کد خبر: 7384
A
در مراسم یادبود فیدل کاسترو در سفارت کوبا؛

ظریف : کاسترو، نماد آزادی‌خواهی بود/ تلاش برای ارتقای روابط تهران و کوبا ضروری است

مراسم یادبود فیدل کاسترو رهبر فقید انقلاب مردمی کوبا با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، در محل سفارت این کشور در تهران برگزار شد.

ظریف : کاسترو، نماد آزادی‌خواهی بود/ تلاش برای ارتقای روابط تهران و کوبا ضروری است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران مراسم یادبود فیدل کاسترو رهبر فقید انقلاب مردمی کوبا با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، در محل سفارت این کشور در تهران برگزار شد. 

در این مراسم، ظریف، کتاب یادبود رهبر فقید کوبا را امضاء کرد.

همچنین وی ضمن ابراز تسلیت دولت و مردم ایران به دولت و مردم کوبا خطاب به سفیر این کشور در ایران اظهار داشت: ما این فرصت را داشتیم تا در سفر اخیر آقای روحانی به کوبا، با فیدل کاسترو ملاقات داشته باشیم. در گفتار وی، هنوز نگرانی برای کوبا و جهان سوم وجود داشت و با توجه به ضرورت همبستگی‌های کشورهای در حال توسعه در مبارزه با استکبار جهانی، این مسئله به وضوح دیده می‌شود.

ظریف افزود: ما معتقدیم که یاد و خاطره فیدل کاسترو به عنوان رهبر آزادی‌بخش جاویدان خواهد بود. یک بار دیگر از شما(سفیر کوبا) تقاضا می‌کنم مراتب تسلیت را به دولت کوبا و مردم این کشور اعلام کنید.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: من این اطمینان را می‌دهم که دوستی و روابط صمیمانه بین دو کشور بسیار مستحکم خواهد ماند و تلاش برای این امر لازم و ضروری است. امیدوارم این ضایعه برای مردم کوبا قابل تحمل باشد.

ظریف در مورد ویژگی‌های شخصیتی و سیاسی فیدل کاسترو تصریح کرد: فوت فیدل کاسترو، یک ضایعه برای جنبش آزادی‌خواه است. او به عنوان سمبلی برای حرکت آزادی‌خواهانه در آمریکای لاتین و حرکت‌های بالنده این چنینی درآمده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر