کد خبر: 6160
A

تقاضای نماینده اصلاح‌طلب مجلس از رئیس قوه قضائیه: گزارش عملکرد حساب‌هایتان و سود آن را اعلام کنید

محمود صادقی از رئیس قوه قضائیه خواست برای جلوگیری از ادامه سوء استفاده بیگانگان و برای شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی،‌ گزارشی از عملکرد حساب‌هایش را طی پنج سال گذشته اعلام کند.

تقاضای نماینده اصلاح‌طلب مجلس از رئیس قوه قضائیه: گزارش عملکرد حساب‌هایتان و سود آن را اعلام کنید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،‌ محمود صادقی طی تذکری در جلسه علنی امروز مجلس، در ابتدا از وزارت فرهنگ و ارشاد بابت برگزاری موفق نمایشگاه مطبوعات با عنوان شفافیت و صداقت تشکر کرد و از آزادی یاشار سلطانی، یکی از اصحاب رسانه اظهار خرسندی کرد و او را نماد شفافیت و صداقت در عرصه رسانه خواند.

عضو فراکسیون امید اظهار کرد: در روزها اخیر اخبار و شایعاتی درباره افتتاح حساب های متعدد شخصی به نام رئیس محترم قوه قضائیه در فضای مجازی و حقیقی منتشر شده است. این اخبار و شایعات موجبات سوء استفاده رسانه های بیگانه و مشوه نشان دادن جلوه دستگاه های حاکمیتی نظام جمهوری را فراهم ساخته است.

وی ادامه داد: وزیر اقتصاد در مصاحبه ای ضمن تکذیب این شایعات، اظهار داشته اند از 20 سال پیش با هماهنگی خزانه داری کل و بانک مرکزی مجموعه مبالغی بارعایت حدود قانونی و موازین شرعی برای قوه قضائیه  به صورت سپرده در سیستم بانکی قرار گرفته است. بنده از وزیر اقتصاد این سوال را دارم که توضیح دهند مقصود ایشان از حدود قانون و موازین شرعی چیست؟ کدام قانون اجازه می دهد وجوه دولتی به حساب های شخصی واریز شود؟ به ویژه اینکه بخش قابل توجهی از این وجوه واریزی متعلق به اشخاص حقیقی و اصحاب دعوا در محاکم حقوقی و کیفری و بعضا متعلق به متهمان در دادسراهاست که بابت قرارهای وثیقه و تودیع احتمالی در صندوق دادگستری واریز می شود.

صادقی گفت: سوال من این است که کدام موازین شرعی اجازه می دهد قوه قضائیه در این وجوه تصرف کند. این وجوه را سپرده گذاری کند و سود حاصله را تملک کند.

وی بیان کرد: از رئیس قوه قضائیه به عنوان قوه ای که پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت است، تقاضا می کنم برای جلوگیری از ادامه سوء استفاده های بیگانگان و برای شفاف سازی و تنویر افکار عمومی،‌ گزارشی از عملکرد این حساب ها شامل مبالغ واریز شده، سود حاصله و موارد مصرف آن را طی 5 سال گذشته اعلام کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر