کد خبر: 64612
A
گلایه رهبری از رسانه ملی در مراسم افطار با شعرا

آیت‌الله خامنه‌ای:از صدا و سیما گله دارم که جای زبان فارسی تعابیر غلط فرنگی را رواج می‌دهد

رهبر انقلاب اسلامی یکبار دیگر بر حفظ زبان فارسی تاکید کردند و برای چندمین بار از دستگاه‌های ذی‌ربط و از رسانه ملی در این زمینه گلایه داشتند.

آیت‌الله خامنه‌ای:از صدا و سیما گله دارم که جای زبان فارسی تعابیر غلط فرنگی را رواج می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ رهبر انقلاب اسلامی یکبار دیگر بر حفظ زبان فارسی تاکید کردند و برای چندمین بار از دستگاه‌های ذی‌ربط و از رسانه ملی در این زمینه گلایه داشتند.

انتقاد رهبر انقلاب از وضعیت زبانی ترانه‌های صداوسیما جدیدترین دغدغه‌ای است که از سوی عالی‌ترین مقام جمهوری اسلامی درباره مقوله فرهنگ و زبان مطرح شده است. ایشان در جمع شعرا و در مراسم افطار سالانه‌شان با اهالی شعر فرمودند:«نباید اجازه بدهیم ترانه‌سرای بی‌هنر  الفاظ فارسی را خراب کند.» 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امشب با انتقاد از ولنگاری زبانی و ساخت لفظی بسیار نازل برخی ترانه‌ها و پخش آنها از صداوسیما در سریال‌ها:«زبان فارسی قرنهای متمادی است که عمدتاً بوسیله شاعران بزرگ حفظ شده و اینگونه سالم و فصیح به دست ما رسیده است، بنابراین ما باید حرمت زبان را حفظ کنیم و اجازه نداریم با بی‌مبالاتی آن را به دست فلان ترانه‌سرای بی‌هنر بدهیم که الفاظ را خراب کند و بعد نیز با پول بیت‌المال در صداوسیما و دستگاههای دولتی و غیردولتی پخش شود.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر