کد خبر: 74944
A

قالیباف در آخرین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس: یک مجلس جوان و نو باید شکل بگیرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «همه جریان‌های سیاسی، مذهبی و قومی و قبیله‌ای در ایران در استکبارستیزی یک دل و یک صدا هستند. البته استکبارستیزی به معنی جنگ طلبی نیست.»

قالیباف در آخرین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس:  یک مجلس جوان و نو باید شکل بگیرد

به گزارش دیده بان ایران؛  محمدباقر قالیباف، شهردار سابق تهران در مراسم بزرگداشت ۱۶ آذر روز دانشجو که در دانشگاه علامه طباطبایی تهران برگزار شد با تسلیت روز شهادت حضرت فاطمه معصومه (س)، اظهار داشت: «دانشجویان قلب تپنده این سرزمین هستند که به حرکت‌های ملت معنا بخشیده‌اند و ذهن و فکرشان به استقلال و آزادی گره خورده و ندای آزادی سر می‌دهند.»

او محیط دانشگاه و جامعه دانشجوی را بسیار متفاوت از دیگر محیط‌ها دانست و گفت: «دانشجویان سرشار از امید و سرزندگی هستند و در تاریخ تلاش‌های بسیاری را برای سربلندی کشور انجام دادند؛ دانشجویان عدالت‌خواه، استکبار ستیز و پرتلاش هستند.»

قالیباف استکبارستیزی را به معنای ما می‌توانیم و تکیه بر توان داخلی دانست و افزود: «استکبارستیزی به معنای داشتن ایمان و ایستادگی در مقابل مستکبر و ظالم است. استکبار ستیزی یعنی محکم بودن. بدانیم که شعار به تنهای کافی نیست و کار را پیش نمی‌برد. همه جریانهای سیاسی، مذهبی و قومی و قبیله‌ای در ایران در استکبار ستیزی یک دل و یک صدا هستند. البته استکبار ستیزی به معنی جنگ طلبی نیست، ما با همه دنیا به دنبال ارتباط و تعامل هستیم و همه دنیا آمریکا نیست.»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشکلات حوزه اشتغال، گفت: «در دنیا بیش از ۵۰ هزار شغل وجود دارد اما در کشور ما تنها ۱۲ هزار شغل وجود دارد،  چون مدیران و مسئولان درک درستی از تکنولوژی‌های جدید ندارند و با نگاه قدیمی می‌خواهند مشکلات را حل کنند، سیستم مدیریتی در کشور یک سیستم مدیریتی خسته و وابسته است و دانشجویان می توانند با روحیه و نشاط سیستم را متحول کنند. در هرجایی به جوانان فرصت دادیم جوانان مشکلات را حل کردند و اگر این کار را کردیم با یک برنامه ریزی پنج ساله می توان مشکلات را حل کرد. برای اجرای گام دوم باید به جوانان میدان داد و مجلس اولین گام برای این حرکت است، مجلس باید درد مردم را بفهمد و راهکار برای حل مشکلات مردم داشته باشد، امید داریم یک مجلس جوان و نو داشته باشیم و جوانان وارد عرصه شده و با شناخت درست مشکلات را حل کنند.»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «در حرکت اقتصادی افراد از تلاشی که می کنند باید بهره ببرند، توزیع یارانه در کل جامعه غلط است و البته کمک‌ها هم نباید موجب تنبلی شود و کمک‌ها باید به توانمندی جامعه هدف بینجامد؛ دولت باید از تمرکز زدایی دست بردارد. خصوصی سازی‌های صورت گرفته نیز اشتباه بوده است.»/ مهر

قالیباف با بیان اینکه مخالف اقتصادباز است، اظهار داشت: «نقدینگی دارد اقتصاد کشور را فلج می کند. می توانیم با یک برنامه درست مشکلات کشور را حل کنیم.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر