کد خبر: 6586
A

زندگینامه رئیس جدید سازمان سیا!

"دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا "مایک پمپئو"، نماینده حوزه انتخابیه چهارم کانزاس در مجلس نمایندگان را برای ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سازمان سیا) انتخاب کرد....

زندگینامه رئیس جدید سازمان سیا!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا "مایک پمپئو"، نماینده حوزه انتخابیه چهارم کانزاس در مجلس نمایندگان را برای ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سازمان سیا) انتخاب کرد.

پمپئو روز گذشته (جمعه) در بیانیه ای اعلام کرد: بسیار مفتخر هستم که این فرصت به من داده شد تا در کنار دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا در این کشور خدمت کنم. همچنین بسیار خوشحالم که با فعالان حوزه اطلاعاتی آمریکا همکاری می کنم. افرادی که هر روز تلاش می کنند از آمریکا محافظت کنند.

مایک پمپئو با نام کامل "مایکل ریچارد پمپئو" از حزب جمهوری خواه آمریکا 52 ساله و در اورنج کالیفرنیا به دنیا آمده است. وی پیشنهاد ترامپ برای ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا را پذیرفته است؛ اما انتخاب وی باید به تأیید مجلس سنای آمریکا برسد.

وی پیش از انتخابات سال 2010 مجلس آمریکا، ریاست شرکت "سنتری اینترنشنال" را بر عهده داشت که تجهیزات پمپاژ را به تامین‌کنندگان آمریکایی نفت و گاز می فروخت. 

وی پس از فارغ التحصیل شدن از آکادمی نظامی آمریکا معروف به "وست پوینت" به عنوان افسر سواره نظام در ارتش آمریکا مشغول به فعالیت شد. 

مایک پمپئو در حال حاضر عضو کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکاست و مسئولیت نظارت بر سازمان های اطلاعاتی آمریکا را بر عهده دارد. در همین راستا، ریاست کمیته حقیقت یاب کنگره در خصوص حادثه تروریستی بنغازی نیز بر عهده او بود. 

وی همچنین یکی از مخالفان سرسخت توافق هسته ای ایران به شمار رفته و بارها مدعی شده این توافق هیچ کمکی به امن‌تر کردن آمریکا نکرده است. پمپئو حتی زمانی در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز در اظهاراتی سخیف مدعی شد: "کنگره باید رفتار ایران و در نهایت نظام حاکم بر این کشور را تغییر دهد."

پمپئو همچنین طی سال گذشته بارها در نطق‌های مختلف خود در مجلس نمایندگان آمریکا خواستار افشای جزئیات مربوط به مذاکرات اعضای دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با مقامات ایرانی شد.

علاوه بر این،‌ پمپئو از مخالفان بستن زندان گوانتانامو در جنوب شرقی کوبا است و همواره از تقویت قابلیت‌های نظارتی آمریکا حمایت کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر