کد خبر: 73397
A
دیده بان ایران مطرح کرد:

اجازه بدهید ژست مبارزه با فسادتان را باور نکنیم!

حال با این تفاسیر آیا بسیاری از مردم حق ندارند نسبت به مواضع آقایان که از قضا اسب رسیدن به ساختمان بهارستان شان را هم زین کرده اند بی تفاوت بوده و برای آن ارزشی قائل نشوند.؟

اجازه بدهید ژست مبارزه با فسادتان را باور نکنیم!

به گزارش تحریریه دیده بان ایران؛ پس از اظهارات روز گذشته رییس جمهور در استان یزد و به دنبال هجمه رسانه های اصولگرا به حسن روحانی، روزنامه «وطن امروز» که پس از سه ماه تعطیلی خود خواسته بار دیگر به پیشخوان مطبوعاتی کشور بازگشته، تیتر یک شماره امروزش را به موضوع سخنرانی رییس جمهور اختصاص داده است.

این روزنامه با درج گزارشی تحت عنوان «کلاه فریدونی» که اشاره و توهین مستقیم به عبا و عمامه حسن روحانی دارد نوشته است؛ « روحانی که در اوایل سال هفتم ریاست خود فضا را در هیچ عرصه‌ای برای محکوم کردن رقبای سیاسی خود مساعد نمی‌بیند بار دیگر سراغ رقیب انتخاباتی سال96 که این روزها ریاست قوه‌قضائیه را به دست دارد، رفت و با حمله تند به این قوه، حرف از تبلیغاتی بودن مبارزات گسترده با مفسدان زد و گفت.»

این روزنامه در ادامه گزارش خودش نوشت: «بر اساس نظرسنجی وزارت اطلاعات، بیش از ۷۶ درصد از شرکت‌کنندگان، اقدامات اخیر قوه‌قضائیه در توسعه عدالت و برخورد با مفاسد اقتصادی را پسندیده و اظهار رضایت کرده‌اند». غلامحسین اسماعیلی همچنین با ارائه گزارش کاری از عملکرد قوه‌قضائیه در برخورد با مفسدان اقتصادی، سرمایه بازگردانده شده به بیت‌المال را 49هزار میلیارد تومان دانسته بود که 16 برابر بدهی بابک زنجانی به‌عنوان مفسد مورد نظر روحانی در حمله به قوه‌قضائیه بوده است.»

این در حالی است که در شبکه های مجازی هم برخی از منتقدان دولت هم با اشاره به سخنان رییس جمهور او را با عناوین مختلف و عجیب مورد تهمت قرار دادند که «جلیل محبی» رییس جوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شبکه اجتماعی توییتر با شمردن برخی مواد قانون مجازات اسلامی نوشته است که مطابق آیین دادرسی کیفری دادستانی کل کشور باید علیه رییس جمهور اعلام جرم کند.

محبی به این موضوع اشاره کرده است که آقای ریییس جمهور از جرم هایی صحبت کرده که در دولت واقع شده و تاکنون درباره آنها سکوت کرده اند.

هرچند برخی موارد که جلیل محبی به آن اشاره کرده در مجموع قابل استناد و انتقاد به رییس جمهور است اما آنچه که بسیاری از مردم را دچار بی اعتنایی نسبت به این موارد کرده استاندارد دوگانه ای است که اصولگرایان طی چند سال گذشته بکار گرفته اند.

اواخر مرداد ماه گذشته بود که آیت الله آملی لاریجانی در نامه تند و تیز خطاب به شیخ محمد یزدی نوشته بود: « بنده سینه ام خزانه الاسرار اتهامات مجموعه ای از معاونان ، قائم مقامان و آقازاده های مسئولان و شخصیت هاست و ظاهراً امروز هم هزینه ایستادگی در رسیدگی به آنها را می پردازم . اما نکته این است که آیا کسانی که امروز برای شفافیت و مبارزه با فساد سینه چاک می کنند و ماه ها برای دستگیری فردی که نه معاون بنده بوده و نه رئیس دفتر بنده ، بلکه مدیر یکی از اجزاء حوزه ریاست تحت اشراف شخصیتی سالم ، فاضل و شریف چون آقای خلفی بوده ، فضا سازی کرده اند ، آیا همین کار را برای آقای شریفی قائم مقام شهردار اسبق تهران و آقای سیف معاون اقتصادی اطلاعات سپاه و ... کرده اند و فساد آنها را به آقای قالیباف و آقای طائب و دیگران سرایت داده اند؟!وا اسفا از این ظلم و بی عدالتی و بی مروتی.» (اینجا)

حال با این تفاسیر آیا بسیاری از مردم حق ندارند نسبت به مواضع آقایان که از قضا اسب رسیدن به ساختمان  بهارستان شان را هم زین کرده اند بی تفاوت بوده و برای آن ارزشی قائل نشوند.؟

اینکه حسن روحانی چرا سمت و سوی محمود احمدی نژاد را در پیش گرفته و به «بگم بگم» های سیاسی که مورد انتقاد خودش هم بود رسیده بحث دیگری است و مورد اعتراض ما.. اما به قول عادل فردوسی پور (که او هم اول مبارز در فساد بود و صدایش خاموش شد) در برنامه محبوب «90» اجاره بدهید این ژست مبارزه با فساد امثال رییس جوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر و دیگران را باور نکنیم.!

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر