کد خبر: 6510
A

وال استریت ژورنال: دیوید پترائوس گزینه احتمالی وزیر دفاع ترامپ

به گزارش رسانه های آمریکایی «دیوید پترائوس» ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا از گزینه های احتمالی پست وزارت دفاع کابینه دونالد ترامپ خواهد بود.

وال استریت ژورنال: دیوید پترائوس گزینه احتمالی وزیر دفاع ترامپ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، روزنامه وال استریت ژورنال روز جمعه به نقل از افراد نزدیک به فرآیند انتقال، گزارش داد؛ پترائوس که رئیس پیشین سازمان سیا نیز هست به همراه «جیمز ماتیس» ژنرال بازنشسته تفنگداران دریایی آمریکا، «جک کین» ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا، «استیفن هدلی» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا و «جیم تلنت» سناتور سابق آمریکایی از گزینه های احتمالی پست وزارت دفاع هستند. 
پیش تر، جمعه شب خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که انتصاب «جف سشنز» سناتور ایالت آلاباما، «مایکل فلین» ژنرال بازنشسته ارتش و «مایک پمپئو» نماینده ایالت کانزاس در مجلس نمایندگان آمریکا به ترتیب برای سمت دادستان کل، مشاور امور امنیت ملی و ریاست سازمان سیا توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب این کشور قطعی شد. 
خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر افزود: تیم مسؤول انتقال قدرت به سرپرستی «مایک پنس» معاون ترامپ، امروز با انتشار بیانیه ای از قطعی شدن گزینه های یادشده خبر داد.
خبرگزاری فرانسه نیز با اعلام این خبر به نقل از رسانه های آمریکایی، افزود: سناتور جف سشنز از پشتیبانان دونالد ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی او و از مخالفان سرسخت مهاجران غیر قانونی در آمریکا به شمار می رود و به دلیل سخنان نژادگرایانه اش علیه سیاه پوستان و برخی اظهارات جانبدارانه اش در مورد 'کوکلوکس‌ کلان' در طول سال های 1980 و در مقام دادستان ایالت آلاباما، مورد انتقاد قرار گرفته است.
مایک پُمپئو از نویسندگان گزارشی در مورد حملۀ سال 2012 به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی است که از جمله دلایل شکست هیلاری کلینتون نامزد حزب دمکرات در مقابل دونالد ترامپ شناخته شده است. این گزارش هیلاری کلینتون وزیر امور خارجۀ وقت آمریکا را به دروغگویی در مورد این حمله متهم می کرد که به کشته شدن سه دیپلمات آمریکایی منجر شد.
مایکل فلین ژنرال سه ستاره بازنشسه ارتش هم یکی از چهره هایی بود که از ابتدای رقابت ها از دونالد ترامپ حمایت کرد. وی که سابقه خدمت به عنوان مشاور امور امنیتی فرمانده نظامیان آمریکایی را در عراق و افغانستان دارد، از منتقدان اصلی سیاست خارجی اوباما در سال های گذشته بوده است.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر