کد خبر: 71426
A
حشمت الله فلاحت پیشه:

دست ما نیست که بگوییم تخت روانچی از آمریکا برگردد/ نباید خودمان را در معرض توهین آمریکا قرار دهیم

یک نماینده مجلس گفت: دست ما نیست که بگوییم تخت روانچی از آمریکا برگردد. تیم پزشکی و دیپلماسی ایران باید تصمیم بگیرد.

دست ما نیست که بگوییم تخت روانچی از آمریکا برگردد/ نباید خودمان را در معرض توهین آمریکا قرار دهیم

به گزارش دیده بان ایران، حشمت‌الله فلاحت پیشه  درباره این گفته منتقدان، مبنی بر بازگشت مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل باتوجه به محدودیت‌های آمریکا برای مقامات ایرانی، گفت: این که آقای تخت روانچی به کشور برگردد یا برنگردد تصمیم تیم سیاسی و مدیریتی کشور است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیش از تمامی این بحث‌ها باید ببینیم که تخت روانچی می‌تواند به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل بماند؟ که به نظر می‌رسد این شرایط را دارد. 

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که تیم پزشکی باید نظر دهد. ما نمی‌توانیم همین‌طوری چیزی بگوئیم و نظر دهیم که به کشور بازگردد زیرا اطلاعی از جرئیات و آنچه که در مورد بیماری ایشان رخ داده نداریم.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب با اشاره به اعمال محدودیت‌ها نیز عنوان کرد: تاجایی که‌ می‌توانیم نباید خودمان را در معرض اقدامات توهین آمیز آمریکایی‌ها قرار دهیم.

وی یادآور شد: ترامپ فرمان جدیدی صادر کرده است مبنی بر این‌که مقامات ایرانی و فرزندان‌شان آمد و شد نداشته باشند که باید در داخل هم ملاحظاتی صورت گیرد و مسئولان اجازه ندهند تحقیری انجام شود.

فلاحت پیشه تاکید کرد: آن چیزی که من مشاهده می‌کنم این است که آمریکا می‌خواهد غرور ملت و مسئولان ایران را بشکند بنابراین ما خودمان باید رعایت بسیاری از مسائل را داشته باشیم.

وی درباره سفر رئیس جمهور به سازمان ملل گفت: دیپلماسی عمومی حرف اصلی میان روابط ایران و آمریکا را می‌زند و دیپلماسی رسمی بسته است، لذا من معتقدم سفر هیأت ایرانی قابل دفاع بود و ما می‌توانیم در آینده منازعات دیگری هم داشته باشیم./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر