کد خبر: 75404
A

نماینده مجلس: امنیت غذایی ۹۰ درصد بیماران با افزایش قیمت دارو تهدید می‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بر ضرورت پرداخت به موقع پول داروخانه‌ها برای پیشگیری از ورشکستگی آنها تاکید کرد و گفت: ۹۰ درصد بیماران از اقشار محروم و کم‌درآمد جامعه هستند و اگر قیمت دارو افزایش یابد امنیت غذایی آنها تهدید می‌شود.

نماینده مجلس: امنیت غذایی ۹۰ درصد بیماران با افزایش قیمت دارو تهدید می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ رسول خضری بدهی بیمه‌ها را چالشی بزرگ برای داروخانه‌های کشور دانست که آنها را به سمت ورشکستگی پیش برده است و گفت: بدهی کلان 7 تا 9 ماهه سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها بزرگترین لطمه و آسیب را به این مراکز زده است و پرسنل و مسئولان فنی داروخانه‌ها با تورم موجود 42 تا 60 درصدی با مشکلات زیادی مواجه هستند.

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حمایت از داروخانه‌ها را به منزله حمایت از چرخه درمان دانست و افزود: مهمترین راهکار برای پیشگیری از ورشکستگی داروخانه‌ها پرداخت پول آنها در زمان مناسب است.

 وی ادامه داد: همچنین ارز ترجیحی 4200 تومانی باید در زمان مناسب به شرکت‌های تولید، پخش و توزیع به موقع و در زمان مناسب داده شود تا بتوانند مواد اولیه را تهیه کنند زیرا اگر ارز در زمان مناسب در اختیار آنها قرار داده نشود به هیچ وجه نمی‌توانند چرخه تولید و توزیع را تکمیل کنند.

90 درصد بیماران از اقشار محروم جامعه هستند

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، در مورد برخی اظهارنظرها مبنی بر واقعی‌تر شدن قیمت دارو برای بهبود وضعیت صنعت داروسازی و همچنین جلوگیری از قاچاق، گفت: در رابطه با افزایش قیمت دارو باید مباحث انسانی و بشردوستانه را مدنظر قرار داد زیرا 90 درصد بیماران از اقشار محروم و کم درآمد جامعه هستند و اگر قیمت دارو افزایش یابد امنیت غذایی آنها تهدید و موجبات شیوع بیماری هایی فراهم می‌شود که در نهایت به ضرر حوزه بهداشت و درمان خواهد بود بنابراین در شرایط فعلی اقتصادی انجام این اقدام به هیچ وجه به صلاح نیست.

نبود وحدت رویه در بیمه‌ها علت مصرف بی‌رویه دارو

خضری در مورد مصرف بی رویه دارو، یادآور شد: مصرف داروهای otc ( بدون نسخه ) به فرهنگ تبدیل شده است و این به دلیل درست‌نبودن ساختار بیمه‌ها، عدم اجرای کامل پزشک خانواده و نبود وحدت رویه در بیمه‌ها است که می‌طلبد رسانه‌ها فرهنگ‌سازی مناسب را داشته باشند و از سویی پزشک خانواده، راهنمایی بالینی و  نظام سطح بندی خدمات به درستی اجرا شوند تا هزینه‌های حوزه سلامت کاهش یابد  همچنین اگر به سمت پیشگیری پیش برویم در 80 درصد منابع حوزه سلامت صرفه‌جویی می‌شود./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر