ۱۳۹۶، ۳۲ میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم که درآمد آن به کشور بازنگشته است. همچنین آنها اعلام کردند که در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار صادرات داشتیم ولی متاسفانه کمتر از شش میلیارد دلار آن به کشور بازگشته است، یعنی ۳۴ میلیارد دلار از ثروت مردم به داخل کشور بازنگشته است. در این حوزه هم از آقای رییسی انتظار داریم که توجهات لازم را برای احقاق حق مردم داشته باشند. سه قوه در این حوزه مسئول هستند هر که بخواهد این موضوع را به گردن کسی دیگری بیندازد فرار رو به جلو است. ملت و مردم قاضی ما هستند.

وی تصریح کرد: از کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنم که به معیشت نیروهای مسلح توجه ویژه‌ای داشتند. پیش‌تر ردیف ۴۰۰ میلیاردی مورد توجه بود که این ردیف منابعی نداشت. اکنون ۸۵۰ میلیارد تومان با منبع مشخص تعیین شده است. اگرچه این مبلغ هم برای این عزیزان بسیار ناچیز است، چرا که معیشت نیروهای مسلح بالغ بر ۸۰۰۰ میلیارد با کمبود مواجه است. این موضوع نیاز به اقدامات جدی دارد. مایه تاسف است که بازنشستگان نیروهای مسلح به ویژه سپاه و نیروی انتظامی با فقر مواجه هستند. ۸۳ درصد بازنشستگان نیروهای مسلح زیر خطر فقر حقوق می‌گیرند. اگر مجلس شورای اسلامی در این حوزه کاری کرده است کار حداقلی انجام داده تا نگرانی عزیزان رفع شود.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: ما یک ثروت خصوصی و یک ثروت عمومی داریم. در اصل ۴۴ قانون اساسی مشکلاتی بود که موجب شد درآمد کشور کاهش پیدا کند. مردم از ما سوال می‌کنند که بالغ بر تولید ۹.۵ میلیون بشکه نفت در کشور پنج میلیون و ۲۶۱ هزار بشکه معادل ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز، ۷۵۰ هزار میعانات گازی و دو میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه نفت خام چرا وضعیت این مملکت اینگونه است که دشمن بتواند به مردم ما ضرباتی را وارد کند. همواره یکی از بزرگترین آرمان‌های انقلاب واگذاری کارها به مردم بود. امروز مردم و کشاورزان مواد کشاورزی بسیاری را تولید می‌کنند باید توجه کنیم که این مواد ثروت ملی است. همه باید به بخش خصوصی توجه کنیم. همچنین تکیه کردن به تعاونی‌ها هم می‌تواند کمک کند. ما باید جلوی رانت‌خواران، آقازاده‌ها، بنده‌زادگان و غلام‌زادگان را بگیریم تا شاهد آن شویم که عدالت در جامعه اجرایی خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر