کد خبر: 65478
A

واکنش سخنگوی شورای عالی امنیت ملی به احتمال میانجی‌گری آبه شینزو بین ایران و آمریکا

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به تهران در یادداشتی نوشت: تلاش برای بازگشت آمریکا به برجام، جبران خسارت‌های وارد شده و رفع تحریم‌های فراسرزمینی می‌تواند تضمینی برای موفقیت این سفر باشد.

واکنش سخنگوی شورای عالی امنیت ملی به احتمال میانجی‌گری آبه شینزو  بین ایران و آمریکا

به گزارش دیده بان ایران؛ «کیوان خسروی» سخنگوی شورای عالی امنیت ملی در یادداشتی اختصاصی درباره سفر «آبه شینزو » نخست وزیر ژاپن نوشت:

«روابط ایران و ژاپن در ابعاد سیاسی و اقتصادی، همواره از سطح و روند متعادل و باثباتی برخوردار بوده است. رویکرد ژاپن در حوزه سیاست خارجی نیز عمدتاً حمایت از هنجارهای حقوقی و سیاسی پذیرفته‌ شده از سوی جامعه بین‌المللی بوده و کمتر تحت تأثیر فراز و فرودهای افراطی و تفریطی بوده است. 

حفظ و ارتقاء جایگاه و اعتبار سیاسی و اقتصادی ژاپن در نظام بین‌الملل که سرمایه ملی این کشور بوده و به‌ نوعی با هویت مردم آن گره خورده است، از اصولی است که ژاپنی‌ها به‌ شدت نسبت به تأمین و پیگیری آن حساس هستند.

سفر  آبه شینزو ، نخست‌وزیر ژاپن به ایران به‌ طور قطع، رخداد مهمی در حوزه تحکیم و توسعه مناسبات دوستانه دو کشور در ابعاد مختلف است و به‌ طور قطع، عالی‌ترین مقام اجرایی این کشور، از این فرصت برای افزایش اعتبار سیاسی ژاپن استفاده خواهد کرد.

گفته می‌شود « آبه شینزو » به‌ عنوان میانجی از سوی آمریکا به ایران می‌آید، تلاش برای «بازگشت آمریکا به برجام و جبران خسارت‌های وارد شده به ایران» و «رفع تحریم‌های فراسرزمینی واشنگتن علیه کشورمان» که هر دو از اصول مورد پذیرش و تأکید جامعه بین‌المللی است می‌تواند تضمینی برای موفقیت این سفر باشد.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر