کد خبر: 77525
A
حسام‌الدین آشنا:

توقف پخش زنده برنامه‌های «جهان‌آرا» و «ثریا» ربطی به نامه دولت ندارد/ دولت نگران سوءاستفاده جریانی خاص از صداوسیما برای ایجاد یأس است

مشاور رئیس‌جمهوری گفت: نگرانی دولت، سوءاستفاده جریانی خاص از صداوسیما برای ایجاد یأس است.

توقف پخش زنده برنامه‌های «جهان‌آرا» و «ثریا» ربطی به نامه دولت ندارد/ دولت نگران سوءاستفاده جریانی خاص از صداوسیما برای ایجاد یأس است

به گزارش دیده بان ایران؛ حسام‌الدین آشنا، مشاور رییس‌جمهوری گفت: دولت هیچ نگاه ویژه‌ای نسبت به پخش برنامه‌های مختلف سازمان صداوسیما به صورت زنده یا ضبطی ندارد، بلکه آنچه دولت همواره بر آن تاکید دارد، ایجاد توازن در برنامه‌های گفت‌وگویی صداوسیما و همچنین عدم حاکمیت نگاه‌های جناحی و انتقامی در برنامه‌هاست.

 

درادامه متن کامل گفت و گوی آشنا درباره سوء استفاده جریانی خاص از صداوسیما برای ایجاد یأس در جامعه را می‌خوانید:

 

 
*آقای آشنا! پس از اعلام خبر توقف پخش زنده برنامه‌های «جهان‌آرا» و «ثریا» هم تهیه‌کنندگان این برنامه‌ها و هم تعدادی از کنشگران منتسب به جریان اصولگرا موضوع را به فشارهای دولت و شخص شما باتوجه به آخرین نامه‌ای که خطاب به آقای اژه‌ای نوشتید، ارتباط دادند، آیا شما این مساله را تایید می‌کنید؟

 

در مرحله اول علاوه بر رد این مسائل باید بگویم که مکاتبه نماینده قوه مجریه در شورای نظارت بر صداوسیما در مورد برنامه جهان‌آرا هنوز در شورای نظارت مطرح نشده تا در مورد آن تصمیمی اتخاذ شود، بنابراین هیچ ابلاغیه‌ای از سوی این شورا برای صداوسیما ارسال نشده است. در مرحله بعد نیز تاکید می‌کنم که تغییر رویکرد صداوسیما در مورد برنامه‌های زنده همان‌طور که روابط عمومی این سازمان اعلام کرد، ارتباطی به مطالبات یا انتقادات دولت ندارد، بلکه موضوعی است که از 6 ماه پیش در صداوسیما تحت عنوان سامان‌دهی برنامه زنده مطرح شده است که توضیحات بیشتر و تکمیلی‌تر در این زمینه در اظهارات اخیر مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما منعکس شده است.

 

*طول این مدت، آیا دولت تاکیدی بر پخش برنامه‌های صداوسیما به‌صورت زنده یا بالعکس داشته است؟

 

ببینید دولت هیچ نگاه ویژه‌ای نسبت به پخش برنامه‌های مختلف سازمان صداوسیما به صورت زنده یا ضبطی ندارد، بلکه آنچه دولت همواره بر آن تاکید دارد، ایجاد توازن در برنامه‌های گفت‌وگویی صداوسیما و همچنین عدم حاکمیت نگاه‌های جناحی و انتقامی در برنامه‌هاست. دولت خواستار غلبه رویکرد همراه با انصاف، اخلاق و شفافیت در برنامه‌های صداوسیماست. در واقع می‌توانم بگویم که هدف اصلی دولت رعایت حقوق مخاطبان، شهروندان و همچنین تامین امنیت روانی آحاد جامعه است که باید مورد توجه ویژه تمام مسوولان قرار گیرد. بنابراین امیدواریم اقدامات صداوسیما در اصلاح رویه‌های بدعت‌آمیز موجب شود که آرامش به کشور برگردد، به‌ویژه در مقطع فعلی که ما در آستانه فرارسیدن روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر و همچنین یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم و این یعنی کشور بیش از هر زمانی نیاز به آرامش، وحدت و همبستگی دارد.

 

*در این میان دولت چندین نوبت انتقادهایی را نسبت به روند در پیش گرفته شده توسط صداوسیما مطرح کرده است، لطفا به اختصار بفرمایید نگرانی دولت مشخصا از چیست؟

 

دولت و به‌طور کلی قوه مجریه به عنوان منتخبان مردم نگران است که یک جریان سیاسی و جناحی با دست‌اندازی به حریم «رسانه ملی» از این رسانه به عنوان ابزاری برای قطبی‌سازی جامعه و همچنین پراکنده کردن یأس و ناامیدی در کشور و ایجاد تقابل‌های بی‌مبنا و بی‌فایده، از صداوسیما برای رسیدن به مقاصد خود سوءاستفاده کند./اعتماد

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر