کد خبر: 77051
A

غرویان: تاخیر در اطلاع‌رسانی هزینه دارد/ از دست رفتن حیثیت ملی هزینه بزرگی است

استاد حوزه علمیه قم و دانشگاه، پرداخت غرامت کلان و نیز از دست دادن حیثیت ملی را از جمله هزینه‌های بزرگ تاخیر در اطلاع‌رسانی به موقع حین بروز بحران‌ها و پدیده‌های اجتماعی برشمرد.

غرویان: تاخیر در اطلاع‌رسانی هزینه دارد/ از دست رفتن حیثیت ملی هزینه بزرگی است

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام محسن غرویان افزود: لازمه حکمرانی موفق، داشتن رابطه ای شفاف با مردم است و از شاخصه های این شفافیت، اطلاع رسانی سریع و به موقع و پرهیز از خلاف واقعیت گویی است.

وی با تاکید بر اینکه شفافیت به نوعی آبروی مملکت و مردم را تحت پوشش قرار می دهد، خاطرنشان کرد: آبرو و مصالح ملی مربوط به همه ملت است که گاهی بیان یک دروغ و تاخیر در اطلاع رسانی، آبروی کشور را خدشه دار می کند.

غرویان یادآور شد: در هنگامه ای که حیثیت و آبروی کشور متزلزل می شود، مردم درباره این مهم که چرا مسئولینی که باید اطلاع رسانی کنند وظیفه خود را انجام نداده اند و این امر حیثیت عمومی را دستخوش بی اعتباری کرده است، حق اعتراض دارند.

از دست رفتن حیثیت ملی هزینه بزرگی است

استاد حوزه علیمه قم در بخشی دیگر از سخنان خود، با بیان اینکه خسارت هایی که متوجه بیت المال و ملت می شود هم از عدم اطلاع رسانی دقیق ناشی می شود، متذکر شد: همه این تاخیرها در اطلاع رسانی هزینه دارد؛ علاوه بر هزینه های پرداخت خسارت مالی، غرامت از دست رفتن حیثیت ملی هزینه بزرگی است.

وی ادامه داد: در این میان، مردم هستند که باید متحمل این هزینه شوند به خاطر قصور یا تقصیری که مسئول ذیربط دارد. از این جهت، از نظر شرعی حق ملت است که به تاخیر در اطلاع رسانی اعتراض کنند.

عزل و استعفا بخشی از آلام را التیام می بخشد

غزویان درباره راهکار التیام آلام مردم و بازماندگان سقوط هواپیمای اوکراینی تصریح کرد: برای حکمرانی باید پیوندی میان دولت و مردم وجود داشته باشد و از هر آن چه خللی در این پیوند ایجاد می کند، پرهیز کرد.

وی افزود: حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در کشور و جانباختن جمعی از هموطنان و همنوعان آنقدر سنگین و تاسف آور است که هیچ چیزی جبران کننده نخواهد بود اما برای تسلی دل مردم و بازماندگان ایرانی و خارجی این مسافران کمترین کار این است که عده ای استعفا دهند و عدهای عزل شوند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه کمترین خواسته مردم همین است و باید اتفاق بیافتد، اظهار داشت: در کشورهای دیگر هم از این دست اتفاق ها می افتد که مسئولینی که خود را مقصر می بینند، خطا را بپذیرند و مطابق توقع مردم استعفا دهند. اکنون نیز اگر این اتفاق بیافتد درصدی از آلام مردم التیام می یابد.

ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز گذشته(شنبه) تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است. این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

یک هواپیمای خطوط هوایی اوکراین روز چهارشنبه پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی(ره) بر اثر خطای انسانی و بصورت غیر عمد مورد اصابت قرار گرفت و در نتیجه این حادثه ۱۷۶ مسافر و خدمه از جمله ۱۴۶ مسافر ایرانی خدمه جان باختند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر