کد خبر: 6591
A

بازداشت دو عضو داعش در اسپانیا

وزارت کشور اسپانیا اعلام کرد: پلیس بامداد امروز شنبه، دو عضو گروه تروریستی داعش را که آماده بمب گذاری (در این کشور اروپایی) بودند، دستگیر کرد.

بازداشت دو عضو داعش در اسپانیا
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، خبرگزاری افه نوشت، وزارت کشور اسپانیا در بیانیه ای اعلام کرده است که این دستگیری ها در مادرید و نیز دهکده 'رودا ده تر' از توابع استان بارسلون صورت گرفت.
وزارت کشور اسپانیا تصریح کرد: این دو نفر اهل مراکش هستند که با پیروی از دستور العمل های داعش و اجرای بی‌ قید و شرط دستورات آنها، فعالیت های ویژه ای در شبکه های اجتماعی با هدف ترویج افراط گرایی و جذب افراد برای انجام عملیات تروریستی داشتند.
 
بر اساس این بیانیه، «این دو نفر همچنین به انتشار هرگونه مطالب محتوای افراط گرایی برای ایجاد رعب و وحشت در جوامع غربی می‌ پرداختند.»
 
وزارت کشور اسپانیا در بیانیه خود با بیان اینکه این افراد اقدام به «تشکیل شبکه های تروریستی مستقل» کرده بودند، آورده است: این شبکه ها به طور بالقوه خطرناک هستند و با مدیریت و کنترل از سوی داعش، آماده ارتکاب حملات تروریستی در خاک اسپانیا بودند.
 
بر اساس این گزارش، از زمانی که وزارت کشور اسپانیا (سال 2015) سطح هشدار ضد تروریستی را افزایش داده است، نیروهای امنیتی این کشور در مجموع 163 افراط گرا را دستگیر کرده ا‌ند.
 
«دیک اسکوف» هماهنگ کننده مبارزه با تروریسم هلند نیز در سخنانی که امروز شنبه منتشر شد، گفت: کارشناسان امنیتی برآورد می کنند که گروه تروریستی داعش بین 60 تا 80 نفر از نیروهای خود را برای انجام حملات در اروپا مستقر کرده است.
 
وی که برای شرکت در میزگردی درباره «بازگشت تروریست های خارجی» به نیویورک سفر کرده است، در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس افزود: این گروه از جنگجویان احتمالی همچنین به پیام های گروه تروریستی داعش توجه دارند. داعش از آنها می خواهد از ورود به سوریه و عراق خودداری ورزند، اما خود را برای انجام حملات در اروپا آماده کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر