کد خبر: 66616
A

باهنر: متحجرین بیشترین آزار را به امام رساندند

باهنر گفت: امام یک جمله با این مضمون دارد که ما هیچ حکم غیر سیاسی در اسلام نداریم و همه احکام اسلام سیاسی هستند و اسلام دین دنیا و آخرت است. اگر کسی بگوید اسلام دین آخرت است، این اول گمراهی و تباهی او است».

باهنر: متحجرین بیشترین آزار را به امام رساندند

به گزارش دیده بان ایران، محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با جماران گفته است: «جبهه سوم، که بیشترین آزار را به امام رساند، جبهه تحجر بود؛ حتی حوزه های علمیه ما متأسفانه یک سری آدم هایی تربیت می کردند که به شدت متحجر بودند. من یادم هست که تا چند سال قبل از پیروزی انقلاب بعضی ها روزنامه خواندن و یا گوش دادن به رادیو را کفر می دانستند. از طرف دیگر می گفتند که ساحت دین را نباید به سیاست آلوده کرد.

می خواستند آن چنان قدسی فکر کنند که می گفتند دین اصلا نباید با مسائل دنیوی درگیر شود. تحجر یک نحله و یک نوع تفکر است. یک نوع برداشت کاملا انقباضی از تدیّن و دینداری است. البته بحمدالله در حوزه های ایران به سرعت از بین رفت. ولی هنوز در خیلی از حوزه های دنیا این مسأله وجود دارد. هنوز آل سعود، الأزهر و جاهای دیگر خودشان را متدین می‌دانند ولی می‌گویند دین اصلا نباید در امور دنیوی دخالت کند. مثلا وقتی امام و بعد هم مقام معظم رهبری پیام می فرستند که معنای حج، مبارزه با استکبار است، این متحجرین می گویند که اصلا در حج نباید دعوا باشد. دعوا با چه کسی نباید باشد؟ دعوا با دشمن خونخوار، سفّاک، متجاوز و متصرفی مثل رژیم صهیونیستی هم نباید باشد؟! اینها می خواهند تحجر را در اسلام توسعه دهند و کاری کنند که جهان اسلام از آزادی خواهی و استقلال دست بردارد. به همین دلیل می بینیم امروز به قدری تحقیر شده اند که ترامپ خیلی صریح می گوید که حکومت سعودی مثل گاو شیرده است و ما باید شیرش را بدوشیم. واقعا آدم فکر می کند که هزاران سال حکومت کردن هم غیر از ذلت و خواری دستاوردی ندارد. خیلی صریح به آل سعود می گوید که اگر یک هفته ما از شما حمایت نکنیم حکومت را از دست می دهید. آنها با این وضعیت دارند حکومت می کنند و می خواهند حکومت را ادامه دهند. البته به پیش بینی مقام معظم رهبری ان شاء الله رژیم صهیونیستی و هم پیالگی های آن در تاریخ دفن خواهند شد. امام در آن جبهه پیشرفت بسیار شگرفی کرد. امام آنقدر جلو رفت که حتی یک جمله با این مضمون دارد که ما هیچ حکم غیر سیاسی در اسلام نداریم و همه احکام اسلام سیاسی هستند و اسلام دین دنیا و آخرت است. اگر کسی بگوید اسلام دین آخرت است، این اول گمراهی و تباهی او است».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر