کد خبر: 74678
A

لیلا واثقی فرماندار شهر قدس کیست؟/ سوابق و تحصیلات و ...

پس از وقایع ناگوار آبان ماه امسال نام لیلا واثقی بیش از پیش به گوش می رسد ؛ فرمانداری که در یک مصاحبه توانست توجه فضای مجازی را به خود جلب کند. در ایران معمولا زنان کمتر به پست های سیاسی و البته امنیتی می رسند تعداد فرمانداران بسیار کم است البته در وزارت کشور دولت های حسن روحانی (یازدهم و دوازدهم ) بر خلاف سایر دولت ها این امکان برای زنان فراهم آمده است. اینکه فرماندار شهر قدس کیست و چگونه توانسته در پست فرمانداری یکی از شهرهای اطراف تهران قرار بگیرد. سوال بسیاری از افراد در فضای مجازی است.

لیلا واثقی فرماندار شهر قدس کیست؟/ سوابق و تحصیلات و ...

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛  پس از وقایع ناگوار آبان ماه امسال نام لیلا واثقی بیش از پیش به گوش می رسد ؛ فرمانداری که در یک مصاحبه توانست توجه فضای مجازی را به خود جلب کند. در ایران معمولا زنان کمتر به پست های سیاسی و البته امنیتی می رسند تعداد فرمانداران بسیار کم است البته در وزارت کشور دولت های حسن روحانی (یازدهم و دوازدهم ) بر خلاف سایر دولت ها این امکان برای زنان فراهم آمده است.

اینکه فرماندار شهر قدس کیست و چگونه توانسته در پست فرمانداری یکی از شهرهای اطراف تهران قرار بگیرد. سوال بسیاری از افراد در فضای مجازی است. 

لیلا واثقی حالا مشهورترین فرماندار ایران است. با وجود اینکه زنان در ایران به سختی در مسئولیت‌هایی مثل فرمانداری قرار می‌گیرند، اما واثقی با مدرک تحصیلی فیزیک توانست یکی از معدود فرمانداران زن در ایران باشد.

اولین فرماندار زن استان تهران سوابقی همچون مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی، مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مازندران و همچنین معاونت توسعه و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان شهریار را پس از حضور محسنی بندپی به عنوان استاندار تهران در کارنامه خود دارد.

زمانی که وی به عنوان فرماندار شهر قدس انتخاب شد، بعضی چهره‌های اصلاح طلب و حامی حقوق زنان از این انتصاب دفاع کردند؛ از جمله معصومه ابتکار که وظیفه خود را در دولت دوم روحانی، افزایش حضور زنان در عرصه مدیریتی تعریف کرده است.

لیلا واثقی متولد 1351 و دیپلم ریاضی و فیزیک دارد و در تهران فوق لیسانس خود را گرفته و استاد دانشگاه شده و مدتی بعد هم وارد استانداری مازندران می‌شود و پس از آن برای اخذ مدرک دکترای فیزیک به تاجیکستان می‌رود و به محض بازگشت به عنوان دبیر ستاد مقاومتی استاد و مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی منصوب می‌شود. واثقی در خرداد امسال به عنوان فرماندار قلعه حسن خان منصوب شد.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر