کد خبر: 69534
A

سلیمی: هیئت نظارت مجلس منتظر ارائه اسناد تخلفات عزیزی و احمدی است/ مصونیت قضائی نمایندگان مجلس مطلق و فراگیر نیست

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: برای رسیدگی به اتهام دو نماینده مجلس که در اوین به سر می‌برند منتظر ارائه اسناد و مدارک از سوی قوه قضائیه هستیم.

سلیمی: هیئت نظارت مجلس منتظر ارائه اسناد تخلفات عزیزی و احمدی است/ مصونیت قضائی نمایندگان مجلس مطلق و فراگیر نیست

به گزارش دیده بان ایران؛  حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی درباره بازداشت دو عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و واکنش هیئت نظارت به اینگونه اتهامات، اظهار کرد: واقعیت این است که مصونیت قضائی نمایندگان مجلس مطلق و فراگیر نیست و در مورد فریدون احمدی و محمد عزیزی نمایندگان زنجان و ابهر هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان منتظر تکمیل اسناد و مدارک است تا بر اساس آن قضاوت کند.

وی افزود: این موضوع از یک ماه قبل مطرح شده و برخی مطالب در این زمینه به هیئت نظارت مجلس رسیده، ولی منتظر اسناد کامل از سوی قوه قضائیه و دیگر نهادها هستیم و تا این اسناد به مجلس ارجاع نشود اقدام را متناسب با وظایف آیین‌نامه‌ای خود انجام می‌دهیم.

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هنوز جرمی برای عزیزی و احمدی محرز نشده است و دادستان تنها با اتهام اینها را بازداشت موقت کرده است و پرونده در مرحله تحقیق است.

نماینده مردم دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: این دو نماینده در ماه قبل رفت و برگشتی به زندان داشتند و با قرار وثیقه آزاد شده بودند، اما دادستان اینبار وثیقه را تمدید نکرد و آنها در بازداشت هستند.

گفتنی است فریدون احمدی و محمد عزیزی نمایندگان زنجان و ابهر پیش از این به اتهام اخلال در بازار خودرو از سوی دادستان بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند اما با قرار وثیقه یک میلیاردی آزاد شدند./ آنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر