کد خبر: 66582
A

کنعانی مقدم: مجلس آینده متشکل از دو جناح سیاسی خواهد شد/ دولت آینده باید یک دولت ائتلافی باشد

دبیرکل حزب سبز ایران اسلامی با بیان این که دولت آینده باید یک دولت ائتلافی باشد، گفت: اگر بخواهیم افزایش مشارکت سیاسی مردم را در انتخابات داشته باشیم باید ائتلاف را مورد توجه قرار دهیم.

کنعانی مقدم: مجلس آینده متشکل از دو جناح سیاسی خواهد شد/ دولت آینده باید یک دولت ائتلافی باشد

دبیرکل حزب سبز ایران اسلامی با بیان این که دولت آینده باید یک دولت ائتلافی باشد، گفت: اگر بخواهیم افزایش مشارکت سیاسی مردم را در انتخابات داشته باشیم باید ائتلاف را مورد توجه قرار دهیم.
به گزارش دیده بان ایران، حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با رسالت اظهار داشت: تحلیل هندسه سیاسی کشور برای انتخابات آینده مردم یا همان رأی‌شان است که تعیین‌کننده سرنوشت انتخابات آینده خواهد بود.
این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: باید بازگردیم به انتخابات ریاست جمهوری و مجلس در سال‌های ۹۲ و ۹۴ و به دست بیاوریم که مطالبات مردم از مجلس و دولت در این سال‌ها چه بوده است؛ هر اندازه که این مطالبات از سوی مجلس و دولت محقق شده باشند قطعا مورد حمایت مردم قرار خواهند گرفت.
او تصریح کرد: مردم در میز مقایسه این موضوع را مورد تعیین تکلیف قرار می‌دهند، اگر رفتار و عملکرد دولت و مجلس مطابق با مطالبات مردم باشد مردم به تیم گذشته رای خواهند داد اما اگر این مطالبات روی زمین مانده و اقدامی انجام نشده باشد قطعا مردم در انتخابشان تجدید نظر خواهند کرد و این یکی از اصول مردم‌سالاری است تا در بتوانند تجدیدنظری در انتخابشان داشته باشند.
مجلس آینده متشکل از دو جناح سیاسی خواهد شد
کنعانی‌مقدم ادامه داد: اکثر اوقات در انتخابات مجلس شاهد تغییرات ۷۰-۶۰ درصد از نمایندگان بودیم بنابراین ممکن است مجددا این تغییرات رخ دهد. 
این فعال سیاسی اصولگرا افزود: مجلس آینده نه وابسته به اصلاح‌طلبان است، نه وابسته به اصولگرایان بلکه هر دو جناح در این مجلس حضور خواهند داشت اما اکثریت را نخواهند داشت؛ به همین جهت ائتلاف در مجلس آینده بیشتر کارآیی خواهد داشت. 
دولت آینده باید یک دولت ائتلافی باشد
او با بیان این که دولت آینده هم باید یک دولت ائتلافی باشد، گفت: اگر بخواهیم افزایش مشارکت سیاسی مردم را در انتخابات داشته باشیم باید ائتلاف را مورد توجه قرار دهیم. 
دبیرکل حزب سبز ایران اسلامی ادامه داد: در صورتی که دولت و مجلس روند کنونی یعنی عدم رسیدگی به شعارهای انتخاباتی‌شان را ادامه دهند با عدم مشارکت مردمی در انتخابات مواجه خواهند شد و مقصر این موضوع هم تنها گروه‌های سیاسی هستند، چرا که نتوانستند اعتماد عمومی را جذب کرده و این عدم اعتماد که سرنوشت عمومی ماست ممکن است تاثیری در مشارکت سیاسی مردم در انتخابات داشته باشد.
کنعانی‌مقدم افزود: در حال حاضر تکلیف جدی جناح سیاسی این است که باید یک مشی را اتخاذ کرده تا مشارکت حداکثری در انتخابات آینده را داشته باشد چرا که افزایش مشارکت مردم در انتخابات حتما بر اقتدار و قدرت ایران برای مقابله با مشکلات در مسائل بین‌المللی می‌افزاید. 
او گفت: دیگر نباید تنها یک نوع مدیریت اجرایی در قوه مجریه فعال باشد؛ اگر تصورات بر این بود که یک جناح باید در قوه مجریه برای حل مشکلات فعلی باشند باید گفت خیر چنین موضوعی نیست و باید از تمام توان ملی برای حل مشکلات استفاده کرد.
این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که منظورتان درباره ائتلاف میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در انتخابات چیست، گفت: ائتلاف به این منظور است که در عین حالی که جناح‌ها درون خود به یک انسجام وحدت و همدلی می‌رسند همدیگر را بتوانند تحمل کنند چرا که در مخالفت ممکن است کار به تضاد، دشمنی و اختلاف جدی بکشد.
دبیرکل حزب سبز ایران اسلامی افزود: کشور ما از این مرحله عبور کرده بنابراین باید به سمت ایجاد یک دولت ائتلافی حرکت کنیم تا تمام جناح‌ها را پاسخگو باشند و بتواند همه را وارد عرصه مدیریت کشور کنند، این که ما مدیریت کشور را جناحی کنیم سم مهلکی است که در این ۴۰ سال تبعاتش را تحمل کرده‌ایم. 
طرح «گفت‌وگوی ملی» به عنوان موضوع سیاسی هیچ بازخوردی ندارد
او درباره این که تا چه اندازه گفت‌وگوی ملی به این ائتلاف کمک خواهدکرد، گفت: مرحله نخست آن است که جناح‌ها خودشان داخل جناح به یک همدلی برسند اما شاهد هستید که چنین موضوعی نیست، وقتی جناح‌ها نمی‌توانند اختلافات داخلی‌شان را حل کنند چگونه می‌توان توقع داشته باشیم که در یک گفت‌وگوی ملی مخالفت‌های جناح مقابل را بپذیرند.
این فعال سیاسی اصولگرا افزود: در مرحله دوم هم باید گفت وگوی ملی مشخص باشد که بر چه مبنایی قرار است گفت‌وگویی صورت گیرد، چه کسی حاضر به برگزاری این گفت‌وگو است، چه کسی داور است، کجا این گفت‌وگو انجام شود و افراد دراین گفت‌وگو تاچه اندازه اختیارات دارند، به طور مثال آیا اصلاح‌طلبی که برخی مسائل را مطرح می‌کند سخن تمام اصلاح‌طلبان است یا خیر؟ بعد هم برای این موضوع باید زمان، مکان و مکانیزم‌های اجرایی‌اش را مشخص کرد وگرنه این که شعار گفت‌وگوی ملی به عنوان یک موضوع سیاسی مطرح شود هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر