کد خبر: 65217
A
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با دیده بان ایران :

دلیل تنش در روابط ایران و امارات؛ بدسلیقگی های دو طرف است / روابط تجاری با امارات برای ما مهم است

فلاحت پیشه : ایران و امارات دو شریک مهم تجاری یکدیگر محسوب می شدند این روابط در سال های اخیر دچار تنش های گسترده ای شده است. در واقع تنش های سیاسی موجود سبب شده است که روابط تجاری ایران و امارات دچار مشکل شود. این تنش ها حاصل بد سلیقگی های دو طرف بود فلاحت پیشه با اشاره به بروز تنش در یک سال اخیر در روابط دو کشور گفت: اکنون روابط ایران و امارات در شرایط خوبی قرار ندارد و این تیره گی و بدبینی گسترده میان دو کشور بر مسائل اقتصادی، تجاری و حتی حسن همجواری تاثیر گذاشته است.

دلیل تنش در روابط ایران و امارات؛ بدسلیقگی های دو طرف است / روابط تجاری با امارات برای ما مهم است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ روزهای پنج شنبه و جمعه سران کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس در مکه و به میزبانی عربستان گردهم آمدند تا در خصوص مسائل منطقه ای و تنش ها پس از اتفاقات رخ داده در بندر الفجیره و خطوط پمپاژ نفت در عربستان گفت و گو کنند. گفت و گوی که در نهایت به بیانیه های ختم شد که در متن منتشر شده آن؛ جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یکی از مقصران حادثه بر شمرده بود. بیانیه ای با لحنی تند که  نشان دهنده روابط تیره و تار ایران و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس دارد.

 

هر چند ایران تمام اتهامات مطرح شده  در بیانیه های شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب را رد کرد و آن را اتهام زنی بی پایه و اساس خواند اما فضای اجلاس مکه نشان دهنده و اظهارات یک سویه سخنرانان نشان دهنده روابط تیره و تار ایران و همسایگان جنوبی اش بود.

همین موضوع سبب شد تا با حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت و گو کنیم.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به خبرنگار دیده بان ایران در خصوص پیشینه روابط ایران و امارات و دلایل بروز تنش در روابط دو کشور گفت

 

ایران و امارات دو شریک مهم تجاری یکدیگر محسوب می شدند این روابط در سال های اخیر دچار تنش های گسترده ای شده است. در واقع تنش های سیاسی موجود  سبب شده است که روابط تجاری ایران و امارات دچار مشکل شود. این تنش ها حاصل بد سلیقگی های دو طرف بود

فلاحت پیشه با اشاره به بروز تنش در یک سال اخیر در روابط دو کشور گفت: اکنون روابط ایران و امارات در شرایط خوبی قرار ندارد و این تیره گی و بدبینی گسترده  میان دو کشور بر مسائل اقتصادی، تجاری و حتی حسن همجواری تاثیر گذاشته است.

وی به اشاره به اظهارات مطرح شده از سوی حاکمان امارات یادآور شد: اینکه حاکمان امارات تصور می کنند دولت ایران در صدد بر هم زدن امنیت آن کشور را داشته ادعایی است که از سوی کشورهای ثالث مطرح شده است و قابل اثبات نیست. هر چند برخی دولتمردان در ایران هم حاضر نشده اند بد سلیقگی های گذشته را اصلاح کنند. امیدواریم در آینده  دو کشور بتوانند در خصوص مسائل منطقه ای و دو جانبه با یکدیگر گفت و گو کنند.

در شرایط فعلی داشتن روابط تجاری گسترده با امارات برای ایران مهم است و ما از آن استقبال می کنیم.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر