کد خبر: 76279
A
دبیرکمیسیون ماده ۱۰ احزاب:

احزاب اصلاح طلب در انتخابات مشارکت فعالانه را دنبال می‌کنند

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی با اشاره به نشست با احزاب اصلاح طلب گفت: این احزاب, مشارکت فعالانه را دنبال می کنند نه انفعال در انتخابات و قاعدتاً باید حداقل‌هایی برای بستن لیست‌های انتخاباتی باشد.

احزاب اصلاح طلب در انتخابات مشارکت فعالانه را دنبال می‌کنند

به گزارش دیده بان ایران «حمید ملانوری» با بیان اینکه دومین نشست هم اندیشی با احزاب اصلاح طلب افزود: در این نشست، ضمن بیان مولفه ها و الزامات موثر در حضور فعالانه و پرشور آحاد شهروندان در انتخابات و یادآوری انتظارت مترتب بر فعالیت احزاب و گروه های سیاسی در تحقق این مهم؛ بر حضور فراگیر سلایق مختلف سیاسی و معتقد به نظام و قانون اساسی در راستای مشارکت افزایی و رونق بخشی به انتخابات تاکید شد.

ملانوری ادامه داد: در این نشست، نمایندگان احزاب بر قانونمند کردن انتخابات تاکید جدی داشتند و اینکه راه امیدوارکردن مردم و پرهیز از یأس و بی اثر بودن رای مردم، عملکرد قانونمند در اجرای انتخابات است.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: نمایندگان احزاب در این نشست اشاره کردند که برای داشتن انتخاباتی پرشور و حماسی, نقش همه بخش های حاکمیت، به ویژه نقش رسانه ملی بسیار مهم است که متاسفانه صداوسیما هنوز وارد فاز انتخاباتی نشده است. در واقع به منظور مشارکت پرشور و حداکثری مردم، رسانه ملی نیز باید ورود پررنگ و در عین حال بی طرفانه ای داشته باشد.
وی اضافه کرد: از دیگر مباحث طرح شده در این نشست این بود که مردم یکی از سه رکن انتخابات به همراه دو رکن دیگر یعنی مجریان و کاندیداها هستند. اگر قرار است مردم در انتخابات شرکت کنند باید کاندیدای خود را در انتخابات ببینند.
ملانوری خاطرنشان کرد: احزاب تاکید داشتند که برای تحقق مشارکت حداکثری باید اصل رضایتمندی مردم مبنا باشد, با مردم وارد گفت‌وگو شد و همچنین برای پیشگیری از بی تفاوتی مردم تلاش کرد.
به گزارش ایرنا، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال در ۲۰۸ حوزه انتخابیه برای تعیین ۲۹۰ کرسی مجلس برگزار می شود. همچنین در این روز مردم استان های تهران، قم، خراسان شمالی، خراسان رضوی و فارس ۷ نماینده خود را در مجلس خبرگان رهبری انتخاب می کنند./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر