کد خبر: 6837
A
آذر منصوری در گفت و گو با دیده بان ایران؛

به همان میزانی که احمدی نژاد در سخنرانی مصونیت دارد فعالان سیاسی دیگر هم باید مصونیت داشته باشند/ رفتارهای برخی مسئولان یک بام و دو هواست

منصوری: اینکه فردی با اتهامات و تخلفات مالی عدیده به سهولت و بدون محدودیت در مجامع عمومی برای سخنرانی حاضر می شود و در مقابل از سخنرانی شخصیتی که با رای قاطع پایتخت نشینان به خانه ملت راه یافته، ممانعت به عمل می‌آید، مصداقی از رفتار یک بام و دو هوایی است که وزارت کشور باید پیرامون آن تعیین تکلیف کند.

به همان میزانی که احمدی نژاد در سخنرانی  مصونیت دارد فعالان سیاسی دیگر هم باید مصونیت داشته باشند/ رفتارهای برخی مسئولان یک بام و دو هواست

آذر منصوری فعال سیاسی اصلاح طلب  در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، با اشاره به لغو سخنرانی نایب رئیس مجلس در مشهد به دستور دادستان این شهر، اظهار داشت:  آنچه در یک سال اخیر تبدیل به یک رویه مرسوم شده، لغو مراسم‌های مجوزدار از سوی نهادهای غیرمرتبط است و قطعا بدون توجه به پیشینه اینگونه اقدامات، نمی‌توانیم تحلیل جامع و کاملی از اتفاق رخ داده در روز اربعین در مشهد، داشته باشیم.

وی با اشاره به نامه رئیس جمهور به وزرای کشور و دادگستری برای بررسی دقیق موضوع لغو سخنرانی ها، تصریح کرد: قاطعیت و صراحتی که در نامه اخیر رئیس جمهور مشاهده کردیم، امری ضروری بود و یکبار برای همیشه باید تکلیف مواردی اینچنینی مشخص شود و هر نهاد و دستگاهی دایره اختیارات و حقوق خود را بشناسد.

منصوری با بیان اینکه رئیس جمهور در نامه اخیر خود بر اجرای مر قانون تاکید داشت، گفت: با توجه به در پیش بودن مراسم  16 آذر و رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری 96، اگر دولت نتواند جلوی اقداماتی از قبیل لغو سخنرانی ها را بگیرد، یاس و ناامیدی در فضای سیاسی و اجتماعی کشور غالب می‌شود و نشاط سیاسی از دانشجویان و کنشگران نیز سلب می گردد. 

وی تصریح کرد: البته به نظر می رسد در برخی جریانات و گروه ها، علاقه چندانی به پاگرفتن شور و نشاط سیاسی در میان دانشجویان و نخبگان ندارند و این امر را مغایر با اهداف ترسیم شده سیاسی و انتخاباتی شان می دانند.

فعال سیاسی اصلاح طلب ، در ادامه با اشاره به تبعات اجتماعی و سیاسی لغو سخنرانی نایب رئیس مجلس، افزود: لغو غیرقانونی سخنرانی فردی که در جایگاه نایب رئیسی نهاد قانونگذاری کشور قرار دارد، جزء القاء ناامیدی و سرخوردگی در فضای عمومی جامعه، اثر دیگری ندارد؛ از اینرو هم دولت به طور عام و هم وزارت کشور به طور خاص باید موضوع را به طور جدی پیگیری کنند و تمهیداتی را برای پیشگیری از وقوع اتفاقات مشابه بیندیشند.

وی جلب حمایت از حاکمیت و اثرگذاری مردم در بزنگاه‌های وحدت آفرین و انسجام بخش را از نتایج برقراری نشاط سیاسی در کشور دانست و افزود: اگر دولت تدبیر و امید بتواند در فرصت باقی مانده تا انتخابات در مقابل عوامل ناقض قانون بایستد و زیربار قانون شکنی‌ها نرود، قطعا در 29 اردیبهشت 96 شاهد یکی از باشکوه ترین انتخابات کشور خواهیم بود. 

منصوری در ادامه با اشاره به سخنرانی‌های احمدی نژاد رئیس جمهور سابق در استان‌های مختلف کشور، بیان داشت: سفرهای استانی و سخنرانی‌های آقای احمدی‌نژاد به عنوان یک شهروند، محلی از اشکال نیست، بلکه آنچه مشکل ساز است، رفتار یک بام و دو هوایی است که در موضوعاتی نظیر مراسم سخنرانی‌ها، از برخی مسئولان سر می‌زند.

وی ادامه داد: اینکه فردی با اتهامات و تخلفات مالی عدیده به سهولت و بدون محدودیت در مجامع عمومی برای سخنرانی حاضر می شود و در مقابل از سخنرانی شخصیتی که با رای قاطع پایتخت نشینان به خانه  ملت راه یافته، ممانعت به عمل می‌آید، مصداقی از رفتار یک بام و دو هوایی است که وزارت کشور باید پیرامون آن تعیین تکلیف کند.

 

آذر منصوری در پایان با بیان اینکه تداوم اتخاذ رفتارهای دوگانه در موضوعاتی که به حقوق مدنی آحاد جامعه مرتبط است، آثار سوئی را برجای خواهد گذاشت، خاطرنشان کرد: انتظار این است که به همان میزانی که احمدی‌نژاد برای سخنرانی و حضور در مجامع عمومی مصونیت دارد، این مصونیت برای سایر شخصیت‌ها از طیف های سیاسی دیگر هم فراهم باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر