کد خبر: 68038
A

قنبری: مخالفان دولت تصور نکنند با تضعیف دولت، آنها به قدرت می رسند

یک نماینده دوره هشتم مجلس درباره نحوه برخورد جناح‌های سیاسی با دولت، در شرایط بین‌المللی موجود می‌گوید: جناح‌های سیاسی مخالف دولت باید حول منافع ملی مردم عمل کنند و نباید تصور کنند تضعیف دولت موجب به قدرت رسیدن جناح آنها می‌شود

قنبری: مخالفان دولت تصور نکنند با تضعیف دولت، آنها به قدرت می رسند

به گزارش دیده بان ایران، داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره مواجهه جناح سیاسی با دولت، در شرایط فعلی که مناقشاتی میان ایران و کشورهای غربی در جریان است، به خبرنگار ایرناپلاس می‌گوید: در شرایط بحرانی و شبه بحرانی، معمولاً طیف‌های مختلف سیاسی سعی می‌کنند حول یک هدف و محور مشترک که منافع ملی نامیده می‌شود، جمع شوند و اختلافات خود را حتی به‌صورت مقطعی، کنار بگذارند و در راستای هدف مشترک حرکت کنند.

وی ادامه می‌دهد: امروز ما در یک جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم، هدف دشمنان تضعیف کشور، ملت ایران، جلوگیری از پیشرفت و ایجاد نارضایتی عمومی برای نیل به اهداف خودشان است. در چنین شرایطی، همه باید وظیفه خود را تشخیص دهند تا راه موفقیت دشمن و پیشبرد اهداف شوم آن بسته شود. بنابراین موضوع اهداف ملی آن قدر اهمیت دارد که جریان‌های سیاسی از مسائل آنی خود بگذرند و منافع کلی‌تر را که منافع آحاد ملت ایران است، در نظر بگیرند.

این عضو حزب اتحاد ملت با تأکید بر اینکه یکی از مؤلفه‌های منافع ملی، قدرت است، تصریح می‌کند: قدرت نیز خود مستلزم وحدت و به‌طور خاص، اتحاد نخبگان سیاسی است.

قنبری ادامه می‌دهد: جریان‌های سیاسی مخالف دولت نباید تصور کنند تضعیف دولت موجب به قدرت رسیدن جناح آنها می‌شود. این خیال خامی است! شاید در شرایط عادی چنین منطقی قابل قبول باشد، اما در شرایط فوق‌العاده چنین منطقی مقبول و ممکن نیست. به هر حال، امروز منافع کل ملت ایران به هم پیوسته است و کسانی که خلاف آن عمل کنند، در مسیر دشمنان ملت عمل می‌کنند؛ به همین دلیل باید توجه کنند که با دستان خود آب به آسیاب دشمن نریزند./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر